My new ride (still under construction)
Moderators:JJ, Beheerders
Zo, ik heb een tijdje geleden al dit frame met voorvork gekocht van Double our Zero (nog maals bedankt daarvoor, btw) en heb em nu al voor een groot deel afgebouwd.
De wielen zijn Vuelta Excalibur DH met Deore disc naven, de remmen zijn Magura Louise FR (Mede mogelijk gemaakt door Wytze) en er komt nog een FSA V-Drive Xtreme crankset met een Blackspire 32 chainring op.
De banden worden Conti Diesel 2.5 (weet iemand of er wel 2.5 onder een S4X/DJ2 passen??). Voor de rest zit er een BBB cassette op, BBB Stuurpen en een BBB Skybar stuur. Er komt ook nog een deore derailleur op.
Pics;
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=253242
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=253241
De wielen zijn Vuelta Excalibur DH met Deore disc naven, de remmen zijn Magura Louise FR (Mede mogelijk gemaakt door Wytze) en er komt nog een FSA V-Drive Xtreme crankset met een Blackspire 32 chainring op.
De banden worden Conti Diesel 2.5 (weet iemand of er wel 2.5 onder een S4X/DJ2 passen??). Voor de rest zit er een BBB cassette op, BBB Stuurpen en een BBB Skybar stuur. Er komt ook nog een deore derailleur op.
Pics;
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=253242
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=253241
Re:My new ride (still under construction)
in de DJ-series van 2003 passen banden tot 2.5, maar of het in de S4X past weet ik niet ???
Mooi, dan past ie voor iigv wel. Maar in het kader van meten is weten kan ik zelf natuurlijk ff de lineaal d"r langs leggen. En dan weet ik het meteen.
wat ga je er mee doen? volgens mij is dat een wielren stuurpen. Als je echt gaat raggen tja..
Naar mijn idee niet....
--> http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... b64deb4053
--> http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... b64deb4053
Rudie heeft gelijk, deze is het, en dan de 60mm versie.
Ik ga hem gebruiken voor voornamelijk Urban/Street/Posen en misschien wat Dirt en DS/4X. Voorlopig moet die stem wel goed zijn, anders komt er een keer wel wat dikkere poep op.
Ik ga hem gebruiken voor voornamelijk Urban/Street/Posen en misschien wat Dirt en DS/4X. Voorlopig moet die stem wel goed zijn, anders komt er een keer wel wat dikkere poep op.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
B-J-E schreef:
wat ga je er mee doen? volgens mij is dat een wielren stuurpen. Als je echt gaat raggen tja..
Blijft een 1/2e kopie van een ritchey wcs, alleen iets zwaarder.. of hij het houd, dat merk je vanzelf!
Rinse
Tja, crash and learn zeggen ze wel es.
Ik ben ook niet zo"n hardnekkige rijder, ga nooit echt dik te lomp van grote hoogtes ed. Waarschijnlijk komt het wel goed.
Ik ben ook niet zo"n hardnekkige rijder, ga nooit echt dik te lomp van grote hoogtes ed. Waarschijnlijk komt het wel goed.
Maar in het kader van meten is weten
haha letterlijk ;D
maar, je weet nooit hoe bol je band komt te staan op je band en of conti meet over t karkas of op n andere manier etc dus verbind er geen zeer heftige conclusies aan..
zane
Mathijs schreef:
Rudie heeft gelijk, deze is het, en dan de 60mm versie.
Had iemand wat anders gedacht dan?!

die 2.5 zal er wel in passen, "t schijnt dat die continentals vaak juist wat smaller zijn dan de opgegeven waarde.
Oké, mooi dan gaat dat wel passen. Volgens mijn metingen zou het ook moeten passen.
ik zou voor 4X / DS / BSX geen 2.5 banden steken, eerder 2.2 of zo, zoals DMR motos of zo
Hmm, achja. We zullen wel zien hoe het uitpakt. Anders zet ik er wel iets smallers op, 2.3 oid.
Mathijs schreef:
Hmm, achja. We zullen wel zien hoe het uitpakt. Anders zet ik er wel iets smallers op, 2.3 oid.
Maxxis bling bling dual 2.35 ?
Voorlopig zal het er toch niet van komen om naar Bergschenpoep te gaan om mijn 4X doop te ondergaan, moet de komende tijd werken en in Augustus ga ik naar Krete/Tenerife/vakantie. Nog niet helemaal duidelijk waarheen, maar iigv weg van hier. Daarna vangt de studie alweer aan.
nice, alleen wel lastig rijden zo:)
Idd, hij wordt asap compleet gemaakt. Met een beetje geluk morgen de ketting, derailleur en shifters. Maandag krijg ik me banden (heel misschien ook wel morgen).
Dan moet ik alleen nog ff me schijfremmen nog centreren en de derailleur afstellen en ik kan weer loos.
Iemand nog tips voor "t centreren.
Dan moet ik alleen nog ff me schijfremmen nog centreren en de derailleur afstellen en ik kan weer loos.
Iemand nog tips voor "t centreren.
Dat zou ik idd ook wel willen weten

-
inbus bouten losdraaien, rem stevig inknijpen, bouten vast draaien en klaar is kees.
soms slepen ze dan, doe dit een paar keer en ze werken perfect en je moet ze dan ook niet inrijden
soms slepen ze dan, doe dit een paar keer en ze werken perfect en je moet ze dan ook niet inrijden
Hmm, je hebt toch ook die spacertjes nodig (2mm ringetjes)??
jack flash schreef:
inbus bouten losdraaien, rem stevig inknijpen, bouten vast draaien en klaar is kees.
Dat heb ik laatst ook gedaan...k dacht van: k probeer maar wat...Blijkt dat het toch iets is wat anderen ook doen

Yeah, schijfremmen staan goed. Deze week krijgt hij z"n sloffen als het goed is.
Ik ben benieuwd...Komt er een foto van de fiets wanneer ie af is?