Zucht... single speed belevenissen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Rigard
Contacteer:
Zucht... single speed belevenissen

Bericht door Rigard » di mei 18, 2004 8:32 pm

Wat ik van het weekend weer heb meegemaakt:

Ik rij braaf mn rondjes op het mtb parcours in Zoetermeer als en soort voorbereiding op de diverse wedstrijden die op de kalender staan. Het was verbazingwekkend druk voor een warme dag om 1 uur sÂ’ middags (normaal is er geen kip te bekennen op dat tijdstip).

Ik rij voor de 2de keer het NK rondje en dan kom je op een gegeven moment bij de een lange klim van beneden naar helemaal boven op het 2de bergje, gevolgd door een afdaling en dan weer een klim naar boven. Met veel sleur en duw beweging kom ik in alletwee de gevallen boven (vanzelfsprekend), boven stop ik toch ff want daar staan ze. 2 bikers, 1 op een Halffords fully en 1 op een Giant uit de begin jaren 90 en op de grond 2 jongens die en beetje van de zon liggen te genieten (horen niet bij de overige 2 trouwens).

“Zo dat ging maar net he” zegt de Halfords fully tegen mij, ik kan alleen want heen en weer schuden met mijn hoofd op dat moment. “Ja het lukt wel” kan ik iets later uitbrengen. “Hij rijdt wel op een single speed” zegt een van de gasten die op de grond lag. Single speed, die kennen ze nog niet. Ik zie de Halfords fully denken, hij kijkt naar mn fiets, denkt en dan komt het ”Had je geld meer voor de versnelingen”. Ik kijk nog is naar mn "single speed one is all you need" topcap, daarna naar mn CK en SID, mwa denk ik. Ik zie de jongens op de grond ook nog kijken (leuke CUBE trouwens), “waarom rij zonder versnelling” “Tja” zeg ik ”houdt het een beetje spannend, en het lukt zo ook wel” dat snappen ze niet helemaal geloof ik. Er wordt wat gemompeld ”Nou ja” en hij zegt ”Kom we gaan verder”. Piepend en krakend rijden ze weg. Zucht....

stzr.

Ninko

Re:Zucht... single speed belevenissen

Bericht door Ninko » di mei 18, 2004 8:59 pm

hehehe :D, jah sommige zullen het nooit leren. Maar het blijft wel grappig zo"n dingen

Ninko

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo mei 19, 2004 10:18 am

verkeerde locatie: in het amsterdamse bos kreeg ik alleen maar raspect voor mijn singlespeed optreden.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 19, 2004 1:50 pm

Dat ken ik..... van die Rangerfullycrapmtb gastjes die dan zeggen;

tssss, ik heb tenminste vering.....

B@rt

Bericht door B@rt » wo mei 19, 2004 10:09 pm

Tja, wij werden al geregeld uitgelachen op de tandem, voor gek verklaard door m"n vaste voorvork en 105 crankstel op m"n atb en sinds ik ss rij nemen ze me al helemaal niet meer serieus.... (kan trouwens ook zijn doordat ik nu met een atb bij de wegsectie van een wielrenclub rij.

Nou ja, alles went!

Ben nu de atb tandem naar vaste vork en ss aan het ombouwen met 1 inch bandjes voor op de weg, kijken wat daar de reactie op is.... ;)

Enduro

Bericht door Enduro » vr mei 21, 2004 2:14 pm

gewoon zeggen dat je idd geen versnellingen kunt betalen, of dat je weet hoe dat allemaal werkt, dat zogenaamde schakelen...

T
Contacteer:

Bericht door T » zo mei 23, 2004 10:13 am

ik zeg altijd dat ik dat schakelen té ingewikkeld vind, fietsen alleen is al moeilijk zat ;D

Plaats reactie