parkje bouwen, hoe volstouwen?
Moderator:Beheerders
-
ik heb zopas een schitterende locatie gevonden voor een eigen indoor parkje te bouwen in Antwerpen, hoef ik lekker nooit meer te betalen ;D
mijn vraag is of er mensen zijn die me met raad (en eventueel daad) willen bijstaan, want ik heb nog niet veel ervaring met rampjes bouwen, deed ik vroeger al wel voor mn skeetplank maar dat hoefde niet zo stevig te zijn natuurlijk...
als er iemand interessante links of informatie weet of zin heeft om mee te helpen, altijd welkom!!!
(tis wel niet de bedoeling dat het publiek wordt maar moest het ooit af geraken ??? dan mag je me altijd contacteren voor een sessietje hoor, al zal het nog wel ff duren eer er iets staat dat de moeite is, veel tijd heb ik momenteel niet...)
bob :-*
mijn vraag is of er mensen zijn die me met raad (en eventueel daad) willen bijstaan, want ik heb nog niet veel ervaring met rampjes bouwen, deed ik vroeger al wel voor mn skeetplank maar dat hoefde niet zo stevig te zijn natuurlijk...
als er iemand interessante links of informatie weet of zin heeft om mee te helpen, altijd welkom!!!
(tis wel niet de bedoeling dat het publiek wordt maar moest het ooit af geraken ??? dan mag je me altijd contacteren voor een sessietje hoor, al zal het nog wel ff duren eer er iets staat dat de moeite is, veel tijd heb ik momenteel niet...)
Re:parkje bouwen, hoe volstouwen?
er zijn massa"s sites waar je de formules etc vindt om een perfecte transitie te krijgen; ne keer googlen en je zal wel iets vinden...
-
planken hout pikken van bouwwerven, die planken voor opt dak
;D

-
-
jack flash schreef:
planken hout pikken van bouwwerven, die planken voor opt dak;D
ja daar dacht ik ook al aan, maar hoe vervoer je die dingen in godsnaam op je fiets ???
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik wil je gerust met raad en daad bijstaan.
zeg maar waar en wanneer. kan mss ook wel erges hout vinden.
en heb mss binnelang mijn rijbewijs!
zeg maar waar en wanneer. kan mss ook wel erges hout vinden.
en heb mss binnelang mijn rijbewijs!
-
box one bastard schreef:
[jack flash schreef:
planken hout pikken van bouwwerven, die planken voor opt dak;D
ja daar dacht ik ook al aan, maar hoe vervoer je die dingen in godsnaam op je fiets ???
wij deden het om 3u snachts en t werf was vlakbij. mee een camionet ofzo zal t wel lukken of de achterzetels van een auto platleggen.
-
goeiemorgen jongens! idd geen slecht plan om het met een auto te doen, zo om 3u snachts met een paar platen door de stad struinen op me fietske dat valt nogal op hee...
en meneer de schurk, ik hoor het dan wel als gij uw kar onder kontrole gekregen hebt, en dan zoeken we wel es een mooie houtmijn. eerst nog plannekes maken enzo, en de locatie moet ook nog opgeruimd worden dus dat laat ik wel weten als ik daarmee begin, vrijwilligers altijd welkom! (want et is nog ne serieuze mess daar...)
sooo, thnx voor de weetjes&ideetjes en ik hou elle op de hoogte!
:-*bob
en meneer de schurk, ik hoor het dan wel als gij uw kar onder kontrole gekregen hebt, en dan zoeken we wel es een mooie houtmijn. eerst nog plannekes maken enzo, en de locatie moet ook nog opgeruimd worden dus dat laat ik wel weten als ik daarmee begin, vrijwilligers altijd welkom! (want et is nog ne serieuze mess daar...)
sooo, thnx voor de weetjes&ideetjes en ik hou elle op de hoogte!
Goeiemorgen
Ik heb redelijk wat qaurters en een mini-ramp gebouwd in den tijd dat ik nog fanatiek skate.
Maar ik merkte dat de houten constructies niet alijd even geweldig waren en ben
daarna beginnen experimenteren met metalen onderstellen ineen te lassen.
Op termijn was dat goedkoper, zeker als je alle gebroken frames van Tim kan gebruiken,
dus als je daar permanent iets mag en kan bouwen, wil ik wel komen helpen met vanal en nog wa.
Ik heb redelijk wat qaurters en een mini-ramp gebouwd in den tijd dat ik nog fanatiek skate.
Op termijn was dat goedkoper, zeker als je alle gebroken frames van Tim kan gebruiken,
dus als je daar permanent iets mag en kan bouwen, wil ik wel komen helpen met vanal en nog wa.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
maar, is het jouw eigendom, of gewoon een plaats die iedereen vergeten is?
want als het daar over enkele maanden ontruimd wordt, is het vrij nutteloos om er geld in te steken he.
want als het daar over enkele maanden ontruimd wordt, is het vrij nutteloos om er geld in te steken he.
-
het gaat nog jaaaren duren eer ze het ontruimen, en momenteel is het "eigendom" (kuch) van ne maat van mij die er wel officieel gedomicilieerd is, dus als ze ons weg willen moet het 3 maand van tevoren gemeld worden of ze mogen ons nix doen, maw. dan hebben we nog altijd tijd genoeg om de bouwsels te verhuizen...
en een lasmachien heb ik dr al staan, er ligt ook al veeeel hout maar das bijna allemaal vezelplaat dus nie zo stevig. ik zal u ff mijne gsm-nr doormelen en als ge es tijd hebt (in de week na 17u en int weekend altijd) dan belt ge maar, gaan we es checken wat de mogelijkheden zijn.
en zowiezo ben ik nie van plan er hopen geld in te steken, het is nie de bedoeling (en kan&mag ook niet) dat het openbaar wordt dus enkel op afspraak, en het blijft voor de fun he!
trouwens hebde miss nog ouwe toestellen staan? da zou wel handig zijn...
en een lasmachien heb ik dr al staan, er ligt ook al veeeel hout maar das bijna allemaal vezelplaat dus nie zo stevig. ik zal u ff mijne gsm-nr doormelen en als ge es tijd hebt (in de week na 17u en int weekend altijd) dan belt ge maar, gaan we es checken wat de mogelijkheden zijn.
en zowiezo ben ik nie van plan er hopen geld in te steken, het is nie de bedoeling (en kan&mag ook niet) dat het openbaar wordt dus enkel op afspraak, en het blijft voor de fun he!
trouwens hebde miss nog ouwe toestellen staan? da zou wel handig zijn...
Links schreef:
Goeiemorgen
hehe bij ons is het net omgekeerd: begonnen met metalen constructie, maar daar gaan we nu vanaf stappen wegens veel te veel werk: al dat metaal in stukken slijpen en aaneen lassen duurt gewoon te lang.. en als je dan nog wil dat het niet begint te roesten moet je het nog gaan verven ook.
Een houten geraamte kan je even deftig maken als een metalen, kijk maar naar Anderlecht of zo: dat is volledig in hout en dat staat ook muurvast; en hout is natuurlijk veel simpeler te bewerken en kost minder (denk ik)
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
hmmmm...
als je wilt dat je houten constructie lang meegaat, moet ze deftig zijn. dus degelijk gemaakt. dus ook weer veel zaag en pas werk.
en dat roesten, da valt wel mee. tsta binne he, dus.
me minder materiaal gade volges mij een veel steviger constructie hebben als me hout, mss zelfs voor minder geld/moeite om aan materiaal te graken.
en hout rot ook he.
als je wilt dat je houten constructie lang meegaat, moet ze deftig zijn. dus degelijk gemaakt. dus ook weer veel zaag en pas werk.
en dat roesten, da valt wel mee. tsta binne he, dus.
me minder materiaal gade volges mij een veel steviger constructie hebben als me hout, mss zelfs voor minder geld/moeite om aan materiaal te graken.
en hout rot ook he.
-
tis de bedoeling dat er ineerste instantie gewoon een reeks tabletops komen op een rijtje en tegen de muur achteraan een soort wallride of iets kuipbocht-achtigs zodat ge de reeks ook andersom langs vanachter kunt pakken :P
en er zit al een metalen stellage met planken op in en dat neemt de helft van de zaal in beslag, dus dat zou mooi zijn om een quarter ofzo tegenaan te bouwen, plus in de tweede verdieping zit een groot gat waar maybe iets mee te doen valt...
de zaal zelf (zonder de stellage want daar kunt ge nix zetten wegens te laag, en afbreken is geen optie) is niet zoooo groot, verwacht geen wonderen dus. ik denk ongeveer van opp. iets zoals die voorste reeks mini"s achter elkaar in st-niklaas, dus ge kunt er wel iets mee doen.
ik zal het eens gaan opmeten in het weekend en dan maak ik dr een planneke van ok?
en er zit al een metalen stellage met planken op in en dat neemt de helft van de zaal in beslag, dus dat zou mooi zijn om een quarter ofzo tegenaan te bouwen, plus in de tweede verdieping zit een groot gat waar maybe iets mee te doen valt...
de zaal zelf (zonder de stellage want daar kunt ge nix zetten wegens te laag, en afbreken is geen optie) is niet zoooo groot, verwacht geen wonderen dus. ik denk ongeveer van opp. iets zoals die voorste reeks mini"s achter elkaar in st-niklaas, dus ge kunt er wel iets mee doen.
ik zal het eens gaan opmeten in het weekend en dan maak ik dr een planneke van ok?
- King Zeus @ DirtE19
box one bastard schreef:
tis de bedoeling dat er ineerste instantie gewoon een reeks tabletops komen op een rijtje en tegen de muur achteraan een soort wallride of iets kuipbocht-achtigs zodat ge de reeks ook andersom langs vanachter kunt pakken :P
geen tijd zegt ie dan ;D :-*
-
alles is relatief, mn beste jongen