new warning on virusses

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BF = DeJean
Forumbeheerder
new warning on virusses

Bericht door BF = DeJean » do mar 04, 2004 3:46 pm

De meeste van die domme virusmailtjes zijn gewoon kettingbrieven, dit heb ik uit eerste bron. Want ik werk in netwerkbeveiliging.

collegas hebben een nieuw soort virusverspreiding gemeld.
Normale virussen zitten attached in mails en worden gescand door je virus scanner en/of de mailserver van je bedrijf/organisatie.
Versleutelde of geënrcypteerde boodschappen echter kunnen niet gescand worden. Nét doordat ze met een paswoord versleuteld zijn, kan een virusscanner de inhoud van t attachment niet lezen of scannen.
Daarvan maken een aantal recente (en ook oudere) virussen nu gebruik.
Let dus BIEZONDER goed op als je ongevraagde Password Protected zipfiles krijgt.

Deze virussen kunnen senders hebben die je goed kent (virus kiest gewoon adressen uit je eigen adressenbestand) en de zipfile zou dan van alles kunnen bevatten, zoals belangrijke update, leuke fotos.......
Het paswoord waarmee je ze moet open doen zou in de mail of in de subject staan.
AFBLIJVEN VAN DIE ROMMEL DUS.
Tenzij je er zelf expliciet om gevraagd hebt, open je die zipfiles dus best niet, ook niet van bekenden

Gast

Re:new warning on virusses

Bericht door Gast » vr mar 05, 2004 4:32 pm

Jup, al genoeg van die mails gehad. Het "knappe" van die virussen is ook dat ze qua opbouw en inhoud best "echt" lijken. Als een van de weinige overeenkomsten hebben ze een attachment die gezipped is met een wachtwoord erop. Daar zit dan een foute .exe in die je, je raadt het al, NIET moet openen :D

Zoiets dus:
Afbeelding

Bombproof Koffiemolen

Bericht door Bombproof Koffiemolen » vr mar 12, 2004 9:57 pm

Tja, net dus ook zo"n zg. echt lijkend mailtje binnengekregen:

"Dear user of Bombproof-bikes.com,

Our main mailing server will be temporary unavaible for next two days,
to continue receiving mail in these days you have to configure our free
auto-forwarding service.

For more information see the attached file.

The Management,
The Bombproof-bikes.com team http://www.bombproof-bikes.com" Met uitleg een attachment. Die ik natuurlijk niet open!

Best brutaal om dat zo rond te sturen. Alsof ik als BP-vennoot mijn eigen providers niet zou kennen.

Ik geef toe, ze lijken redelijk echt maar dit was wel een hele erge.... ben benieuwd wat onze provider hier van vind....

Gast

Bericht door Gast » za mar 20, 2004 7:39 pm

Bombproof Koffiemolen schreef:
Best brutaal om dat zo rond te sturen. Alsof ik als BP-vennoot mijn eigen providers niet zou kennen.

Ik geef toe, ze lijken redelijk echt maar dit was wel een hele erge.... ben benieuwd wat onze provider hier van vind....

Je provider vind het kut, net als jij. Dat jij of ik toevallig weet dat die mail niet KAN kloppen zegt niet zo veel. Ik geef dit soort mails echt 10x zo veel kans een "normale" gebruiker te naaien dan gewone virussen.

Maareuh, de virusoorlog tussen de Grootmeeschters is over BF, misschien ff de-stickie-niseren?

Plaats reactie