hayes schijfremmen
Moderator:Beheerders
ik krijg mijn nieuw schijf remmen van hayes niet meer vrij afgesteld eerst wel maar nu naar 2 keer biken niet meer. Hoe kan dit, hij loopt aan bijde kanten aan.
Re:hayes schijfremmen
Remblokken eruit halen dan met steeksleutel 10 de zuigers terugduwen (pas op dat je het palltje niet raakt dat in het midden zit, vandaar de steeksleutel) dan remblokken en wiel er weer in.Als dit niet lukt zit er misschien aanslag op de zuigers (van pekel) en dan moet je hele klauw uitelkaar.
-
fiets schreef:
Remblokken eruit halen dan met steeksleutel 10 de zuigers terugduwen (pas op dat je het palltje niet raakt dat in het midden zit, vandaar de steeksleutel) dan remblokken en wiel er weer in.Als dit niet lukt zit er misschien aanslag op de zuigers (van pekel) en dan moet je hele klauw uitelkaar.
Precies, maar kan ook nog zo zijn dat er teveel olie in de leiding zit, heb ik ook eens gehad
Chri$$tiaan schreef:
[fiets schreef:
Precies, maar kan ook nog zo zijn dat er teveel olie in de leiding zit, heb ik ook eens gehad
hoe kan het dan dat er opeens olie teveel in zit ?? vlieg dat er in in het bos dan ?? :P
Gelukt???
fiets schreef:
Gelukt???
hij hangt bij ons op het werk kan er nu niet bij
[
fiets schreef:
Gelukt???
nee. want als ik ze naar buiten druk blijfen ze de volgende keer als ik ze inknijp weer dicht tegen mekaar aan zitten
maak de zuigers een beetje schoon, het gedeelte waar je bij kan dan, beetje siliconen spray erop werkt ook wel eens
Misschien dan ook ff dat kleine imbussie uitdraaien, ik bedoel niet dat je hem eraf moet draaien.En wat Zag zegt.
fiets schreef:
Misschien dan ook ff dat kleine imbussie uitdraaien,
die in het handvat ?? die er voor zorgt hoever de hendel van je stuur staat ?? ???
Als ik dat imbussie indraai heb ik echt wel meer druk.
-
ik heb t zelfde met mn hope enduro remmen, na volledige demontage ontluchten en nieuwe olie erin en zuigers terugduwen lukt t niet om ze te laten vrijlopen. ze gaan idd niet ver genoeg naar binnen terug. vreemd hoor, daarvoor ook niet dus t hele geklus heeft niks verbeterd, wat zou er aan de hand zijn en zou hope er iets aan kunnen doen?
-
ja, heb de remmen naar de importeur van hope gestuurd en zij hebben ze volledig gereviseerd, voor 50 ui in totaal werkt alles weer perfect. dit is 40 ui arbeidsloon en de rest seals en andere onderdelen. aanrader dus.
heb geprobeert om de zuiger er uit het halen om deze schoon te maken. Dit is gelukt maar tijdens dus proces is de zuiger wel gesneufelt. Hij zat namelijkt onder de roest en zand troep. Kan je die los bestellen ?? of wordt dat een hele nieuwe rem ? ???