Re:Bike2build S*cks

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Q....

Bericht door Q.... » wo apr 28, 2004 8:12 am

De vraag is, begrijp jij het? Het fenomeen dat jij hier beschrijt heet service. Ik weet niet of het bij B2B zo gaat, maar het verklaart wel de "hoge" verzendkosten. Voor service betaal je over het algemeen.

Op DP iemand zo leuk en die zei, dat ze het recht hebben om zoveel te vragen en dat we niet moeten zeiken omdat ze wel voor dat geld je item netjes inpakken..........................

Voor TPG tarieven kijk http://www.tpgpost.nl/voorthuis/post_ve ... erland.jsp

tim001

Bericht door tim001 » wo apr 28, 2004 4:51 pm

mm als je verhaal lees ken ik het bergijpen maare heb alleen maar goede ervaringen met ze en als je iets komt halen zijn ze nooit erug moeilijk met kortingen

BlackBox

Bericht door BlackBox » wo mei 05, 2004 8:40 pm

Ik had ook nog zoon kl*te probleem bij bike2build
Ik heb 9weken kunnen wachten op XTR remmen die ik heb bestelt!!!!!
SCHANDAAL echt waar.....
dat is toch geen service....??

Mzzls BlackBox

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 05, 2004 9:15 pm

BlackBox schreef:
Ik had ook nog zoon kl*te probleem bij bike2build
Ik heb 9weken kunnen wachten op XTR remmen die ik heb bestelt!!!!!
SCHANDAAL echt waar.....
dat is toch geen service....??

Mzzls BlackBox

wie weet lag dit niet aan B2B maar aan Simano.........

Ik wacht al 4 maanden op een RF Deus crank, da"s pas schandalig!!!!

dusssss©

tim001

Bericht door tim001 » wo mei 05, 2004 9:23 pm

noue ik ben der dus ook achter een vriend van me had velgen besteld en die zijn er nu nog nie
als je daar iets besteld en ze hebben dus niet op vooraad dan ben je gwoon jaren aan het wachten
gasten daaro werken nonstop langs elkaar heen ze weten zelf nie wat ze in huis hebben
en ik ben van het weekend daar geweest om een helm te kopen en de hulp die ik daarbij kreeg was nilhil scheen erg veel moeite te zijn dan meer te doen dan de helm aangeven en als ik vraag om een fullface helm zegt ie dat ik die nie nodig heb :? fijn als ik op me bek ga en me beugel zit door heel me lip heen of me tanden ligge der uit >:(

Sven

Bericht door Sven » wo mei 05, 2004 9:26 pm

BOSS schreef:

wie weet lag dit niet aan B2B maar aan Simano.........

Ik wacht al 4 maanden op een RF Deus crank, da"s pas schandalig!!!!

dusssss©

Zeg Boss,

zou jij me eens kunnen vertellen wanneer de Deus officieel uitkwam? En wanneer ie eigelijk officieel leverbaar is?

Heb jij überhaupt nogwat gehoord?

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » wo mei 05, 2004 9:27 pm

BOMBPROOF erik schreef:
BikePride in Groningen was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger

Bike Pride ................................-zucht- .................... die goeie ouwe tijd. Toen mountainbike nog geen volkssport was maar een sport voor pioniers. Gerben nu in Engeland geloof ik, Dirk-Jan geen idee, nog steeds bij Vredestein?

allicht one

Bericht door allicht one » do mei 06, 2004 7:46 am

Ehm, ik heb een goed idee, jullie weten allemaal hoe het moet. Begin zelf een winkel. en doe het dan beter!

Nixol
Contacteer:

Bericht door Nixol » za mei 08, 2004 3:38 pm

Niks als lof over B2B, ik heb nu een keer of vijf spullen besteld. En tot nu toe kon het altijd binnen een paar dagen ophalen. Een keer duurde het iets langer, maar toen kreeg ik een meeltje dat het iets langer kon duren, na iets meer dan een week kon ik het alsnog ophalen.

Als je snel onderdelen moet hebben, kan je beter naar je LBS gaan, heb je het niet zo snel nodig bestel het dan bij B2B, ben je ook nog goedkoper uit.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » za mei 08, 2004 8:32 pm

Gerben van Bike Pride was niet mijn vriend 8)

allicht one

Bericht door allicht one » ma mei 10, 2004 11:13 am

Afterburner schreef:
[
BOMBPROOF erik schreef:
BikePride in Groningen was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erger

Bike Pride ................................-zucht- .................... die goeie ouwe tijd. Toen mountainbike nog geen volkssport was maar een sport voor pioniers. Gerben nu in Engeland geloof ik, Dirk-Jan geen idee, nog steeds bij Vredestein?

Toen iedereen het nog niet deed, en toen nog bijna niemand downhill of dual reed was er nog niet zo veel vraag naar moeilijke onderdelen.

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » ma mei 10, 2004 3:32 pm

allicht one schreef:
Toen iedereen het nog niet deed, en toen nog bijna niemand downhill of dual reed was er nog niet zo veel vraag naar moeilijke onderdelen.

Ben ik niet met je eens, Toen was er vraag naar hele andere exclusieve onderdelen. Welke andere winkel leverde destijds Coda-cranks (typenaam ff kwijt, die hele coole met bb), Grafton remmen, Cook Bros, Ringlé zooi en al het andere exotische uit de US? Welke andere bedrijf wist waar je over praatte? Heel erg weinig. Ik heb heel wat uurtjes bij BikePride doorgebracht, koffie zitten drinken en de nieuwste MBA zitten lezen (en nee Erik ook Gerben was niet mijn vriend). BP had veel verder kunnen komen en B2B was nu dan een stuk minder groot geweest.

By the way ik heb geen reden tot klagen over B2B, prima service en uitgebreid assortiment. En wat ik net al aangaf men weet tenminste waar je over praat en dat mis ik bij heeeeeel veel andere zaken hier in Nederland, maar daar gaat geloof ik al een ander topic over.

DOc

Bericht door DOc » wo mei 12, 2004 9:08 am

Ik vind het echt een coole "internetshop" qua onderdelen wat je er kan krijgen enal,

maar heb toch 4-5 weken moeten wachten op mijn onderdeel + dat ik er 3x achter aan moest.

coccobill

Bericht door coccobill » wo mei 12, 2004 2:51 pm

Een algemeen probleem bij b2b-oide businesses:
Op de site zie je wat ze zeggen te kunnen leveren, maar je weet niet wat er "in stock" is, en dus niet weet hoe land het kan gaan duren.

Ik denk dat er een hoop ellende bespaart kan worden als er
of (a) alleen op de site staat wat ze in huis hebben (en dus meteen kunnen leveren)
of (b), wat mij wel zou aanspreken, aangeven wat ze kunnen leveren en daarbij ook vermelden of ze het in huis hebben. Als ze het niet in huis hebben aangeven hoe lang dit normaliter duurt. Dit kan prima dmv gekleurde bolletjes oid (dit zag ik op duitse site ergens: rode (lange wachttijd), gele (middellang) en groene bolletjes (sofort leverbaar)).
Een goed inventarisatie van je "stock" en bijhouden wat de deur uitgaat/binnenkomt lijkt me niet al te moeilijk.

Het lijkt mij niet reeel te denken dat alles wat er te koop staat op een site, dat dit meteen de dag erna op je deurmat ligt. Hoe graag je dat ook wil.
Aan de andere kant, 5 weken wachten op een product is echt te... tenzij...nee laat maar...
Hibike geeft aan dat, als het echt lang duurt, of niet te leveren is, dat je order "erledigt" is. Wordt je ook niet echt blij van maar je weet wel waar je aan toe bent.

C.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » wo mei 12, 2004 5:07 pm

Mwoaw de kosten die ik zal moeten uitgeven om je voorraad dus online op het internet te zetten verleg ik graag naar de klant.

What the fuck is er mis met een belletje of het op voorraad is ?

Waarom zo fuckin" anoniem lopen te bestellen ?

Zoek op de site wat je wilt hebben.

Als je het niet urgent nodig hebt zoit.

Zo wel dan bel je even en zonodig zoek je verder.

Welkom in de grote mensen wereld.

Kom op zeg.

E

coccobill

Bericht door coccobill » do mei 13, 2004 11:40 am

Sommige mensen zijn wat schuw en willen graag anoniem wat bestellen.. :)(voordeel van internet).

Enige wat ik wil zeggen is dat er wel wat verbeterd kan worden aan het online bestellen (in het algemeen) en de afhandeling ervan.
Ik denk dat B2b trouwens een mooie lijst met punten heeft en daar aan kan werken (als ik deze topic zo ff doorlees).

Toen ik laatst bij B2b was vroeg ik nog of ze in de toekomst gingen werken aan het online kunnen zien wat er voorradig is, antwoord was bevestigend.

Maar goed, na het klikken even bellen is een oplossing als je het snel wil hebben. Bevalt mij ook wel goed.

C

Castor

Bericht door Castor » do mei 13, 2004 1:00 pm

Ik bel ook als het me uitkomt en dan sluit je de zaken zo kort. Maar van de week bestelde ik wat dingen om 2.00 u "s nachts - na een lange werkdag. Leuk!
Als je een online shop begint richt je je op die groep anonieme bestellers IMHO. Hoeft niet, als je vind dat ze je moeten bellen, maar begin dan geen online shop.
En dat ís de grote mensenwereld, zo hebben boekhandels bijv. al mogen ondervinden.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 26, 2004 3:53 pm

2 camelbaks+ FSA crancks, maandag avond bestellen, woensdag in huis.

Super dus. Zoals "t hoort.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo mei 26, 2004 5:18 pm

Xircuit™ schreef:
2 camelbaks+ FSA crancks, maandag avond bestellen, woensdag in huis.

Super dus. Zoals "t hoort.

Ja, kben zeker weer tevreden over bike2build. of ik heb telkens zo"n geluk of jullie pech of jullie zeiken te veel :P

pZyteX

Bericht door pZyteX » vr mei 28, 2004 10:07 am

Het zou idd beter zijn om op de site te zetten wat is stock is en wat snellen op mail te reageren, als je bijvoorbeeld chainreactioncycles mailt heb je vaak binnen een paar uur antwoord.

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr mei 28, 2004 12:44 pm

Dat is wel leuk allemaal, als de site vertelt of iets op voorraad is maar meestal werkt dat niet eens of is het een lokkertje.
Ik heb redelijk goede ervaringen met b2b. Wel altijd lang moeten wachten maar dat kwam omdat ik elke keer niet zulke courante onderdelen bestelde.

Gewoon een belletje plegen en vragen of ze dit en dat op voorraad hebben is toch maar een kleine moeite, en je weet meteen waar je aan toe bent ;)

peter

Bericht door peter » za mei 29, 2004 1:56 pm

ik heb nu ook al een paar keer wat via internet besteld bij b2b
en dat is ook gewoon goed gegaan.. top
soms sturen ze ook nog wat mee met een reparatie ofzo
dat is ook wel leuk....
maar ja als ik in de winkel ben en ik vraag om hulp/advies over
dj/street spullen dan is er nooit iemand die mij echt kan helpen?

als nou gewoon een of andere jonge flip-de-biker 24/7 komt werken
met veel verstand van dat soort dingen omdat hij het zelf ook doet...
kost ook veel :?

Rodger

Bericht door Rodger » zo mei 30, 2004 11:49 am

peter schreef:
als nou gewoon een of andere jonge flip-de-biker 24/7 komt werken
met veel verstand van dat soort dingen omdat hij het zelf ook doet...
kost ook veel :?

Betaal jij zijn salaris dan?

D33N

Bericht door D33N » zo mei 30, 2004 5:27 pm

mijn spulletjes waren ook binnen de 10 gestelde dagen binnen.
goed hoor.

ik denk dat het echt aan het product ligt, b2b is ook weer afhankelijk van toeleveranciers.

twanos

Bericht door twanos » wo jul 14, 2004 7:57 am

Heb een paar keer wat besteld bij b2b, nog nooit prolemen gehad.
langste levertijd was 5 dagen !!!!!!!!!!!!!! zelfs telefoontje gehad over "setje handvaten" die niet op voorraad waren, of ze i.p.d. de duurdere voor hetzelfde geld mee mochten sturen.........tuurlijk.

voor zover ben ik erg tevreden..........

Gesloten