Digitale camera???

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Digitale camera???

Bericht door freeko » di feb 17, 2004 5:56 pm

Ik moet me nog ff digitale camera aanschaffe,met wat voor soort(merk,type)kun je het beste actiefoto"s maken van vette acties tijdens downhill enz?.Hep begrepe dat bij de meeste er een paar seconden zit tussen het moment van afdrukken en de daadwerkelijke foto.(foto gemaakt -rijder al voorbij :( ) Wil wel eens weten hoe vette foto"s krijg. Kan ik hier ook eens wat plaatsen :) :) :D

Gast

Re:Digitale camera???

Bericht door Gast » di feb 17, 2004 6:02 pm

Mmm, "t lijkt erop dat je je eerst maar eens wat meer moet orienteren voordat je met zo"n vraag komt. Een paar seconden is namelijk NOGAL veel en je geeft geen prijsindicatie.
Kep niet echt het idee dat je enig benul hebt van sluitertijden, diafragma en noem maar op, klopt dat?

Fry

Bericht door Fry » di feb 17, 2004 6:09 pm

Ruut schreef:
Mmm, "t lijkt erop dat je je eerst maar eens wat meer moet orienteren voordat je met zo"n vraag komt. Een paar seconden is namelijk NOGAL veel en je geeft geen prijsindicatie.
Kep niet echt het idee dat je enig benul hebt van sluitertijden, diafragma en noem maar op, klopt dat?

die tussentijd hangt af van of je met flits trekt, welke soort flits dan nog eens en welke kwaliteit van foto je wilt
een foto op lage resolutie zonder flits wordt met de meeste toestellen binnen de seconde genomen
en je moet natuurlijk je toestel wat kennen en ongeveer kunnen inschatten wanneer een rijder passeert/zal passeren

freeko

Bericht door freeko » di feb 17, 2004 6:11 pm

Prijs????? +\- 350 € En wat sluitertijden betreft weet ik nie.K"hep een paar keer met zo"n ding van een ander mogen goochelen en bij de meeste duurt het even als je op de knop drukt voordat hij daadwerkelijk een foto maakt

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » di feb 17, 2004 6:19 pm

freeko schreef:
Prijs????? +\- 350 € En wat sluitertijden betreft weet ik nie.K"hep een paar keer met zo"n ding van een ander mogen goochelen en bij de meeste duurt het even als je op de knop drukt voordat hij daadwerkelijk een foto maakt

350€? in you wildest dreams ;)

Morphineman

Bericht door Morphineman » di feb 17, 2004 6:24 pm

Ik heb zelf de ricoh caplio g3 en die werkt makkelijk. Er zit heel weinig tijd tussen het drukken en foto maken, daarom heb ik deze gekocht.

Hij zal nu rond de 250 euro zijn.

http://www.dpreview.com/reviews/specs/R ... coh_g3.asp

ik ben er erg over te spreken.

Gast

Bericht door Gast » di feb 17, 2004 6:32 pm

Het wegschrijven van de foto heeft geen ruk te maken met hoe snel de foto vast wordt gelegd door de chip. Ook flitsen doet niets met de tijd die een camera nodig heeft om te kunnen focussen.
En voor 350 Euro kun je best een leuke camera hebben (om maar een afgezaagde maar goed cameraatje te noemen: Canon A70).

Ook kun je kijken waar je het meeste aan uit wilt geven: megapixels, formaat, opslagcapaciteit, zoombereik, noem maar op.
Je hebt nog genoeg te Googlen, maar begin maar eens hier, dan hier en daarna hier ook nog eens hier!

Gast

Bericht door Gast » di feb 17, 2004 7:07 pm

wat je moet hebben is een casio qv 5700. 5.0 megapixel alles instelbaar. en laat ik er nou net een te koop hebben voor een mooi prijsje. 3 maanden oudintresse mail me
m.meijering@12move.nl
fotos met de camera gemaakt
zie pinkbike zoek op umg en zoek ok op leeuwarden

Mr.Storck

Bericht door Mr.Storck » wo feb 18, 2004 9:29 am

Kijk ook eens hier: http://www.dpreview.com/

D33N

Bericht door D33N » zo feb 22, 2004 1:04 pm

Shiver sjaak schreef:
wat je moet hebben is een casio qv 5700. 5.0 megapixel alles instelbaar. en laat ik er nou net een te koop hebben voor een mooi prijsje. 3 maanden oudintresse mail me
m.meijering@12move.nl
fotos met de camera gemaakt
zie pinkbike zoek op umg en zoek ok op leeuwarden

zoeken op pinkbike wordt lastig nu de search nog is gedisabled.

Plaats reactie