Fietsvakantie

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jumping Hansje
Fietsvakantie

Bericht door Jumping Hansje » do jun 03, 2004 9:48 pm

Ik ben van plan om dit jaar naar Riva of Torbole te gaan om te fietsen, maar nu is de vraag kom ik daar uit de voeten met mijn fiets.
Ik rijdt nu op een Giant XTC team NRS met een black super voorvork en XT schijfremmen. Nu dit toch een XC fiets is, is eigenlijk mijn vraag of iemand weet of dit redelijkerwijs te doen is of moet ik toch een fiets met meer veerweg hebben?!?

k@tze

Re:Fietsvakantie

Bericht door k@tze » do jun 03, 2004 10:30 pm

alles is te doen he... ligt er maar net aan hoe ver je gaat in je kunnen cq terrein. Torbole en Riva etc bied veel voor de biker. Ga je echter een Andrenalina of een 601 rijden of Dalco dan kun je nog altijd over de verharde weg terug. Houdt plezier in het biken en kijk niet op wat schrammen of deuken, want die loop je daar wel op ;)

ps. ga je het extremere werk doen zet dan aub. je zadel zeker 10cm naar beneden, het gaat zoveel makkelijker dan.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jun 04, 2004 6:56 am

Nou tuurlijk wil ik mijn fiets zo mooi mogelijk houden, aan de andere kant heb ik die om te fietsen, ben geen poser. Dus waarschijnlijk worden dat dan wel wat krassen e.d. Ik zie zie echter nogal wat schrijven over afdalen van de Altissimo of iets dergelijks. Daar doelde ik eigenlijk meer op. En gelukkig heb ik een zadel snelsluiter dus in het terrein kan ik mijn zadel desgewenst zo 10 cm laten zakken.

Sven

Bericht door Sven » vr jun 04, 2004 12:46 pm

Goed genoeg.
Zelfs op mijn hardtail naar beneden daargekomen, met een sid vorkje.

Niet moeilijk doen, zadel laag en gaan met die banaan.
En zoals K@tze zegt... Krassen houdt je 100% over, en niet alleen op je fiets als je pech hebt...

k@tze

Bericht door k@tze » za jun 05, 2004 6:59 pm

Jumping Hansje schreef:
Ik zie zie echter nogal wat schrijven over afdalen van de Altissimo of iets dergelijks.

;D ...dat is de 601, Houdt boven op de altissimo de bordjes 601 in de gaten naar Torbole. Deze afdaling is super! plaatje Altissimo 601

Sven

Bericht door Sven » zo jun 06, 2004 11:11 am

k@tze schreef:
[
Jumping Hansje schreef:
Ik zie zie echter nogal wat schrijven over afdalen van de Altissimo of iets dergelijks.

;D ...dat is de 601, Houdt boven op de altissimo de bordjes 601 in de gaten naar Torbole. Deze afdaling is super! plaatje Altissimo 601

Copy that...
Zelfde ervaring...

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » zo jun 06, 2004 12:20 pm

Wow als ik die foto bekijk kan ik al bijna niet meer wachten.
Italie here i come !!!!

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jul 01, 2004 10:09 pm

Aankomende zondag gebeurt het dan vertrek richting Riva heel burgerlijk met de sleurhut. Maar ik ga ook zeker de Altissimo 601 af. Voor de zekerheid zal ik een ehbo doosje in mijn Camelbag stoppen. Zeker na het zien van de foto. Zijn er toevallig nog meer mensen die gedurende de komende 2 weken die kant opgaan om te biken, laat maar horen.

Plaats reactie