Re:Turner 5-spot???
Moderators:JJ, Beheerders
Wie weet er wat meer over de Turner 5-spot???
Erg mooi frame, niet te zwaar en mooie travel, maar wie heeft er ervaring mee???
Erg mooi frame, niet te zwaar en mooie travel, maar wie heeft er ervaring mee???
Cubeman schreef:
Wie weet er wat meer over de Turner 5-spot???
:-X
greetz
bettes
btw suri heeft er al één
In plaats van je Cube? Ik las laatst hier op het forum dat die Romic shock lastig te servicen is als er wat mee aan de hand is, iets om rekening mee te houden lijkt me.
-
Hou op man, die Romic stuur je naar Stendec in de UK, zo opgelost, en zijn erg goede dempers.
Ok, my bad ::)
Caramba schreef:
In plaats van je Cube? Ik las laatst hier op het forum dat die Romic shock lastig te servicen is als er wat mee aan de hand is, iets om rekening mee te houden lijkt me.
Nee, voor NAAST m"n Cube!
Enkele onderdelen zoals XT schijfremmen + wielen van m"n Cube afhalen en op een 5-spot frame zetten.
Dan de oude onderdelen van m"n Cube (Chris King wielen en Magura HS33 met carbonboosters) weer terug.
Ook heb ik nog en berg andere onderdelen liggen voor op een van beide bikes.
Nog een wat nieuwe onderdelen zoals een Talas RLC vork en ik heb twee leuke bikes.
Een race fully en een enduro/freeride bak!
En die stalen semi-wegracer dan???

[quote="DeKerf"s"]
[/quote]
Dat is idd een lastig punt wat je daar hebt:)
Ik zit al tijden te twijfelen wat ik nu eigenlijk wil:
a) een (stalen) hardtail die ik op de weg kan gebruiken en af en toe in het terrein.
b) een hardcore enduro bak waarbij ik m"n Cube fully omtover tot lichte race bak.
Een lastige keuze!
Feit is dat ik met beide even blij zou zijn denk ik:)
Waarschijnlijk zou ik een enduro vaker gebruiken dan een hardtail dus ik weet het nog niet helemaal!
btw, hoe gaat het met die Heckler van je??? (mr. steel hardtail himself)

[/quote]
a) een (stalen) hardtail die ik op de weg kan gebruiken en af en toe in het terrein.
b) een hardcore enduro bak waarbij ik m"n Cube fully omtover tot lichte race bak.
Een lastige keuze!
Waarschijnlijk zou ik een enduro vaker gebruiken dan een hardtail dus ik weet het nog niet helemaal!
Je Cube ombouwen tot lichte racebak? Wat is het nu dan? Wat voor races doen je er dan mee?
:-X tot de 2de macht
Grtz Plonsita
Grtz Plonsita
Zoals ik het zie is hij nu redelijk allround.Exar schreef: Je Cube ombouwen tot lichte racebak? Wat is het nu dan? Wat voor races doen je er dan mee?
Als ik terug ga naar lichtere Chris King wielen en HS33"s met carbon boosters raak ik nog een gram of 200 kwijt en zit m"n Cube op ongeveer 10.8kg
En met de geometrie maakt dat een redelijke race fully denk ik.
Ik rij overigens geen races maar gewoon voor de hobby een beetje in het rond:)
Plons schreef: :-X tot de 2de macht
Grtz Plonsita
??? ??? ???
Cubeman schreef:
[ [quote="DeKerf"s"]
En die stalen semi-wegracer dan???![]()
Een lastige keuze!
[/quote]
Die Heckler van mij heeft nog niet veel vorm aangenomen. Hopelijk met de komende dagen wat verandering als er wat delen als naven en remspul binnen komt.
On topic:
een stalen semi-wegracer geschikt voor het terrein hoeft niet de wereld te kosten. Via bijv. eBay een mooi frame scoren e.d. Dat wat je dan nog overhoud, zou wellicht een goede basis kunnen zijn/worden voor een 5Spots oid.
hmm, die 5-spot wil ook ineens iedereen...
Mhhhh, daar zit ook wat in!
Maar als ik m"n Cube blijf houden, een 5-spot op ga bouwen en ook nog een hardtail op ga bouwen kom ik samen met m"n stadsfiets zwaar ruimte te kort!
Het is dus of een hardtail of een 5-spot......
Maar als ik m"n Cube nog iets lichter maak en de lockout achter inschakel heb ik ook net een hardtail, dus een hardtail is dan niet echt rendabel meer.
Vraag me trouwens ook af of een Mavericks vork wat zal zijn voor in dit frame.
Misschien een beetje te lang en iets te veel veerweg!
Kwam net een gast tegen op een GT Ruckus I-drive met een Mavericks vork en dat zag er wel erg vet uit. (letterlijk en figuurlijk:))
Maar als ik m"n Cube blijf houden, een 5-spot op ga bouwen en ook nog een hardtail op ga bouwen kom ik samen met m"n stadsfiets zwaar ruimte te kort!
Maar als ik m"n Cube nog iets lichter maak en de lockout achter inschakel heb ik ook net een hardtail, dus een hardtail is dan niet echt rendabel meer.
Kwam net een gast tegen op een GT Ruckus I-drive met een Mavericks vork en dat zag er wel erg vet uit. (letterlijk en figuurlijk:))
Hmm.. ik heb wisselende berichten gehoord over de stuurstijfheid van die Maverick vork...
-
Cubeman schreef:
Mhhhh, daar zit ook wat in!
Komt ook ene enkelkroons versie van die vork op de markt, met minder veerweg.
Denk toch dat ik het bij een Fox Talas RLC ga houden in het geval het een 5-spot gaat worden!
M"n Fox Float F100RLC bevalt zo buitengewoon goed dat een Talas RLC wel aardig zou zijn.
Op de site van Mavericks staat een tabel met lengtes ed.
een Mavericks is ongeveer 6 tot 7mm langer dan een Talas.
10mm staat voor een halve graad in de stuurhoek.
Een 5-spot heeft al geen bijzonder scherpe stuurhoek van 69graden dus denk ik dat een Talas beter bij de bike zal passen.
Het frame is ook ontwikkeld rond een 125mm voorvork.
M"n Fox Float F100RLC bevalt zo buitengewoon goed dat een Talas RLC wel aardig zou zijn.
Op de site van Mavericks staat een tabel met lengtes ed.
een Mavericks is ongeveer 6 tot 7mm langer dan een Talas.
10mm staat voor een halve graad in de stuurhoek.
Een 5-spot heeft al geen bijzonder scherpe stuurhoek van 69graden dus denk ik dat een Talas beter bij de bike zal passen.
Het frame is ook ontwikkeld rond een 125mm voorvork.
De 5 spot is de perfecte allround bike. Ik rijd er nu zo"n 5 maanden mee.
De romic is een zeer fijne demper. Niet 1000 en 1 verstelmogelijkheden waar niemand op zit te wachten, maar simpel als een fox vanilla RC in te stellen.
Iedereen die op de 5 spot rijdt wordt een believer. Lees de MBA december test. Ik sluit me erbij aan.
Als ik een bike moest kiezen in mijn verzameling dan zou de 5-spot zeker blijven!
Turner rocks!!!
De romic is een zeer fijne demper. Niet 1000 en 1 verstelmogelijkheden waar niemand op zit te wachten, maar simpel als een fox vanilla RC in te stellen.
Iedereen die op de 5 spot rijdt wordt een believer. Lees de MBA december test. Ik sluit me erbij aan.
Als ik een bike moest kiezen in mijn verzameling dan zou de 5-spot zeker blijven!
Turner rocks!!!
Als iedereen hier een 5spot gaat kopen, ga ik voor de Slayer
Die staat nu nog 2de op m"n lijstje.

Damn, dat is nog eens een collectie!
Die Turner Burner is trouwens ook wel erg mooi als ik eerlijk ben!
Zie die Burner ook wel als een optie, lijkt me iets geschikter voor het gebruik dat ik er van maak, iets lichter ed.
Voornamelijk doe lang en hard aan cross country, een keer of drie per jaar de Ardennen en een week of twee alpen per jaar.
Die blauwe die er in de collectie van Zonoskar staat iswel erg mooi!
Die Turner Burner is trouwens ook wel erg mooi als ik eerlijk ben!
Zie die Burner ook wel als een optie, lijkt me iets geschikter voor het gebruik dat ik er van maak, iets lichter ed.
Voornamelijk doe lang en hard aan cross country, een keer of drie per jaar de Ardennen en een week of twee alpen per jaar.
Die blauwe die er in de collectie van Zonoskar staat iswel erg mooi!
-
Er bestaan geen slechte of lelijke Turner!!!
Eénmaal Turner altijd Turner, ik heb er zelf 3 en zal daar nooit één van weg doen (eerder uitbreiding).
Eénmaal Turner altijd Turner, ik heb er zelf 3 en zal daar nooit één van weg doen (eerder uitbreiding).
Mhhh, daar kan ik het wel mee eens zijn!
Ik heb zelf nu een Cube Airwing Blackline die ik waarschijnlijk nooit weg zal doen, ik heb er een soort emotionele band mee:)
Als het een Turner zal worden zal het gaan tussen de Burner of de 5-Spot.
Alleen zou ik bij de 5-Spot wel de demper ervangen door een luchtdemper als een Fox Float AVA RL of zo.
Niet dat er iets mis is met de werking van een Romic maar meer om het gewicht een beetje te drukken. (scheelt ongeveer 360gram tussen een Romic en een AVA RL)
Kan ik de Romic demper altijd nog bewaren voor uitjes naar de Portes du Soleil of de alpen.
Samen met een mooie Talas RLC of Vanilla RLC er onder heb je dan een mooie setup voor allround gebruik denk ik.
Ik heb zelf nu een Cube Airwing Blackline die ik waarschijnlijk nooit weg zal doen, ik heb er een soort emotionele band mee:)
Als het een Turner zal worden zal het gaan tussen de Burner of de 5-Spot.
Alleen zou ik bij de 5-Spot wel de demper ervangen door een luchtdemper als een Fox Float AVA RL of zo.
Niet dat er iets mis is met de werking van een Romic maar meer om het gewicht een beetje te drukken. (scheelt ongeveer 360gram tussen een Romic en een AVA RL)
Kan ik de Romic demper altijd nog bewaren voor uitjes naar de Portes du Soleil of de alpen.
Samen met een mooie Talas RLC of Vanilla RLC er onder heb je dan een mooie setup voor allround gebruik denk ik.