Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Re:droomdraadje
Bericht
door Fry » wo mar 03, 2004 5:12 pm
Ruut schreef:
[
Bike Geek schreef:
- ik heb nooit door te remmen V-brake bosses weeten afbreken
- disc brake bosses die afgebroken zijn hoor je echter vrij vaak
Zelf gedaan en horen van is wel een klein verschil he.
Ik dacht dat "t dikke lulkoek was van dat achteruit rijden totdat Flippie z"n nokken eraf scheurde :/
wat gebeurt, gebeurt, maakt niet uit hoe je het weet, tenzij het gaat als "ik had is een vriend .... " waarbij het om een eenmalig geval van betwijfelbare bron gaat maar gebreken die herhaaldelijk worden gemeld door bikers kun je wel geloven.
nokken die afscheuren dikke lulkoek, blij dat je van gedacht verandert bent, want is idd logisch als je kijkt naar de constructie van een fiets, ik wist ook niet eerst dat het kon, maar toen de eerste berichten ervan binnenkwamen leek het me idd perfect logisch
nokken die afbreken
-
jojo
- Berichten:4092
- Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
- Locatie:Groningen
Bericht
door jojo » wo mar 03, 2004 5:28 pm
alle prijzen laten zaken, dat het wat betaalbaarder wordt. Ook dan kunnen ze nog wel winst maken.
-
Gast
Bericht
door Gast » wo mar 03, 2004 5:36 pm
jojo schreef:
alle prijzen laten zaken, dat het wat betaalbaarder wordt. Ook dan kunnen ze nog wel winst maken.
Ja, het liefst gratis.
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » wo mar 03, 2004 5:52 pm
een standaard steek voor alles!
geen plug n play reclame maken voor shit waar je dik met je slijptol op moet wil het passen..
zane
-
aab - Berichten:3109
- Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm
Bericht
door aab » wo mar 03, 2004 6:48 pm
Dude© schreef:
Howzabout standaard allemaal betere boutjes....
of standaard een cursus hoe zet ik boutjes vast.
-
aab - Berichten:3109
- Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm
Bericht
door aab » wo mar 03, 2004 6:50 pm
Ruben schreef:
- Alle boutjes van RVS en liefst voor een zo groot mogelijke inbus
is maat gebonden, dr gaat geen grotere inbus in dan dat dr in gaat of je moet custom boutjes maken, die dan vervolgens weer negens te krijgen zijn.
-
aab - Berichten:3109
- Lid geworden op:di jul 10, 2001 4:50 pm
Bericht
door aab » wo mar 03, 2004 6:56 pm
- Standaart een bmx achtige soort bracket.
Met desnoods voor alu en carbonframes een stalen inschroefbare insert.
en dat je je lagers en cranks opsluit met 2 bouten of desnoods 1.
- Standaard deelbare schael op kettingen dus ook voor shimano.
- Ander cassette bevestigings systeem8 hoe weet ik nog niet)
- Alle naven met losse lagers
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » wo mar 03, 2004 11:07 pm
muahaha, beter schoonmaakbare freems... een xc fiets is 10 min, een dh bak altijd 19 uur
zane
-
Sven
- Berichten:7658
- Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
- Locatie:Sittard
Bericht
door Sven » wo mar 03, 2004 11:10 pm
Komt dat ook niet omdat je in een DH minder onbetrouwbare onderdelen hebt als gevolg van slecht onderhoud?
Denk dat dat ook een grooote factor is...
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » wo mar 03, 2004 11:14 pm
huh neu?
ik bedoel gewoon al die hoekjes en vakjes en richeltjes en dingetjes waar je alleen maar bij komt met een hogedrukreiniger of een speciaal daarvoor ontworpen schoonmaakdingetje...
op mijn fiets zitten geen onbetrouwbare parts..
zane
-
Sven
- Berichten:7658
- Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
- Locatie:Sittard
Bericht
door Sven » wo mar 03, 2004 11:33 pm
op mijn fiets zitten geen onbetrouwbare parts..
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik bedoel dat je beter je fiets zou schoonmaken na een modderrit omdat een onderdeel de volgende keer zou falen in een DH, omdat er de vorige keer iets misgegaan met schoonmaken...
En dat JOU fiets betrouwbaar is, hoef je niet te vertellen, dat kun je wel zien...
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » wo mar 03, 2004 11:44 pm
nah, om nog ff offtopic te blijven...
ik check tussen mn runs de meest belangrijke bouten vaak even, en bij t gewoon schoonmaken natuurlijk allemaal, en bij grondiger schoonmaken gaat alles uit elkaar...
ooit mn fender niet goed vast gezet, die zit met een bout onderin mn headlock..... rij je volle bak staat ineens je fender op 2 uur... nou dan wordt je even goed misselijk haha... als ik mijn fender monteer dan blokkeert die t zicht op mn band dus wordt t uiteinde van mn fender dus t mikpunt etc haha, ik heb m er serieus af geprutst en achter mn broek gehangen, was geen doen...
zane
-
DeKerfs
- Berichten:7014
- Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
Bericht
door DeKerfs » do mar 04, 2004 6:55 am
Dn Helle schreef:
::) Lukt het?
Niet iedereen heeft bakken met geld om [s]2[/s] DeKerfs, een Epic, een Santa Cruz uit te rusten met een handmade CK wielsetje die ik ook graag zou willen hebben... :P
4 DK"s, geen Epic, een Bontrager, een Breezer, SC en nog wat meer, eigenlijk...
maar goed.. voegt niets toe aan de discussie.. I was just teasin"
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Bericht
door BF = DeJean » do mar 04, 2004 9:49 am
standardisatie zal dee vooruitgang altijd tegenhouden. Dus das een dun lijntje.
andere dingen behalve "alles t zelfde voor iedereen?"" want dan moeten we maar gaan koersen
-
Gast
Bericht
door Gast » do mar 04, 2004 10:45 am
Vork en dempers met autoventiel
-
Ruben
- Forumbeheerder
- Berichten:2128
- Lid geworden op:do jan 01, 1970 1:00 am
Bericht
door Ruben » do mar 04, 2004 12:31 pm
aap met een B schreef:
is maat gebonden, dr gaat geen grotere inbus in dan dat dr in gaat of je moet custom boutjes maken, die dan vervolgens weer negens te krijgen zijn.
Inderdaad, maar je kunt je ontwerp aanpassen zodat er grotere boutjes inpassen. Zoals de inbussen onderaan een Sherman, die zijn veel te klein, daar past met mak een 4mm in. Sommige stuurpennen hebben 6mm inbussen, sleutelt fijn. Zadelpenklemmen met inbus 4 vindt ik ook niet lekker, zeker met goedkope boutjes. Etc.
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » do mar 04, 2004 12:47 pm
Ruut schreef:
Vork en dempers met autoventiel
is toch al zo? ik ken iig geen dempers met een racefietsventiel haha
zane
-
@sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
-
Contacteer:
Bericht
door @sph@ltdude » do mar 04, 2004 1:30 pm
Wat ik zou willen voor de racefiets: smaller bracket (voor cornering clearance).
En verder: integratie van onderdelen kan nog veel verder doorgevoerd worden.
-Crank en padaalas uit 1 stuk
-STI"s en stuur integreren
-Magneet voor fietscomputer in de vork
-Dual pivot remmen kunnen ook wel slimmer aan het frame gehangen worden
enz enz enz
-
Gast
Bericht
door Gast » do mar 04, 2004 2:28 pm
@sph@ltdude on ice schreef:
-Crank en padaalas uit 1 stuk
Ala cheapo BMX cranksetjes. Hoe dacht je die door de toch al dunne BB-bracket te krijgen?
-
T.B.F.K.A.N. - Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
Bericht
door T.B.F.K.A.N. » do mar 04, 2004 2:38 pm
@sph@ltdude on ice schreef:
Wat ik zou willen voor de racefiets: smaller bracket (voor cornering clearance).
Of je leert bochten nemen en houd je poten even stil op het juiste moment.
-
Luc
- Berichten:4164
- Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am
Bericht
door Luc » do mar 04, 2004 3:14 pm
@sph@ltdude on ice schreef:
-Crank en padaalas uit 1 stuk
Nog niet naar de Dura Ace 2004 gekeken zeker?
-
@sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
-
Contacteer:
Bericht
door @sph@ltdude » do mar 04, 2004 3:41 pm
Luc schreef:
[
@sph@ltdude on ice schreef:
-Crank en padaalas uit 1 stuk
Nog niet naar de Dura Ace 2004 gekeken zeker?
Zucht. Ik zei
pedaalas >:(
Ff lezen ja
-
@sph@ltdude
- Berichten:2488
- Lid geworden op:di mar 12, 2002 11:38 am
- Locatie:The Comfort Zone
-
Contacteer:
Bericht
door @sph@ltdude » do mar 04, 2004 3:42 pm
T.B.F.K.A.N. schreef:
[
@sph@ltdude on ice schreef:
Wat ik zou willen voor de racefiets: smaller bracket (voor cornering clearance).
Of je leert bochten nemen en houd je poten even stil op het juiste moment.
Doortrappen is altijd beter.
-
Zane!
- Berichten:4842
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 7:37 pm
Bericht
door Zane! » do mar 04, 2004 3:45 pm
@sph@ltdude on ice schreef:
[
Luc schreef:
[
@sph@ltdude on ice schreef:
-Crank en padaalas uit 1 stuk
Nog niet naar de Dura Ace 2004 gekeken zeker?
Zucht. Ik zei
pedaalas >:(
Ff lezen ja
sterker nog je zei, pAdaal as........
sorryyyyyyyyyyhyyyyyyyyyyyyy, ik ben al weg
zane
-
T.B.F.K.A.N. - Berichten:820
- Lid geworden op:wo okt 31, 2001 10:06 am
Bericht
door T.B.F.K.A.N. » do mar 04, 2004 4:16 pm
@sph@ltdude on ice schreef:
[
T.B.F.K.A.N. schreef:
[
@sph@ltdude on ice schreef:
Wat ik zou willen voor de racefiets: smaller bracket (voor cornering clearance).
Of je leert bochten nemen en houd je poten even stil op het juiste moment.
Doortrappen is altijd beter.
Ja, het verschil in stabiliteit/stijfheid doordat je het bracket smaller maakt weegt ook echt wel op tegen het misschien wel een keer meer doortrappen in een bocht.