De zool van Side Action SRS schoenen
Moderator:Beheerders
Ik heb een paar zwarte Sidi Action SRS schoenen waar ik in het begin zeer tevreden over was.
Nu, na ongeveer een half jaar begin ik te merken dat de zool te snel zacht begint te worden.
Na een kilometer of 35 begin ik een hele dove plek onder m"n voet te krijgen en voelt het alsof het plaatje van m"n eggbeater pedalen rechtstreekt op m"n blote voetzool drukt.
Heel vervelend en bovendien raar voor een paar schoenen waar je bijna € 200,- voor moet lappen!
Ben ik de enige met dit probleem???
Ik heb een paar Adidas Gradient III voor erbij die dit probleem niet hebben, verder heb ik een paar Adidas Niwot schoenen van ongeveer 4 jaar oud die nog een perfecte harde zool hebben en een paar Gearne Polar"s van 2004 die eveneens perfect zijn.
Ik heb vandaag maar besloten om m"n Adidas Niwot"s maar weer uit de kast te plukken en weer te gaan gebruiken.
Ik vind het wel een beetje raar dat een paar Sidi"s van bijna € 200,- deze problemen geeft!
Misschien een schoen voor mannekes van 55kg maar met mijn 82kg zijn ze gewoonweg niet goed!
Nu, na ongeveer een half jaar begin ik te merken dat de zool te snel zacht begint te worden.
Na een kilometer of 35 begin ik een hele dove plek onder m"n voet te krijgen en voelt het alsof het plaatje van m"n eggbeater pedalen rechtstreekt op m"n blote voetzool drukt.
Heel vervelend en bovendien raar voor een paar schoenen waar je bijna € 200,- voor moet lappen!
Ben ik de enige met dit probleem???
Ik heb een paar Adidas Gradient III voor erbij die dit probleem niet hebben, verder heb ik een paar Adidas Niwot schoenen van ongeveer 4 jaar oud die nog een perfecte harde zool hebben en een paar Gearne Polar"s van 2004 die eveneens perfect zijn.
Ik heb vandaag maar besloten om m"n Adidas Niwot"s maar weer uit de kast te plukken en weer te gaan gebruiken.
Ik vind het wel een beetje raar dat een paar Sidi"s van bijna € 200,- deze problemen geeft!
Misschien een schoen voor mannekes van 55kg maar met mijn 82kg zijn ze gewoonweg niet goed!
Re:De zoon van Side Action SRS schoenen
Misschien de "zoon" even in "zool" veranderen. Dat maakt de post een heel stuk duidelijker ;D
Ik heb zelf wat goedkopere SIDI"s. De Scarpe Rampa 3. Ik weeg 89kg en heb nergens last van.....
Ik heb zelf wat goedkopere SIDI"s. De Scarpe Rampa 3. Ik weeg 89kg en heb nergens last van.....
Hmm vreemd. Ik heb de sidi dominators (ik dacht dat ze zo heten) al meer dan drie jaar. Dat zijn de duurste die toen verkrijgbaar waren. Absoluut de beste schoenen tot nu toe die ik ooit gehad heb. Maar jouw probleem ken ik niet. Wel heb ik wegschoenen van sidi gehad en evenals de shimano schoenen krijg ik ontzettende pijn in mijn rechtervoet na 1 á 2 uur fietsen. Ik rij nu sinds een jaar met mijn dominators op de weg(met PDM-959 pedalen) en in het bos en geen problemen meer voor mij.
Het kan best zijn dat je een verkeerde maat genomen hebt. Ik kies mijn schoenen altijd 1 maat kleiner omdat ze na verloop van tijd uitlubberen. Anders maar terug naar de lbs.
Het kan best zijn dat je een verkeerde maat genomen hebt. Ik kies mijn schoenen altijd 1 maat kleiner omdat ze na verloop van tijd uitlubberen. Anders maar terug naar de lbs.

Egg Beaters vragen veel van je schoenen, aangezien een Egg Beater vrij weinig draagoppervlak biedt voor je schoon. De zool moet dus echt goed stijf zijn. Wellicht dat daar toch bij Sidi op de duur een probleempje ontstaat.
Ik heb er geen last van, aangezien ik met Time pedalen rijdt. Nu heb ik wel een ander gigantisch irritant iets waardoor ik nooit meer een Sidi zal kopen. Zodra de zool of het pedaal wat vochtig wordt (wat je bij onze sport toch niet geheel kán uitsluiten), gebeurd het nogal eens een keer dat de schoen uitglijdt over het pedaal. Dit op het moment dat je dus net wilt inklikken en je al wat kracht op je pedaal zet. Bijv. bij het opstappen na een obstakel oid...
Zwaar irritant is dat. De zool lijkt meer van plastic dan van een rubber achtige compound die meer grip biedt, ook bij het lopen. Zelfs het lopen met een Bullit waar toch echt noppen onder zitten... is in het nat gruwelijk opletten...
Ik heb er geen last van, aangezien ik met Time pedalen rijdt. Nu heb ik wel een ander gigantisch irritant iets waardoor ik nooit meer een Sidi zal kopen. Zodra de zool of het pedaal wat vochtig wordt (wat je bij onze sport toch niet geheel kán uitsluiten), gebeurd het nogal eens een keer dat de schoen uitglijdt over het pedaal. Dit op het moment dat je dus net wilt inklikken en je al wat kracht op je pedaal zet. Bijv. bij het opstappen na een obstakel oid...
Zwaar irritant is dat. De zool lijkt meer van plastic dan van een rubber achtige compound die meer grip biedt, ook bij het lopen. Zelfs het lopen met een Bullit waar toch echt noppen onder zitten... is in het nat gruwelijk opletten...

- Xircuit
- Contacteer:
Ik had van die Sidi Action SRS schoen (40 jarig jubileum model). Deze koste toen meer als 400 gulden. De zolen scheurden naar 1,5 jaar en de schoenen waren waardeloos. Dit kwam ook doordat de zolen (ook weer na een dik uur gebruik) te zacht werden. Toen ik op gegeven moment uitklikte scheurde het plaatje samen met een groot deel van de zool uit de schoen.
Voor garantie kwamen ze dus ook niet meer in aanmerking.
Voor garantie kwamen ze dus ook niet meer in aanmerking.

Re:De zool van Side Action SRS schoenen
Dus als ik met andere pedalen ga rijden zou het probleem opogelost zijn??? (groter plaatje/oppervlak)
Zeg Speedplay??? (ik kan geen groter plaatje bedenken)
Ik heb vandaag met m"n oude Adidas Niwot"s gereden en had geen enkel probleem, maar dat moet toch niet nodig zijn met zo"n paar dure schoenen!
Ook irritant van Sidi Action schoenen is dat de zolen (vervangbaar) erg hard slijten!
Zeg Speedplay??? (ik kan geen groter plaatje bedenken)
Ik heb vandaag met m"n oude Adidas Niwot"s gereden en had geen enkel probleem, maar dat moet toch niet nodig zijn met zo"n paar dure schoenen!
Ook irritant van Sidi Action schoenen is dat de zolen (vervangbaar) erg hard slijten!
ik heb er geen last van met mijn eggbeaters
heb ook die srs, topmodel van vorig jaar bedoel je he?
klik sluiting en twee draaisluitingen
heb ook die srs, topmodel van vorig jaar bedoel je he?
klik sluiting en twee draaisluitingen
Ja , precies die heb ik in het zwart, de Action SRS.
Misschien ben ik er wel gewoon gevoeliger voor:)
Of misschien speelt mijn maat 46 mee in dit probleem, zou zomaar kunnen!
Gelukkig heb ik nog een paar of drie fietsschoenen staan waar ik geen last heb van deze problemen, dus dat gaat wel goed komen!
Misschien ben ik er wel gewoon gevoeliger voor:)
Of misschien speelt mijn maat 46 mee in dit probleem, zou zomaar kunnen!
Gelukkig heb ik nog een paar of drie fietsschoenen staan waar ik geen last heb van deze problemen, dus dat gaat wel goed komen!
denk dat het dan aan de grote maat ligt. Hoe groter hoe moeilijker het stijf te houden is.
Heb wel veel last van slijtage aan de zool op de plaats waar de pedalen zitten.
zijn hier oplossingen voor?
Heb wel veel last van slijtage aan de zool op de plaats waar de pedalen zitten.
zijn hier oplossingen voor?
Ik denk dat di gewoon een duidelijk nadeel van deze schoenen is en er niet echt een oplossing voor is.
Is voor mij iig de laatste keer dat ik SIdi"s heb gekocht!
Ik heb er ook ongeveer last van, zelfde schoenen, wel bijna 2,5 jaar oud....
Maar als k er een tijdje op rij, gaat t idd drukken en doen....
Maar misschien dat je je plaatje een beetje anders af moet stellen...wil wel es werken...
Maar als k er een tijdje op rij, gaat t idd drukken en doen....
Maar misschien dat je je plaatje een beetje anders af moet stellen...wil wel es werken...
Cubeman schreef:
Ik denk dat di gewoon een duidelijk nadeel van deze schoenen is en er niet echt een oplossing voor is.
Sorry Cubeman, ik zal ze nooit meer aanbevelen... maar ja, ik heb dan ook speedplay pedalen he

msxx schreef:
[Cubeman schreef:
Sorry Cubeman, ik zal ze nooit meer aanbevelen... maar ja, ik heb dan ook speedplay pedalen he![]()
Shadup Burt, ga aan je werk!