Wat is nou een goede fietsendrager?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
Re:Wat is nou een goede fietsendrager?

Bericht door BOSS » di jul 06, 2004 9:52 am

Rudie schreef:
Tis tot nu toe nog altijd goed gegaan hoor... :"(

ik weet ook niet of het aan de drager zelf lag of aan de "handigheid" van degene die de drager bevestigd heeft, of aan zijn rijstijl of een kombi van beide.

Maar mijn fiets is mij toch iets te lief om op een B-merk drager te zetten.
Goedkoop blijkt toch vaak duurkoop in the end.

dusssss©

Rudie

Bericht door Rudie » di jul 06, 2004 10:35 am

Haha, echt lachen hoeveel reacties je krijgt als je zegt dat je je dure fiets op een Aldi drager zet ;D Ik ben pas 17 jaar jong, dus ik KAN helemaal niet met de auto ergens naar toe :) En een ALDI drager? Neeej, misschien kan je de NS zien als een ALDI drager met kun kwaliteit van service en treinen...Maar meestal fiets ik hier in de buurt. Af en toe pak ik de Posbank in Arnhem, maar dan fiets ik daar gewoon naar toe! 8)

roadkill

Bericht door roadkill » wo jul 07, 2004 9:33 am

Of zelf een bouwen,ik heb twwe jaar met een geleende eigenbouw drager achterop de wagen gereden (als er fietsen mee moesten dan he...) Ding woog lood maar er konden 3 fietsen achterop,en tot zeer illegale snelheden geen enkel probleem.........

Sjef

Bericht door Sjef » wo jul 07, 2004 11:58 am

roadkill schreef:
Of zelf een bouwen,ik heb twwe jaar met een geleende eigenbouw drager achterop de wagen gereden (als er fietsen mee moesten dan he...) Ding woog lood maar er konden 3 fietsen achterop,en tot zeer illegale snelheden geen enkel probleem.........

Zware drager, 3 fietsen. Hoeveel kogeldruk mocht die auto hebben?
50 kilo zit je heel snel aan...

roadkill

Bericht door roadkill » wo jul 07, 2004 6:59 pm

kogeldruk??????????het was geen caravan hoor,en met een paar spanbanden die ook door de bagageruimte gingen zat alles als een huis!!!!

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo jul 07, 2004 7:03 pm

mag dat eigenlijk wel, zelf een drager maken.. het ding hangt aan je auto en het lijkt me dat dat wel enige vorm van keuring vereist, zeker met betrekking tot uitstekende scherpe delen

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » wo jul 07, 2004 7:24 pm

er stond een tijdje terug een goeie op NSMB.com maar kan em zo snel niet meer vinden. mooi dingetje

Rudie

Bericht door Rudie » vr jul 09, 2004 9:40 am

roadkill schreef:
kogeldruk??????????het was geen caravan hoor,en met een paar spanbanden die ook door de bagageruimte gingen zat alles als een huis!!!!

Tuurlijk is er een kogeldruk. Er hant toch een bepaalde last aan de trekhaak. Wanneer de druk 0 zou zijn, zou bijvoorbeeld de kont van de auto ook niet iets inzakken. En met een caravan kan je de kogeldruk juist goed verdelen door bijvoorbeeld de zware dingen meer over de hele caravan te verdelen dan alleen voorin te leggen. En als je kogeldruk te hoog is en je gaat iets te hard door een kuil oid kan ik me voorstellen dat de trekhaak afbreekt... :-[

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr jul 09, 2004 10:20 am

HAWK

Sjef

Bericht door Sjef » ma jul 12, 2004 9:50 am

Rudie schreef:
[
roadkill schreef:

Tuurlijk is er een kogeldruk. Er hant toch een bepaalde last aan de trekhaak. Wanneer de druk 0 zou zijn, zou bijvoorbeeld de kont van de auto ook niet iets inzakken. En met een caravan kan je de kogeldruk juist goed verdelen door bijvoorbeeld de zware dingen meer over de hele caravan te verdelen dan alleen voorin te leggen. En als je kogeldruk te hoog is en je gaat iets te hard door een kuil oid kan ik me voorstellen dat de trekhaak afbreekt... :-[

Nou ja, afbreken ben ik nog niet zo bang voor.
Maar kogeldruk is wel degelijk van belang, en zeker niet alleen voor caravans.

Het beïnvloedt namelijk het rijgedrag van je auto nogal!
Een veel lastigere plaats om massa toe te voegen is er namelijk bijna niet te vinden op je auto.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 12, 2004 9:56 am

Sjef schreef:
[
Rudie schreef:
[
roadkill schreef:

Nou ja, afbreken ben ik nog niet zo bang voor.
Maar kogeldruk is wel degelijk van belang, en zeker niet alleen voor caravans.

Het beïnvloedt namelijk het rijgedrag van je auto nogal!
Een veel lastigere plaats om massa toe te voegen is er namelijk bijna niet te vinden op je auto.

hulpveren erbij zetten ;) of een citroen kopen

dusssss©

Rudie

Bericht door Rudie » ma jul 12, 2004 10:01 am

Wordt het al met al wel een hele dure fietsendrager...Of gewoon een Seat Inca, VW Caddy of iets in die buurt kopen waar je gewoon je fietsen in kunt "rijden".

roadkill

Bericht door roadkill » ma jul 12, 2004 4:34 pm

Dat heb ik dus gedaan,heb je dus eigenlijk een gemotoriseerde fietsen drager ;D,is alleen wat duurder als er iets stuk gaat...(in mijn geval het motorblok......... :"( )

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma jul 12, 2004 4:53 pm

ZO, deze jongen heeft via de krant een Spinder gekocht ;), tweede hands 65 euries. Het zit wel goed met deze drager, het is de stalen HAWK geworden.

Is maar een keer gebruikt en dat is te zien. De meeste krassen heb ik zelf al gemaakt ;D ;D ;D

Vrijdag avond vertrek ik naar L"alpe D"huez met o.a. Lars De Quevas en anderen en de Spez Enduro.

Thanx voor de adviezen jongens en koop gewoon een stevige drager voor een trekhaak inplaats van een spanbanden drager. Het rijd gewoon een stuk zekerder.
;)

Rudie

Bericht door Rudie » ma jul 12, 2004 8:18 pm

Veel plezier er mee! ;D

Wytze

Bericht door Wytze » di jul 13, 2004 1:06 pm

BOSS schreef:

hulpveren erbij zetten ;) of een citroen kopen

dusssss©
jeah oude BXen roeleren hard met hydr. vering! :P, die blijft tenminste gewoon recht .
en op de hobbelige camping zet je em omhoog en blijft die fietsendrager ook niet
bij elke kuil hangen!

Plaats reactie