Re:Wat doen met schuldenaars?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
HoPe
Wat doen met schuldenaars?

Bericht door HoPe » di mei 18, 2004 7:20 pm

Hoe lossen jullie het op als er iemand iets niet betaalt terwijl je er hem al honderden keren attent op hebt gemaakt? Diejen kerel woont in A"pen en is mij nog veel geld verschuldigd! What shall I do (ik ben 1.93m en struis gebouwd :))

angel

Bericht door angel » di mei 18, 2004 7:35 pm

Al gaat het om een eurootje ik ging t halen .....
ook al zou dat meer kosten Ik vind dat geen grappen en niet kunnen
8) angel 8)

allicht one

Bericht door allicht one » di mei 18, 2004 7:38 pm

Idd, wat andere struis gebouwde vrienden uitnodigen. En een bezoekje brengen.

angel

Bericht door angel » di mei 18, 2004 7:49 pm

Hope
En ik vergeet nog De persoon in questie bekent maken om anderen te behoeden voor dit soort praktijken
8)angel 8)

freeko

Bericht door freeko » di mei 18, 2004 8:29 pm

Dan weet ik er ook nog wel een,woont alleen niet in nederland >:(

Zane!

Bericht door Zane! » di mei 18, 2004 8:47 pm

wat betekent struis gebouwd zijn nu weer?

ow, en er gaat niet gedreigd worden enzo!

zane

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » di mei 18, 2004 9:16 pm

kom Hope, wij zullen die *** nekeer gaan aanpakken, ;D

allicht one

Bericht door allicht one » di mei 18, 2004 9:49 pm

ja misschien kan dirty harry wel op z"n tenen trappen.

HoPe

Bericht door HoPe » di mei 18, 2004 10:11 pm

Zane! schreef:
wat betekent struis gebouwd zij nu weer?

ow, en er gaat niet gedreidg worden enzo!

zane

Geen dreigementen; don"t worry. Ik zoek gewoon een oplossing om zoiets eventueel in het vervolg te voorkomen en waarbij beide partijen content zijn over de handelswijze. Vooral op vlak van betaling dan; via overschrijving? (hoe afspreken), geld opsturen in een envelop? (in dit geval is het dan de betaler die er zeker van wilt zijn dat hij zijn geld ontvangt) enz..
Het is evident dat ge vooreerst alle gegevens over elkaar weet, maar als het dan bv. iemand van uit het buitenland is, ga je nie direct kilometers gaan rijden om achter uw eigen geld aan te hollen vind ik!

Wie heeft er een goede, preventieve en correcte manier om dit te voorkomen?

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo mei 19, 2004 6:48 am

verzenden onder rembours. kan alleen niet meer vanuit nederland naar het buitenland.
Live overdragen.

risico van het vak, helaas.

stino

Bericht door stino » wo mei 19, 2004 9:50 am

HoPe schreef:
Wie heeft er een goede, preventieve en correcte manier om dit te voorkomen?

eerst het geld vragen, dan pas goederen opsturen

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo mei 19, 2004 10:37 am

Onze Vader, Die in de hemelen zijt. Uw Naam worde geheiligd. Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid. Amen.

8)

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo mei 19, 2004 10:55 am

wel toepasselijk voor iemand die de status van God heeft ;D

jammer genoeg geloof ik daar niet en en denk ik dus dat het een probleem gaat worden om je geld te krijgen!
In het vervolg pas verzenden na ontvangst van het geld, zo werkt het bij bestelling online bij een onlineshop ook!

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo mei 19, 2004 11:39 am

Cubeman schreef:
In het vervolg pas verzenden na ontvangst van het geld, zo werkt het bij bestelling online bij een onlineshop ook!

Maar wil de ontvangende partij dat?

En bij rembourszendingen kan een kwaadwillend sujet je gewoon een pak bakstenen sturen, het is ook nooit goed.
Voordeel bij vooruitbetaling is dat je via de rekeningnummers de mensen kunt traceren als het mis gaat.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » wo mei 19, 2004 11:48 am

ik ben nu net hetzelfde aan het meemaken, meeneertje "rico" antwoord plots niemeer op mails nadat ik mijn velmg al een maand geleden heb opgestuurd. >:(

surfstad

Bericht door surfstad » wo mei 19, 2004 12:15 pm

Hummm weinig juridisch onderbouwde reacties hier en uit Hope zijn reactie begrijp ik dat hij zijn lichaam niet wil gebruiken.
In zakelijke geschillen is het altijd zorg dat je zaken vast legt.
Als ik het goed begrijp heb je diverse spullen geleverd die niet betaald zijn zoals afgesproken.

Op het moment dat dit gebeurd is het verstandig de ander mondeling in kennis te stellen dat hij zijn gedeelte van de afspraak niet is nagekomen, terwijl jij wel aan je verplichting hebt voldaan. Je maakt vervolgens een nieuwe afspraak voor wanneer hij wel aan zijn verplichting gaat voldoen.
Twee weken is hier een redelijke termijn voor.
Dit leg je vast in een brief welke (bij voorkeur aangetekend) je verzendt.

Op het moment dat het gesteld termijn verlopen is, contacteer je hem wederom. Het is nu aantoonbaar dat hij wederom niet gelevert heeft.
Je geeft hem een tweede termijn (2 weken is wederom een redelijke termijn) en hoogt het bedrag van je vordering op met administratiekosten. Je hebt ondertussen brieven moeten schrijven en moeten bellen. Dit was niet noodzakelijk geweest op het moment dat hij direct aan zijn verplichting had voldaan. Dit doe je wederom schriftelijk. In deze brief geef je tevens al aan dat je gerechtelijke stappen zal ondernemen om je geld te vorderen.

Tweede termijn verlopen? Direct naar het gerecht om je vordering door de rechter vast te laten stellen. De brieven die je dan verzonden hebt, zijn in zo"n situatie essentieel.
Op het moment dat je de vordering ook door de rechter is vast gesteld, kun je een deurwaarder inschakelen om je te helpen bij de invordering.
De hoogte van de vordering is ondertussen opgelopen met diverse kosten welke door de schuldenaar ook voldaan moeten worden.

Deze weg is langgggggggg en moeizaam. Daarom kiezen een hoop van mijn kennissen voor de werkwijze van ik sta voor de deur en ik ga pas weg als jij geld gegeven hebt of als jij tussen een aantal planken onder de grond ligt. De effectiviteit van deze handelswijze is beter, nadeel is alleen dat dit weer illegaal is.

Veel succes,
Jeroen

bettes

Bericht door bettes » wo mei 19, 2004 1:48 pm

Zo Jeroen dat is nu eens mooi opbouwende en onderbouwde reply. Daar hebben ze wat aan.
(hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat bij de rest van je posts niet is-indekken heet dit denk ik-)

Verder kan je ook je laatste brief door een deurwaarder laten afgeven. Dit heeft dan wel maar hetzelfde effect als een aangetekende zending maar deze moet ie aannemen als hij thuis is... Een aangetekende zending mag en kan je weigeren.
Verder heeft de deurwaarder ook een enorm schrikeffect. Wat ook de zaak een soepeler verloop kan geven.

greetz
bettes

btw Als ik ergens geld moest trekken dan zou ik door dirty-harry gesteund ten strijde trekken... not.

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo mei 19, 2004 2:16 pm

@sph@ltdude schreef: [
Cubeman schreef: In het vervolg pas verzenden na ontvangst van het geld, zo werkt het bij bestelling online bij een onlineshop ook!
Maar wil de ontvangende partij dat?

En bij rembourszendingen kan een kwaadwillend sujet je gewoon een pak bakstenen sturen, het is ook nooit goed.
Voordeel bij vooruitbetaling is dat je via de rekeningnummers de mensen kunt traceren als het mis gaat.
Als de tegenpartij dat niet wil kunnen ze bij mij de pot op.
Als ze niet willen gaan ze maar lekker in de winkel kopen tegen een veel hogere prijs.
Als een online shop dat eist bij bestelling hoor je ook weinigen klagen!
Voor niks gaat de zon op en "vertrouwens hebben in" is link tegenwoordig.

De deurwaarde of incasso-bureau is idd de beste optie in het geval van niet betalen, maar dat kost je wel wat moeite natuurlijk en bovenal veel tijd!
Ik zou het advies van Surfstad dus opvolgen en harder maatregel nemen met een derde partij die gaat innen.

surfstad

Bericht door surfstad » wo mei 19, 2004 3:45 pm

bEttEs schreef:
Zo Jeroen dat is nu eens mooi opbouwende en onderbouwde reply. Daar hebben ze wat aan.
greetz
bettes

Hee net of ik anders alleen maar onzin post :?
Geintje ;D
Bedankt voor het compliment.

angel

Bericht door angel » wo mei 19, 2004 5:07 pm

@sph@ltdude schreef:
Onze Vader, Die in de hemelen zijt. Uw Naam worde geheiligd. Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid. Amen.

8)

Gy kunne mijne rug op !!!!!!!!
8)angel 8)

les alpes

Bericht door les alpes » wo mei 19, 2004 6:23 pm

je gaat naar een carnaval winkel, huurt een leuk kostuum (politie of iets dergelijks) en je gaat je vriend een bezoekje brengen.
of je kan een net pak aantrekken en een papiertje van de deurwaarder namaken of iets dergelijks, zolang hij dit nog nooit heeft gezien zal hij dit wel slikken 8)

Erikje

Bericht door Erikje » wo mei 19, 2004 7:57 pm

HoPe schreef:
Hoe lossen jullie het op als er iemand iets niet betaalt terwijl je er hem al honderden keren attent op hebt gemaakt? Diejen kerel woont in A"pen en is mij nog veel geld verschuldigd! What shall I do (ik ben 1.93m en struis gebouwd :))

Gij struise, gewoon langsgaan en op doordringende wijze doorvragen. BTW, nooit op een forum vragen/plaatsen wát je moet/gaat doen. Da"s minder handig...

Doe gewoon je ding om je geld terug te halen. Simple.

Erikje

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » do mei 20, 2004 10:42 am

En zoals eerder gevraagd maak ff bekend met wie je dacht zaken te doen dan weten alle andere DP-ers dat ze met deze persoon geen zaken hoeven te doen.
En ik zou er toch even een uitstapje naar Antwerpen aan wagen om je geld op te halen.
Succes ermee en houdt ons op de hoogte

Mathijs

Bericht door Mathijs » do mei 20, 2004 11:11 am

Een al eerder genoemde tip om dit te voorkomen is dat je pas verzend als je het geld hebt (en ook zeker weet dat je het hebt dmv je bankafschrift).
Werkt altijd, en als ze het niet willen. DIKKE LUL aan hen!!

HoPe

Bericht door HoPe » do mei 20, 2004 12:42 pm

Mss een zwarte lijst maken van al diegene met wie je zeker niet moet onderhandelen? Niet dat er daar geen problemen uit gaan ontstaan ma kom.. In het dagelijkse leven zijn de niet-betalers van belastingen etc. ook op de zwarte lijst genoteerd.

Plaats reactie