Re:Le Toy verplooid

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Dirty-Harry
Le Toy gescheurd!!! => nieuw frame

Bericht door Dirty-Harry » zo jan 25, 2004 11:14 am

een vriend van me kan zijn onderste cup van zijn balhoofd ( king) gewoon met de hand in en uit zijn frame halen en zelfs op en neer bewegen...
dus waarschijnlijk is zijn frame een beetje geplooid of uitgerokken.
is het te maken of garantie ofzo? want nu komt er een speling op het balhoofd da der nie uit te krijgen is.
en het is niet van de hele tijd met een los balhoofd te rijden.

wie weet raad?

(en je kunt met het blote oog zien dar het frame ovaal is., ik zal ééns een foto proberen scoren)

Fry

Re:Le Toy geplooid??

Bericht door Fry » zo jan 25, 2004 11:16 am

geovaliseerde headtube, zou normaal moeten garantie zijn, zeker met een king die normaal zijn vorm zelf wel behoud

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 11:26 am

Valt geloof ik wel onder garantie. Hell, misschien sturen ze hem een Toy4 (wishful thinking...).

bruud

Bericht door bruud » zo jan 25, 2004 11:37 am

Heb Ollie ff ingelicht. Denk wel dat ie ff contact met je op neemt.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo jan 25, 2004 11:42 am

balhoofd was het enige zwakkere punt van de toyIII frames.

is de enige vorm van falen da"k ooit bij die frames gezien heb.

zal nu wel opgelost zijn me den IV zeker...

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » zo jan 25, 2004 11:43 am

dank je, ik denk wel dat hij mijn telefoon nr nog heeft...

BOMBPROOF erik

Re:Le Toy geplooid!

Bericht door BOMBPROOF erik » zo jan 25, 2004 12:29 pm

[king afzeikmode]

Ik heb dit met een Zaskar LE gehad 1994. King balhoofd levenslange garantie ? De hele onderste cup lag in 2-en inclusief het lager. Na 1 dagje droppen was dus het frame naar de klote.

Je komt er altijd achter als het telaat is.

Ik kreeg -uiteraard- geen garantie op mijn king balhoofd. Ik heb toen een 2e king aangeschaft in een nieuw ZASKAR LE frame [wel garantie via het toenmalige groningse bikepride.........] en de tweede king was na 2 dagen weer naar de klote. Weer geen garantie. Ik zou em er verkeerd ingezet hebben [hebben ze voor me gedaan met een echte fietsenmakerspersje]

Dus wat nou levenslange garantie op een king ?

Kutzooi is het.

En zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar te duur.

[/king afzeikmode]

Dat ovale frame kan best door de king veroorzaakt zijn !

E

surfstad

Bericht door surfstad » zo jan 25, 2004 12:58 pm

Hummm misschien hebben die jongens van Bombproof wel gelijk... heb een FSA balhoofd kapot gemaakt in mijne Toy en mijn balhoofd is nog heel. Nu met Funn balhoofd nog steeds recht.

Fry

Bericht door Fry » zo jan 25, 2004 1:20 pm

BOMBPROOF erik schreef:
[king afzeikmode]

Ik heb dit met een Zaskar LE gehad 1994. King balhoofd levenslange garantie ? De hele onderste cup lag in 2-en inclusief het lager. Na 1 dagje droppen was dus het frame naar de klote.

Je komt er altijd achter als het telaat is.

Ik kreeg -uiteraard- geen garantie op mijn king balhoofd. Ik heb toen een 2e king aangeschaft in een nieuw ZASKAR LE frame [wel garantie via het toenmalige groningse bikepride.........] en de tweede king was na 2 dagen weer naar de klote. Weer geen garantie. Ik zou em er verkeerd ingezet hebben [hebben ze voor me gedaan met een echte fietsenmakerspersje]

Dus wat nou levenslange garantie op een king ?

Kutzooi is het.

En zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar te duur.

[/king afzeikmode]

Dat ovale frame kan best door de king veroorzaakt zijn !

E

de gewone kings zijn mss wel XC gericht, vooral licht en de lagers gericht op veel draaien en kleine schokjes, waarom zouden ze anders de king steelset hebben, die zou normaal wel moeten houden

aab

Bericht door aab » zo jan 25, 2004 4:23 pm

king is gewoon te duur, veel te duur
en zeker als je dan bog eens geen garantie krijg waar je recht op hebt
en die lagers hoeven echt niet beter te zijn, want iedere balhoofdfabrikant bestelt gewoon ergens bij een grote lagerfabrikant lagers.

bettes

Bericht door bettes » zo jan 25, 2004 5:16 pm

Als het dan toch op king kakken moment is... moet je beter leren lezen en kijken aap/aab/aabp???
King maakt dus wel zijn eigen lagers. En heb je al ooit ene king gehad? Waarschijnlijk niet... Ik wel, ik heb er eentje(eigenlijk vier) die ondertussen al 11jaar oud is.. Deze zit nogsteeds in een bike waar ik regelmatig mee rij. Hij is nog nooit open geweest of heeft zelfs nog geen kick gegeven. Ik heb er vanalles mee gedaan... xc door weer en wind, beetje springen, trial, beetje scheuren in de ardennen...
Dus voor je een mening formuleert kijk ff na of het wel klopt wat je zegt, alstublieft.

Over het fiet dat je een steelset moet kopen om te dhen... sterk mijn twijfels over, hoeveel dhers, jumpers, bmxers rijden niet met een gewone king? De steelset is bedoelt voor droppers, die verder ook gewoon alles naar de kl@te rijden.

groeten
Bettes

Fry

Bericht door Fry » zo jan 25, 2004 6:01 pm

bEttEs schreef:
Als het dan toch op king kakken moment is... moet je beter leren lezen en kijken aap/aab/aabp???
King maakt dus wel zijn eigen lagers. En heb je al ooit ene king gehad? Waarschijnlijk niet... Ik wel, ik heb er eentje(eigenlijk vier) die ondertussen al 11jaar oud is.. Deze zit nogsteeds in een bike waar ik regelmatig mee rij. Hij is nog nooit open geweest of heeft zelfs nog geen kick gegeven. Ik heb er vanalles mee gedaan... xc door weer en wind, beetje springen, trial, beetje scheuren in de ardennen...
Dus voor je een mening formuleert kijk ff na of het wel klopt wat je zegt, alstublieft.

Over het fiet dat je een steelset moet kopen om te dhen... sterk mijn twijfels over, hoeveel dhers, jumpers, bmxers rijden niet met een gewone king? De steelset is bedoelt voor droppers, die verder ook gewoon alles naar de kl@te rijden.

groeten
Bettes

streeters rijden ook alles naar de kloten ze ;D drops to flat, stairgaps die uw naven uiteen rijten, cranks die plooien bij het tailtappen, ik vind freeride en droppen eigenlijk minder zwaar dan

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » zo jan 25, 2004 6:17 pm

cranks plooien bij tailtap?????

anyway: back on topic:
ollie"s raad opgevolgd en pascale van hotwheels gemaild...
nu afwachten wat hij antwoord.

Gast

Bericht door Gast » zo jan 25, 2004 7:34 pm

Ack! Ik wil GT Dude wel eens zien streeten. Moet je een veiligheidszone afbakenen om geen rondvliegend metaal in je lijf te krijgen?

Fry

Bericht door Fry » zo jan 25, 2004 7:36 pm

zoiets ja, ;D maar er komt beterschap, ben op dieet gezet door de dokter, tegen de zomer moe ik weer op normaal gewicht zijn, dan kan ik verder rijden gelijk nen hack

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma jan 26, 2004 9:41 pm

het is wel zo dat er bij mij meer gesneuveld is.

Het was ind e tijd van de marzocchi XC500...................wel 45 hele mm veerweg.
Maar dat maakt niet uit.

Levenslange garantie = levenslang zonder beperkingen.

Dus.....................

E

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di jan 27, 2004 1:09 am

ik weet niet echt of steelsets gemaakt worden om steviger te zijn dan gewone kings, dan wel om uw frame, en meer bepaald uw balhoofdbuis meer te beschermen voor wat onze vriend hier heeft voor gehad.

Fry

Bericht door Fry » di jan 27, 2004 1:18 am

dirk de schurk schreef:
ik weet niet echt of steelsets gemaakt worden om steviger te zijn dan gewone kings, dan wel om uw frame, en meer bepaald uw balhoofdbuis meer te beschermen voor wat onze vriend hier heeft voor gehad.

iedereen moet gewoon een cane creek van 20 euro kopen, ik rij daarmee geen problemen tot nu toe en is da kapot doede zelfs geen moeite om garantie te vragen, gewoon andere kopen

Plons

Bericht door Plons » di jan 27, 2004 7:09 am

Steelsets zijn idd ietske sterker dan de orginele, maar zijn vooral gemaakt voor het voorkomen van het ovaliseren van de stuurbuis.

Gast

Bericht door Gast » di jan 27, 2004 1:05 pm

Kan enkel zeggen dat mijn Chris King roeleert en nooit een krimp geeft.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » di jan 27, 2004 5:36 pm

reactie van hotwheels:

Hi,

Normally, there is no warranty for this kind of problem.
exceptionnely we can sell you a new toy 4 for a very special price: 200 euros.

Best regards,

Pascal

KoeniE

Bericht door KoeniE » di jan 27, 2004 6:03 pm

ik heb meerdere malen van ollie gehoord dat dit gewoon vervangen wordt onder garantie ???

Gast

Bericht door Gast » di jan 27, 2004 6:11 pm

Goh hier is een brilliant ID, mail Ollie eens..... bicycles24@hotmail.com

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di jan 27, 2004 6:12 pm

MX Plons schreef:
Steelsets zijn idd ietske sterker dan de orginele, maar zijn vooral gemaakt voor het voorkomen van het ovaliseren van de stuurbuis.

hence de grotere persvlakken, dus het gedeelte van de cup die in t frame verdwijnt. Had dit van alu gemaakt, en t had ook gewerkt. King speelt echter op save en gaat voor "echt" materiaal ;)

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » di jan 27, 2004 6:36 pm

Dude© schreef:
Goh hier is een brilliant ID, mail Ollie eens..... bicycles24@hotmail.com

goh niet erg brilliant want dat heb ik allang gedaan, en ik moest van hem naar HW mailen omdat het frame daar gekocht is...

Plaats reactie