Re:Marktplaats

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Jumping Hansje
Marktplaats

Bericht door Jumping Hansje » vr jul 02, 2004 8:17 am

Helaas heb ik het idee dat als je als betalende adverteerder redelijk veel kunt doen voor dat je advertentie van Marktplaats wordt verwijderd. Tevens krijg ik toch zeer sterk de indruk dat Marktplaats een ontmoedigingsbeleid voert t.a.v. klachten. Nu een praktijkvoorbeeld, tijdje geleden stond er een advertentie voor een compleet XT afgemonteerde Rocky Mountains ETSX 50 voor een aantrekkelijk bedrag. Vervolgens reageer ik en blijkt de verkoper in Engeland te zitten en nu even geen tijd te hebben om de fiets af te leveren. De verkoop zou moeten plaats vinden middels een postwissel en levering via UPS. Let wel, ik zou vooruit moeten betalen.
Vervolgens mede gedeeld dat ik de fiets eerst wil zien voor ik de koop rond maak en weg verkoper. Geen reactie meer terug. Nu komt het keurig een berichtje gestuurd naar tip de webmaster (als deze adverteerder zich niet aan de regels houdt) krijg ik een berichtje terug, neem maar contact op met de klantenservice. Dus weer een berichtje gestuurd nu naar de klantenservice, krijg ik weer een berichtje terug met een link waar ik mijn opmerking/ klacht kan plaatsen. Dus dat is dan de derde keer reageren, ik weer typen(met 2 vingers, zucht) en dat was het dan. Geen bevestiging, geen reactie terug helemaal niets.
Moraal van het verhaal, pas op bij aankoop vanuit het buitenland en reken zeker niet te veel op de goede zorgen van Marktplaats.

Zand er over

Bericht door Zand er over » vr jul 02, 2004 12:07 pm

het is een bekend verhaal en er lopen al meerdere threats hierover op dit forum. het blijkft oppassen

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jul 02, 2004 12:47 pm

Klopt het blijft ook oppassen, maar dat moet je mijns inziens eigenlijk altijd bij aankoop van spullen. Maar waar het mij meer om gaat is de goede "service" en klantvriendelijkheid die Marktplaats biedt. Als koper ben je bijna vogelvrij en als betalende adverteerder lijk je wel boven de wet te staan.

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jul 02, 2004 5:43 pm

Marktplaats zuigt echt. Kan beter voor ebay of zoiets dergelijks gaan. Is echt veiliger maar dat is een echte veiling site alhoewel je ook Buy Now optie hebt soms. Ik heb nog geen problemen ondervonden met marktplaats maar als je naar Kassa en R.A.D.A.R. kijkt, dan zie je dat er een hoop malloten tussen zitten.

DOc

Bericht door DOc » za jul 03, 2004 9:34 am

ik heb geleerd na 1 marktplaats aankoop, koop het liever in de winkel dan heb je ook nog garantie :) ik wil niet zeggen dat er allemaal van die mensen op marktplaats zitten maar er zitten een hoop slimme mensen tussen ::)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jul 03, 2004 10:22 am

Nou vandaag mijn eerste "probleem" ::) met marktplaats zelf.
Ik plaatste vanochtend een advertentie voor het verkopen van een fietsendrager.

Kreeg ik een paar uur later een bericht dat het verwijderd is omdat er een verwijzing in stond naar een website. www.eufab.com de fabrikant nog wel van de fietsendrager for heavens sake.

Zou me 6 euries kosten om die verwijzing te plaatsen, WTF.
En dat heb ik alleen maar gedaan om de koper info te geven of het ding uberhaupt op zijn auto past.

Ze zijn er dus heel goed in geslaagd om het te verwijderenAfbeelding
Afbeeldingtot ziens.
Afbeelding

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za jul 03, 2004 12:22 pm

Waarom mag je er geen verwijzing/ link in hebben staan dan, wordt dat dan als een soort reclame gezien of zo?!? En is dit dan de reden van verwijdering?!?

tank24

Bericht door tank24 » zo jul 04, 2004 9:24 am

heb nog nooit problemen gehad met marktplaats... er valt gewoon veel handel te halen. en om zeker te weten wat je koopt moet je het gewoon gaan kijken. als dat niet kan dan wordt je waarschijnlijk geflest... wat is daar nu moeilijk aan

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jul 04, 2004 5:16 pm

Jumping Hansje schreef: Waarom mag je er geen verwijzing/ link in hebben staan dan, wordt dat dan als een soort reclame gezien of zo?!? En is dit dan de reden van verwijdering?!?
Bij marktplaats kennelijk wel ja ::)

AmF

Bericht door AmF » di jul 13, 2004 8:20 am

Ik kijk meestal wel ff rond op marktplaats, Maar ik heb er nog nooit wat gekocht maar wat hier word vertelt heb ik nog nooit gehoord over hun...
D"r zitten blijkbaar écht slimmerikken tussen die alleen maar naar geld uit zijn >:(
En dat je er geen link bij mag zetten van het iets wat je verkoopt is ook belachelijk want er kan wel extra informatie bevatten wat je eventueel wel nodig hebt ::)

Cubeman

Bericht door Cubeman » di jul 13, 2004 5:26 pm

De beveiliging van Marktplaats is sowieso zo lek als wat!
Emailadressen van mensen die bieden op je product zijn afgeschermd.
Probeer nu eens je aanbieding te wijzigen en kijk wat je nu op je scherm krijgt.....
Juist, ook de emailadressen van de mensen die geboden hebben!
Is dat half werk of niet???

bruud

Bericht door bruud » wo jul 14, 2004 5:04 pm

Cubeman schreef:
Probeer nu eens je aanbieding te wijzigen en kijk wat je nu op je scherm krijgt.....

Zooooooo hebbie daar tijd voor om dat uit te vogelen???

jf

Bericht door jf » wo jul 14, 2004 10:33 pm

Marktplaats: alleen handelen via e-mail en zodra het fishy lijkt, afkappen.

Ik heb er inmiddels een leuk gitaartje gescoord.

Als je reageert op een advertentie in een krantje dubbelcheck je immers ook...

Tegenwoordig lijkt het wel alsof mensen nergens meer zelf bij willen nadenken en constant aan de hand meegenomen willen worden... zucht.

Cubeman

Bericht door Cubeman » do jul 15, 2004 3:17 pm

bruud schreef:
[
Cubeman schreef:

Zooooooo hebbie daar tijd voor om dat uit te vogelen???

Nee niet uitgezocht, kwam er toevallig achter dat het zo slecht geregeld was toen ik een foto aan een advertentie wilde toevoegen waar al op geboden was.

Goertz

Bericht door Goertz » di jul 27, 2004 3:09 pm

Ja je moet oppassen, maar in de winkel hou je toch ook je ogen niet dicht? Heb veel via marktplaats gekocht en verkocht, eigenlijk nooit echt problemen gehad. Goedkope dingen wel via de post besteld, duurdere dingen altijd langsgegaan om de goederen te zien en direct in ontvangst te nemen.

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » wo jul 28, 2004 3:06 am

Yep,als je wat van Marktplaats gedaan moet hebben,heb je een probleem.
Gewoon Ad-Pepper media gaan lastig vallen om zo Marktplaats telefonisch te bereiken 8)
Ik heb na de honderdduizendste blokkage van mijn e-mail adres gewoon een hele batterij aan hotmail-adressen.
Probleem is als ik een fietsje wil missen voor 195,- euro en ik beschrijf dat ding een beetje uitgebreid ligt je advertentie er binnen en mum weer vanaf,dus weer opnieuw met in de tekst de mededeling voor marktplaats dat het niet meer waard is als 199,-
Vervolgens weer eraf en je e-mail geblokkeerd.
Ook als je een klacht stuurt,krijg je vaak kant en klaar voorgestoomde tegenberichten.
Ondanks dat ik me daar helemaal suf heb beklaagd,no response.
Ik blijf tegenwoordig achter elkaar door plaatsen,en blokkade??
No problem,boren we even weer een nieuw hotmailtje aan. ;D ;D
Maar ja,wel de meeste handel daaro............ :?

BLRacing

Bericht door BLRacing » do jul 29, 2004 6:31 pm

dat is een mooie manier van doen ja ;D ;D ;)
Dus ze hebben je (ongeblokkeerde) email zoiezo nodig om de advertentie te blokkeren/veranderen?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jul 29, 2004 7:39 pm

Wat denk je hiervan dan: http://www.marktplaats.nl/markt/fietsen ... m?zoek=xcx. Volgens de advertentie 2,5 jaar oud!!! Sinds 1999 wordt dit model niet meer door Giant geleverd. De webmaster getipt en er gebeurt zoals voorspelbaar NIETS !!! En de nieuwprijs was toen 3000,= gulden dus zeg maar zo"n 1360,= Euro.

surfstad

Bericht door surfstad » vr jul 30, 2004 8:27 am

Vind het wel weer mooi dat het een Rotterdammer is....

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jul 30, 2004 1:33 pm

Tja, snap nou niet echt wat er mooi aan is dat het een Rotterdammer is. ???

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » vr jul 30, 2004 7:49 pm

Voor Kleine Benjamin,ja de advertentie is ten allertijde gelinkt aan je e-mail adres.
Maar als je dus de derde maal weer een advertentie wilt plaatsen,en marktplaats is van mening dat het product meer waard is dan 200 euro word je zwaar geblokkeerd.
Nu komt het geinigste,krijg je een mail met een heel zeikverhaal dat je e-mail geblokkeerd is omdat je meerdere malen advertenties hebt geplaatst die betaald hadden moeten worden enz enz.
Wat moet je doen.........een mail terug sturen en daarin schrijven en beloven ik herhaal BELOVEN :? :? dat je in de toekomst je advertenties zal betalen,net een soort strafregeltje wat je vroeger op de lagere school moest schrijven.
Dan mail ik heeeeeeellllllll boos >:( terug dat die gaffels daar onkundig beoordelen,geen verstand van zaken hebben,hun systeem zo lek is als een mandje,er koeien van wijven werken,ik ondanks blokkades naar hartelust kan adverteren omdat hotmail gewillig is enz enz.
Maar hoe hard ik ook klaag,telkens het standaard berichtje in mijn hotmail.
Dus gewoon naar de volgende......... :P

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » vr nov 12, 2004 1:18 am

Zucht............ :?

Ik mij maar druk maken om dat marktplaats.

Ik nog steeds fietsjes maken,zij 225!!!!!!! miljoen gevangen.Blijft een fuck-site 8)

Damm da,s echt astronomisch veel da,s 495.000.000 oud hollandse guldens. :-[

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr nov 12, 2004 9:36 am

Gaan nu de regels veranderen ivm de overname door Ebay ????

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » vr nov 12, 2004 10:29 am

ik hoop dat ze nu ook overstappen op de het ebay kosten systeem. percentage van de verkoop met maximum van 6 euro oid. Is veel relaxter en maakt verkopen van niet heel dure producten ook wat makkelijker.

adios

Sven

Bericht door Sven » vr nov 12, 2004 1:34 pm

Hopelijk gaan ze het systeem van ebay gebruiken, het basisprincipe van marktplaats is namelijk best goed.

Kunnen ook eindelijk veel van de nepperds naar speurders toe...

Plaats reactie