Airborne Liberator

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
botoo
Airborne Liberator

Bericht door botoo » zo feb 08, 2004 10:08 pm

Omdat mijn Giant MCM na monteren van een 110mm Bomber vork een beetje al te lui stuurde en klimmen vaak resulteerde in het optillen van het voorwiel, heb ik een frame gezocht die wel met zo"n lange vork kon samenwerken.
Nu zijn de meeste frames gemaakt voor 85mm vorken, en de keus bleef hangen op een titanium Airborne Mosquito :-* die speciaal voor de modderige, hobbelige Engelse markt ontworpen is.
Helaas hangt daar ook een behoorlijk prijskaartje aan :-[ en ik was niet 100% zeker of deze specifieke geometrie wel exact op mijn wensen aansloot.

Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor een Airborne (aluminium) Liberator, weliswaar ook ontworpen voor een 85mm vork, maar wel een heel stuk prijsvriendelijker ;D
Afbeelding

ik rijd er inmiddels twee weken op (gewoon met de lange Bombervork :) ), en tot nu toe ben ik meer dan tevreden, weliswaar 500 gram(!) zwaarder dan mijn oude MCM, kan ik met de Liberator veel makkelijker klimmen en stuurt hij gevoelsmatig veel directer. De bovenbuis is beduidend langer, en geeft me daardoor een meer gestrektere zit.
Kijk maar naar het verschil, de foto vertekent wel iets omdat de bracket van de Liberator iets hoger is als de fiets volledig is opgebouwd.
Afbeelding

Alles bij elkaar een geslaagde "conversie" :D

Sjase
Contacteer:

Re:Airborne Liberator

Bericht door Sjase » zo feb 08, 2004 10:24 pm

Ziet er goed uit hoor. Airborne staat bekend om zijn erg lange frames. Vroeger schenen ze nog langer te zijn. Wel zonde van dat MCM frame, die is ook gebouwd voor 80 mm max had ik ergens gelezen.
Wat ga je nu met dat MCM frame doen? Verkopen of een leuk nieuw projectje :D? Leuk gedaan met die foto trouwens, zo zie je het verschil wel goed.

botoo

Bericht door botoo » zo feb 08, 2004 10:30 pm

MCM is al verkocht (via vlooienmarkt ;D )

Die lange bovenbuis bevalt mij heel goed, zal waarschijnlijk te maken hebben omdat ik ook best wel veel kilometers op de race- en triathlonfiets maak.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » zo feb 08, 2004 10:38 pm

botoo schreef:
MCM is al verkocht (via vlooienmarkt ;D )

Die lange bovenbuis bevalt mij heel goed, zal waarschijnlijk te maken hebben omdat ik ook best wel veel kilometers op de race- en triathlonfiets maak.

Oh ja, zou er best mee te maken hebben ja. Misschien zou je toch wel een kortere stuurpen kunnen monteren omdat dit frame toch een flink eind langer is. Maar als je het nu goed vindt rijden natuurlijk gewoon zo laten.

Valt me nu trouwens op: hoe hoog heb jij je zadel staan hé :o. Hoe lang is die zadelpen wel niet en zit ie wel ver genoeg in je frame? Anders heb je niet lang plezier van dit liberatortje ;D.

AIRBORNE

Bericht door AIRBORNE » di feb 10, 2004 1:20 pm

Jah, hele goede keus! Ook onbreekbaar die dingen! :P

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=153175

Afbeelding

Wel goede service van die lui, binnen twee weken nieuwe. Komt ook omdat distributiecentrum van Europa in NL zit.

botoo

Bericht door botoo » di feb 10, 2004 8:22 pm

En bedankt voor deze opbeurende mededeling, ik zal aan je denken elke keer als ik dat plekje bekijk :P
;)

AIRBORNE

Bericht door AIRBORNE » wo feb 11, 2004 9:52 am

Ach, maak je niet druk! Die gasten van Airborne zeiden dat het een fabrieksfout was (zeggen ze). Er was iets mis met de spanningsbogen ???
Echter was het wel vreemd dat er onderaan de scheur, dus in dat holle stuk, zelf een gaatje in het frame zat, waardoor je dus gewoon in het frame kon kijken. Maar de zaak werd gelukkig wel uiterst serieus genomen en het frame zou worden terug gestuurd naar de fabriek (zeiden ze). Was ook één van de eerste frames die terug moest naar de fabriek (zeiden ze).

Gast

Bericht door Gast » di feb 24, 2004 4:10 pm

Bij het rondkijken naar een nieuwe bike ben ik ook langs Airborne gekomen en vind dit toch best een mooie bike. Dus mocht ik toch voor een hardtail gaan (scheelt toch goed in de prijs...) dan is dit zeker een optie.

Maar die lange bovenbuis, jij vindt het fijner maar hoe lang ben je ? en wat is je binnenbeen lengte ?

Plaats reactie