Re:Prijsverschillen LBS contra online shops

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

msxx
Contacteer:
Prijsverschillen LBS contra online shops

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 12:36 pm

Prijsverschillen LBS contra online shops

Stoort het jullie ook zo dat het gewoon geen zin heeft om langs de LBS te gaan omdat je bij voorbaat al weet dat hij ongeveer 35% duurder is in vergelijking met anderen??

Voor de meest kleine artikelen geldt al dat je ze voor veel minder geld kunt krijgen als je goed zoekt. En het heeft lang niet altijd met kwaliteit of service te maken. Regelmatig lees ik hier verhalen over S-Tec en dat zij ook best bereid zijn om Schijfremmen te monteren wanneer deze daar gekocht zijn. En als er afterservice nodig is zul je die ook best krijgen.

Waarom zulke enorme prijsverschillen tussen shops als het om dezelfde artikelen ????

Nu kun je wel zeggen dat er ook een groot verschil bestaat tussen de Aldi en de Albert Heijn of de Delhaize maar dan krijg je op zijn minst nog een andere verpakking en de ilussie dat je een ander produkt gekocht hebt...

Kopen jullie nog weleens iets bij de LBS ???

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 12:50 pm

in 1 woord : alles. ze zijn soms iets duurder das een feit en wordt ni ontkent , maar de service da je er krijgt is enorm veel beter als internetshops , zeker ivm garantie enzo. en ge moet wete welke lbs ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 12:54 pm

bansheebeest schreef:
in 1 woord : alles. ze zijn soms iets duurder das een feit en wordt ni ontkent , maar de service da je er krijgt is enorm veel beter als internetshops , zeker ivm garantie enzo. en ge moet wete welke lbs ;)

mjah, maar wat voor soort service zoek je precies? ik monteer namelijk in principe alles zelf..
alleen onderhoud van vorken besteed ik uit

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 12:57 pm

ik ook , maar bevoorbeeld een remleiding inkorten kan ik niet , ik weet ongeveer wel hoe maar heb de tools niet en geld uitgeven ervoor om dit 1 keer te doen zou ook dom zijn. allemaal van die dingen kan je bij een lbs laten doen. je vork is ook al niet zo simpel want je bushings zijn geperst (bij zocchi toch). daarom als je op internet iets koopt is dit altijd moeilijker dan bij je lbs vind ik. en je lbs helpt je met alles verder , ook als je niet weet wat je moet kopen , ze denken aan jou en niet om je het duurste te verkopen :)

roadkill

Bericht door roadkill » zo mei 16, 2004 3:33 pm

Hmm als je gewoon goed met je lbs omgaat kom je er qua prijs toch ook wel uit?Als ik zie dat b2b bijvoorbeeld iets heeft voor een bedrag dat zeg meer 20 % lager is dan bij mijn lbs,en ik zeg dat ,dan kan mijn lbs meestal ook wel een scherpe prijs maken.En is het met Duitse online shops ook niet zo dat die een scherpere prijs hebben omdat de btw in Duitsland lager ligt?Daar kan je lbs hier weinig aan doen

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 3:35 pm

fact

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 3:48 pm

roadkill schreef:
Hmm als je gewoon goed met je lbs omgaat kom je er qua prijs toch ook wel uit?Als ik zie dat b2b bijvoorbeeld iets heeft voor een bedrag dat zeg meer 20 % lager is dan bij mijn lbs,en ik zeg dat ,dan kan mijn lbs meestal ook wel een scherpe prijs maken.En is het met Duitse online shops ook niet zo dat die een scherpere prijs hebben omdat de btw in Duitsland lager ligt?Daar kan je lbs hier weinig aan doen

Barracuda is soms ook goedkoper dan LBS"en in NL, ondanks de btw van 21% in Belgie..
En B2B is wellicht goedkoper dan gemiddeld maar nog altijd verre van goedkoop..

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 3:51 pm

inderdaad maar patman ruled en baracuda niet

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo mei 16, 2004 3:54 pm

Ik ken iemand (Lars de Quevas @ DP) die eens bij S-tec een RM Element offerte heeft laten uitvoeren. Uiteindelijk is hij hier in Nederland bij Stappenbelt 50 euro goedkoper ;D. Moet er wel bijzeggen dat hij in de loop van het traject wat wijzigingen in de specs heeft aangebracht maar toch zitten er geen grote verschillen in de uitvoering.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 3:59 pm

Kleine Benjamin © schreef:
Ik ken iemand (Lars de Quevas @ DP) die eens bij S-tec een RM Element offerte heeft laten uitvoeren. Uiteindelijk is hij hier in Nederland bij Stappenbelt 50 euro goedkoper ;D. Moet er wel bijzeggen dat hij in de loop van het traject wat wijzigingen in de specs heeft aangebracht maar toch zitten er geen grote verschillen in de uitvoering.

Dat is dan zo te horen een LBS die wat prijs betreft competitief is :)

Maarreuh, ga eens bij B2B kijken voor wat XTR onderdelen, en daarna bij S-Tec? ... :o :o

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 4:34 pm

waarom xtr en geen saint ?

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:06 pm

bansheebeest schreef:
waarom xtr en geen saint ?

Die vraag kan natuurlijk ook andersom gesteld worden..

Alleen de drivetrain zal XTR worden, shifters moesten perse rapidfire, achterderailleur had ik nog liggen.

Crank ben ik nog niet zeker van wat het gaat worden, waarschijnlijk wel XTR, of anders RF, ben er nog niet uit..

Naven en remmen worden wat exclusiever :-)
Twijfel tussen Hugi 240(al dan niet de S) en Tune King/Kong voor de naven
Remmen: verstand zegt Louise FR, gevoel zegt Hope Mono M4, dunno yet :)

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 5:17 pm

tgoh , saint is mooier dan xtr , 100 procent stijver ook , ken iemand die er dh met rijd , en die zegt toch dat het het beste is ooit , en die rijdt hard :p dus waarom xtr dan ? ;)

de rest van wat je zegt kan ik enkel ja knikken :d

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:23 pm

bansheebeest schreef:
tgoh , saint is mooier dan xtr , 100 procent stijver ook , ken iemand die er dh met rijd , en die zegt toch dat het het beste is ooit , en die rijdt hard :p dus waarom xtr dan ? ;)

de rest van wat je zegt kan ik enkel ja knikken :d

dank voor het knikken ;)

en wat betreft die stijfheid: die zul je jezelf wel bekopen voor wat betreft het gewicht? tis mijn doelstelling een ultralichte enduro op te bouwen (= 125 zeer comfortable mm"s met streefgewicht van 11,5 kg) dus Saint lijkt mij niet de meest aangewezen optie :)

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 5:27 pm

bansheebeest got kicked in the ass.... by msxx

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:35 pm

bansheebeest schreef:
bansheebeest got kicked in the ass.... by msxx

oei, en t was niet eens de bedoeling ;D

maarreuh, op welke manier heb ik dat gedaan dan? is wel handig om mijn sterke (??) punten te kennen ;)

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 5:37 pm

door steeds een punt te hebben ;)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:41 pm

bansheebeest schreef:
door steeds een punt te hebben ;)

oeps..., ga soms iets teveel op in discussies..

May

Bericht door May » zo mei 16, 2004 5:42 pm

Was net na nieuwjaar met enkele vrienden in Duitsland van de ene shop naar de andere; Heb een set hs33 gekocht voor 109€, Xtr krankstel voor net geen 260€ en een vriend van me een Fox 80X.
Uitleg en tevens dezelfde als mijn lbs die zeggen dat ze aankopen dus bv aan Shimano voor hun eigen frames, zeg maar iets een 200-tal en ze hebben er maar een 120 nodig dus een 80 voor de winkel.
Mijn crankstel was niet in een mooi doosje, maar gewoon in een stukje samengevouwd karton. Mijn hs33 zat gewoon in een doorzichtig zakje. Die fox was ook verpakt met dat bolletjes plastic.Maar zonder doos en het pompje die er normaal wel bij zit.
Bij mijn lbs kan je praten en kan ook heel diep gaan met zijn prijzen maar soms niet zo diep als een duitsesite. Pas op dat scheelt dan zeg maar wat en je ben we een hoop benzine kwijt.
Kwa garantie geen enkel probleem mijn lbs regelt zelf dat.

May&vin

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 5:48 pm

hehe dit is waar, maar ik heb iets van je lbs geeft je een superservice (mijne toch) hoe het met xc is weet ik niet , maar vaak zijn er spullen in dual en urban-dirt die dan uiteindelijk toch weer net niet passen , dan bespreek je met je lbs wat je ermee doet en zij weten dit meestal ook op voorhand :p ik denk dat je in duitsland niet moet afkomen met het is verkeerd ? of ik ben een ouderwetse tiener :d of lbs boven alles :p

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:48 pm

Hmmm, zo te horen zijn er een paar LBS"en waarmee goed te praten valt??

Wellicht eens een mooi voorstel op mail/papier zetten om een paar offertes te krijgen en dan een objectief vergelijk te maken..
probleem is dan weer wel dat LBS"en doorgaans een select aantal merken verhandelen..

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 5:50 pm

wel msxx ik zou zeggen : ga naar abc :d

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:53 pm

bansheebeest schreef:
hehe dit is waar, maar ik heb iets van je lbs geeft je een superservice (mijne toch) hoe het met xc is weet ik niet , maar vaak zijn er spullen in dual en urban-dirt die dan uiteindelijk toch weer net niet passen , dan bespreek je met je lbs wat je ermee doet en zij weten dit meestal ook op voorhand :p ik denk dat je in duitsland niet moet afkomen met het is verkeerd ? of ik ben een ouderwetse tiener :d of lbs boven alles :p

In xc/enduro is het wellicht wat gemakkelijker, en uiteindelijk een set wielen blijft een set wielen en een crank blijft een crank. voorderailleur, zadelpen en BB is natuurlijk wat anders
ouderwetse tiener *lol* dan ben ik zeker een moderne twintiger ;)

probleem is dat er nooit een lbs in mijn buurt heeft gezeten met een ruim assortiment, misschien is dat waar ik nu woon anders, maar hier ken ik het nog niet zo goed wat dat betreft :)

Bikers van Herentals, Kasterlee en omgeving, LBS met superassortiment en goede prijzen in de buurt? :)

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » zo mei 16, 2004 5:53 pm

bansheebeest schreef:
wel msxx ik zou zeggen : ga naar abc :d

I will, al is t maar om even rond te kijken, altijd leuk :)

ligger

Bericht door ligger » zo mei 16, 2004 5:54 pm

Kleine Benjamin © schreef:

jaja stappenbelt ;D
zo zie je maar weer...

Plaats reactie