Smax schreef:
vond ik ook tbx...
en @ T : ik vroeg het me gewoon af, omdat je hem hebt weggedaan (?)
wat je er dan wel en niet goed aan vond...
ik heb zoiets van, als ik dan toch voor FS ga, voor bij mijn hardtail, dan mag het best wel een beetje travel hebben, zodat ik er alles mee kan doen...
maar die cherry, daar heb ik ook fotos van gezien op dh races, alleen mjah, hij ziet er...
mjah, een beetje lichter uit, in de zin van meer freeride gericht...
of zie ik dat fout?
nee hoor, dat zie je niet fout!
"t is best een licht freeridertje, 130mm zegt dan ook voldoende toch? "t is een compromisloos frame waar eigenlijk niets mis mee is, stevige bouw, goede demper (fox rc), prettig stuurgedrag..
Ik heb ook lang aan de MOAB gedacht toen ik een opvolger zocht voor de Cherry, wat nu dus een Bullit is geworden (om een of andere reden wil ik graag een single pivot). Toen ik de Cherry kocht wilde ik voor een allrounder gaan, eentje waar ik ook hier in Apeldoorn een rondje kon rijden, maar goed, die rondjes in Apeldoorn waren niet echt ambitieus te noemen zeg maar

en in de Todtnau vond ik "m gewoon te kort komen op de DH strecke, ik wilde er graag lekker kunnen rijden en het voelde niet zo (zegt mss meer over mij dan over "t frame ansich).
Toen een keer een middag verplicht op de M1 van Christiaan gereden, en toen wist ik gewoon dat het tijd was om afscheid van de Cherry te nemen en een stapje verder te gaan, alles ging gewoon harder ...
De reden waarom ik er wel een lichte freerider bij wil, die niet de Cherry is: vanwege het efficiente karakter van de VT, hiermee kan ik ambitieuzer in Apeldoorn rijden en toch lekker blijven spelen onderweg en vet hard rippen op Willingen ;D
Maar die MOAB.... "t blijft een waanzinnig mooi frame... soort goedgelukte kona-rip.
Is pas sinds kort bekend dat er een 1.5 op past of niet? .....