alternatieven Giant NRS demper?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lemmob
alternatieven Giant NRS demper?

Bericht door Lemmob » ma jul 05, 2004 11:52 am

Weet iemand of er alternatieven zijn voor de SID demper die op de Giant NRS werden gemonteerd en wat de ervaringen daarmee zijn? Ik heb zelf een SID met positief en negatieve kamer. Volgens Giant moet de negatieve kamer altijd op 50 (hum, psi?) worden gebracht. Als je deze druk hoger instelt reageert de achtervering wat soepeler, maar begint de fiets tevens te deinen. Nu met al die nieuwe dempers op de markt is er wellicht ook een betere demper voor de Giant beschikbaar? In de MTB+ (ja, ik weet het...) worden de eigen Giant dempers die nu gebruikt worden positiever beoordeeld dan de SID"s. En wat te denken van de SPV dempers?

Pimiento

Re:alternatieven Giant NRS demper?

Bericht door Pimiento » ma jul 05, 2004 5:25 pm

De nieuwe Giant dempers zijn speciaal voor het NRS systeem ontwikkeld, om zo tot het beste resultaat te komen. Tot vorig jaar gebruikte Giant behoorlijk eenvoudige RS dempers, die ook wel goed werkten. Ik zou proberen aan zo"n nieuwe Giant demper te komen (Je had immers een RS niet?!). Een SPV lijkt me minder, temeer omdat dit soort dempers uit zichzelf al bobbing tegengaat, dus in een NRS lijkt me dat een beetje dubbelop, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma jul 05, 2004 6:50 pm

De Amerikaanse NRS"en worden met een speciale Fox Float AVA geleverd, maar ik weet niet of je daar in Nederland aan kunt komen.

Daarnaast weet ik dat Rond destijds haar shocks kon leveren aangepast voor de NRS. Maar nu Rond Magura is geworden en het bedrijf in Nederland daar niets meer mee te maken heeft, vraag ik me af of dat nog kan.

De NRS shock lijkt mij dus de makkelijkste optie!

Groet, Lars

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di jul 06, 2004 6:42 am

een nrs demper blijft de beste demper voor de nrs. 50 is inderdaad psi.

de fox ava demper voor de amerikaanse markt is enkel en alleen uit marketingsoogpunt op de amerikaanse nrs"en geplaatst.

Plaats reactie