Ik weet niet of dit enorme assortiment ook garant staat voor een enorme vakkennis, maar ik mag toch aannemen dat je verstand hebt van de dingen die je verkoopt.
Als ik dit vergelijk met mijn 2 LBSen waar ik wel eens kom zit daar een enorm verschil tussen.
LBS1 gebruik ik voor de dagelijkse dingen; biba"s, buba"s, kettingen, tandwielen & alle andere accesoires. Omdat hij een harde werker is, zijn afspraken altijd nakomt en goedkoop is.
LBS2 gebruik ik voor de technische dingen; servicen demper & vork etc.
Als ik bij mijn LBS(welke dan ook) kom heb ik toch altijd weer het gevoel dat ik het zelf beter weet(als ik wat nodig heb bijv.) zoals nu met een korte hoge stuurpen, hebben ze er wel 1, een stiffy, maar dit is duidelijk een FR ding en die moet ik dus niet op een XC fiets, volgens hen is het een "gewone" stuurpen.
Ook als er problemen zijn (zoals laatst met een kraakje) dan hebben ze er 3 keer naar gekeken en komen dan tot de conclusie dat ik er maar mee moet leren leven.......
Als ik dan zelf ff 1 keer goed kijk/test blijkt het dus wel degelijk een niet normale oorzaak te hebben en is er een oplossing voor.
Ik word van dit soort verhalen altijd een beetje verdrietig, ik ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik mijn LBSen alleen gebruik om dingen voor mij te bestellen. Aangezien ze de meeste dingen die ik hebben wil nooit op voorraad hebben(afgezien van biba"s, buba"s & kabels, casssette"s etc.)
Voor degelijk advies kom ik altijd op DP en zoek zelf het net af.
DIT IS TOCH NIET NORMAAL??????
Als ik bij mijn LBS kom weet ik al wat ik hebben wil, en nog nooit hebben ze mij kunnen overtuigen dat dat niet de beste keuze is.......
Ik mis heel erg de passie voor het vak bij mijn 2 LBSen en de het daaruit voorvloeiende gebrek aan kennis vind ik soms echt schandalig.(om nog maar te zwijgen over de totaal verkeerde adviezen die soms gegeven worden hierdoor)
Zeker als het over een iets technischer onderdeel gaat; dempers, vorken, schijfremmen etc. betrap ik ze erop dat ze geen verstand van zaken hebben
pas·sie (de ~ (v.), ~s)
1 hartstochtelijke liefde voor iets of iem. => hartstocht
Vaak heb ik ook het gevoel dat men mij lastig vind en/of een zeurpiet(bij 1 LBS), en dat is absoluut zo, maar laat dat niet merken!!! Als ik een smak geld uitgeef voor iets, wil ik dat het in orde is, dat het perfekt werkt en dat het precies is wat IK hebben wil en doe ik geen compromissen.
kortom:
Bestaat de perfekte fietsenzaak???
En wat zij jullie ervaringen met jullie LBSen op dit gebied???
Misschien ligt het wel aan mij hoor ???

alvast bedankt.
dusssss©