woodbumble of cannondale super V DH?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Gast
woodbumble of cannondale super V DH?

Bericht door Gast » wo feb 11, 2004 2:31 pm

Hi

Ikwas van plan een Super V DH te gaan kopen of een Woodbumble van B1. ;D

Hier de fotos :

http://picserver.org/view_image.php/M32HEJ9980G/

http://picserver.org/view_image.php/8MWPJRW71VS/

De Super V DH is niet de foto van degene van wie ik hem ga kopen maar heeft precies dezelfde setup en kleuren. De foto van de Woodbumble B1 is met de onderdelen die er op de foto opzitten (dus niet de standaard 5th element en de (boxxer of monster?) die er standaard op zit, maar met een manitou X-Vert olie en een of andere tweede(derde vierde :D)- rangs shock.

Natuurlijk is de vraag....wat wil je drmee gaan doen? Nou dat wordt dus freeride en soms een beetje downhillen mar dat moet ik nog maar een beetje zien, gezien ik dat nog noit gedaan heb en dus niet weet of ik dat leuk ga vinden (freeriden doe ik wel).
Hou met je advies wel rekening dat de Woodbumble een stuk goedkoper is dan de Super V DH.

Nu mijn vragen:

- Welke raden jullie mij aan?

- Wat moet ik max. voor de Cannondale geven? (hij wist t bouwjaar niet, volgens mij is t een oud model 1999 of zo)

- Is er misschien een andere fiets die voor mij in aanmerking zou komen? (ik zoek spul in de categorie 1000-1500)

Ik heb fietsgigant (van de woodbumble) gemaild om een precieze setup te weten van de woodbumble. Die post ik later nog wel....

thanx voor bijdrage ;)

Luc

Re:woodbumble of cannondale super V DH?

Bericht door Luc » wo feb 11, 2004 3:18 pm

Buy Bumble and upgrade ...

Pimiento

Bericht door Pimiento » wo feb 11, 2004 3:29 pm

Bumble. Ligt er wel aan wat je gaat doen. Echt DH of FR? voor dh zou ik de cannondale nemen, voor FR de Bumble. gewoon een sherman in die Bumble doen en een manitou demper.

bikertek

Bericht door bikertek » wo feb 11, 2004 3:43 pm

De Woodbumble in kwestie heeft alleen geen 1.5 balhoofd dacht ik, dus hou daar rekening mee als je er een 1.5 Sherman in zou willen...

Binker

Bericht door Binker » wo feb 11, 2004 3:47 pm

Qua looks zou ik voor de cannondale gaan daar viel ik wel drie keer flauw van om dat mijn bloed uit het hoofd wegtrok en ik .....nu ja ehhh... je weet wel kreeg ;D ;D.
Cent technisch beter ga je dan voor de woodbumble en upgrade je hem. Je kan hem zelfs over schilderen als je dat wil (wel ong 300 euri extra

Bart

Bericht door Bart » wo feb 11, 2004 4:43 pm

Maurice ( de graver in Bergschenhoek en hier ook wel bekent onder de nickname Royal) wil van zijn Woodbumble af! Het is een 2003 model dus met 5th element, sherman, hayes enzo. Er is zeer weinig meegereden. Ik zou zeggen neem kontakt op met hem. Over de prijs valt altijd wel te praten denk ik, en hij vraagt niet te veel!!

Bart

Lynx

Bericht door Lynx » wo feb 11, 2004 4:46 pm

Ik zou de Woodbumble zeker nemen en dan de shock vervangen door een "betere" shock (bijv. Swinger 4 way coil) en dan kan je later eventueel nog een andere vork kopen als deze te kort komt.
De woodbumble is een Freerider waarmee je zeker kan downhillen, maar de Super V is een pure DH die om te freeriden misschien wat zwaar is ?
Ps. Ik weet bitter weinig over de Cannondale Super V maar als ik me niet vergis waren die Super V"s niet zo stevig en kwamen er snel "cracks" in het frame en de kans dat je nog garantie krijgt op dat frame is noppes.
Ik heb zelf een Woodbumble DS en de 100mm bottombracket en de 165mm achternaaf
zijn echt wel enorme pluspunten vooral voor de stijfheid van het frame en de stabillitiet.

Gast

Bericht door Gast » wo feb 11, 2004 6:54 pm

Bart schreef:
Maurice ( de graver in Bergschenhoek en hier ook wel bekent onder de nickname Royal) wil van zijn Woodbumble af! Het is een 2003 model dus met 5th element, sherman, hayes enzo. Er is zeer weinig meegereden. Ik zou zeggen neem kontakt op met hem. Over de prijs valt altijd wel te praten denk ik, en hij vraagt niet te veel!!

Bart

hey man,

thanks, kun je me misschien zijn email adres geven? Ik heb namelijk misschien wel interesse in t ding. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zn prijs nog aantrekkelijker is dan die van de fietsgigant maar dat is logisch omdat die em met wat mindere onderdelen verkopen. ik kan die Royal niet vinden op het forum dus help me ok?

thx

Bart

Bericht door Bart » wo feb 11, 2004 8:42 pm

$tarre Joep schreef: [
Bart schreef: Maurice ( de graver in Bergschenhoek en hier ook wel bekent onder de nickname Royal) wil van zijn Woodbumble af! Het is een 2003 model dus met 5th element, sherman, hayes enzo. Er is zeer weinig meegereden. Ik zou zeggen neem kontakt op met hem. Over de prijs valt altijd wel te praten denk ik, en hij vraagt niet te veel!!

Bart
hey man,

thanks, kun je me misschien zijn email adres geven? Ik heb namelijk misschien wel interesse in t ding. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zn prijs nog aantrekkelijker is dan die van de fietsgigant maar dat is logisch omdat die em met wat mindere onderdelen verkopen. ik kan die Royal niet vinden op het forum dus help me ok?

thx
Mailadress van maurice: mmaass@planet.nl

Succes ermee,
Bart

jojo

Bericht door jojo » wo feb 11, 2004 9:43 pm

Binker schreef:
Je kan hem zelfs over schilderen als je dat wil (wel ong 300 euri extra

300 euro :? beetje duur lijkt me dat, voor die 300 euro kan ik 5 frame"s voor laten poedercoaten.

Zou voor de woodbumble gaan, is toch meer freeride gericht dan de cannondale.

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo feb 11, 2004 10:31 pm

WOODBUMBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xlr8r

Bericht door xlr8r » do feb 12, 2004 12:08 am

WOODBUMBLE!! Die cannondale is niet meer serieus te nemen na al de nieuwe ontwikkelingen van de laatste jaren,tuurlijk ziet het er leuk uit,maar dat is alles.

cHoc

Bericht door cHoc » do feb 12, 2004 10:48 am

woodbumble for sure...

als je DH wilt leren moet je niet op een DH bak beginnen

Binker

Bericht door Binker » do feb 12, 2004 11:48 am

60 euri voor een poedercoat waar dan? Ik wil mijn XCbakkie overnieuw laten spuiten dus! Heb wel een veiligheidsmarge genomen maar dacht echt dat het zo weinig kostte!

jojo

Bericht door jojo » do feb 12, 2004 12:21 pm

Binker schreef:
60 euri voor een poedercoat waar dan? Ik wil mijn XCbakkie overnieuw laten spuiten dus! Heb wel een veiligheidsmarge genomen maar dacht echt dat het zo weinig kostte!

Ken een adresje in Marum, nabij Groningen. poedercoat ze voor zeer weinig, hoe meer je er heen brengt hoe goedkoper.

Gast

Bericht door Gast » do feb 12, 2004 1:41 pm

Hey,

Bedankt voor alle adviezen. dat wordt dus een woodbumble ;)
Hoeveel veerweg heeft ie max achter? Ik las dat je dr zelfs een beetje mee kan XC-en!!
LOl niet dat ik dat wil maar ok. Ik ga dr wel dikke vering opzetten.
hoest energyverlies met die bak?

Binker

Bericht door Binker » do feb 12, 2004 1:54 pm

Met een 5th coil moet dat helemaal goedkomen. ;) ;)

Lynx

Bericht door Lynx » vr feb 13, 2004 10:42 am

$tarre Joep schreef: Bedankt voor alle adviezen. dat wordt dus een woodbumble ;)
Hoeveel veerweg heeft ie max achter? Ik las dat je dr zelfs een beetje mee kan XC-en!!
LOl niet dat ik dat wil maar ok. Ik ga dr wel dikke vering opzetten.
hoest energyverlies met die bak?
De Woodbumble heeft 150mm achterveerweg dus een dual crown van 170mm zal zeker aangenaam zijn om te gaan vlammen.
Van de "Maasmechelse crew" zijn er een paar die af en toe met hun woodbumbles gaan XC-Enduro rijden.
Maar een shock met SPV of anti-bob is wel een enorm pluspunt op een single pivot. De 5th kost iets van een 599e en de Swinger 4way Coil ongeveer 390e.

bikertek

Bericht door bikertek » za feb 14, 2004 2:08 pm

Die Woodbumble van het plaatje boven is een ouder type dan 2003, dus volgens mij heeft die ook iets minder veerweg...

GTLTS

Bericht door GTLTS » za feb 14, 2004 9:41 pm

2001 toch???!!!

Christiaan

Bericht door Christiaan » zo feb 15, 2004 10:04 pm

2001 idd, veerweg 115mm

Gast

Bericht door Gast » ma feb 16, 2004 5:12 pm

ja maar tis geen 2001 maar een 2002 of 03 volgens mij....

roadkill

Bericht door roadkill » wo feb 18, 2004 10:46 pm

Hey kijk ff bij de fietsgigant die levert nieuwe Woodbumbles voor .....!1299!!!!! wel het 2002 model en de service stelt weinig voor maar toch

Greetz Roadkill

GTLTS

Bericht door GTLTS » do feb 19, 2004 11:30 am

$tarre Joep schreef:
ja maar tis geen 2001 maar een 2002 of 03 volgens mij....

wat is het nou?......het maakt namelijk nogal veel uit voor de prijs...

Christiaan

Bericht door Christiaan » do feb 19, 2004 8:40 pm

2002 en 2001 hadden 115mm veerweg, 2003 160mm achter,m aar die had al een 5t hen een Breakout Sherman vork, dus het zal del de 115mm versie zijn

Plaats reactie