Re:WIllingen

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

Manual Frenkel
WIllingen

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 9:21 am

Hello,
wie heeft er zin om binnenkort weer eens een weekendje naar Willingen te gaan?
Mijn vaste kliek laat het afweten omdat ze gaan DH-en in Porte de Soleil, en helaas kan ik niet mee omdat mijn fiets daarvoor niet geschikt is.

greetz
Helm

Lautje

Bericht door Lautje » vr jul 16, 2004 10:04 am

Ik dacht dat er in Porte de Soleil ook genoeg te doen was op een freeride fiets, waren Tbx etx daar laatst niet geweest voor een lange freeride tocht??

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 10:25 am

zou kunnen, maar voor een weekendje naar PDS rijden lijkt me njiet echt de moeite waard. Willingen is lekker dichtbij; 3 uurtjes rijden

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » vr jul 16, 2004 11:27 am

Ben net terug uit Porte du Soleil. Is zeker te doen met een hardtail. Wij stonden op de camping in Chatel. Daar is een permanente dowhill trail met leuke jumps en drops. Trail heet de Super Chatel.. Absoluut een aanrader. Deze eindigt overigens in een 4cross baan die ook wel de moeite waard is. Verder een heel aantal andere trails in de omgeving, Morgin, Morzine, Les Gets die ook wel goed te doen zijn. Het klopt overigens dat er niet veel mensen met een hardtail rijden maar dat maakt het deste leuker. Gewoon meegaan als je kunt....

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 11:52 am

Ja, dat is "m nu net; ik kan geen week mee. Vandaar dat ik de schade wil inhalen wat dichter bij huis. Volgend jaar wordt het PDS, deze zomer Willingen en een weekendje Ardennen.

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 12:59 pm

Ja weekendje Willingen lijkt mij ook wel wat!

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 1:12 pm

Willingen is zeker wat!
Wil je je nieuwe KHS uittesten?

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 1:14 pm

Ha ja... zekerz! Dat MOET inderdaad gebeuren...

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 1:16 pm

Snap ik.
Kweenie of je ooit in Willingen betn geweest?
Maar voor zo"n bruut monster is WIllingen een beetje licht, denk je niet?

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 1:20 pm

Ben er niet geweest... bikepark bedoel je toch? Maar is altijd beter dan hier....
Inderdaad Port Du Soleil is nog beter, maar dat zal dan al weer langer moeten.
Ik kan zelf ook alleen weekenden weg, eventueel lang weekend.

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 1:22 pm

Ik zie het al... ik was ff in de war met Winterberg...
Is een ander Bikepark,

Keek net op de site van http://www.bike-willingen.de/
ziet er ook wel leuk uit....

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 1:32 pm

Ja, Winterberg ligt vlakbij. Ik moet toegeven dat ik daar op een natte dag het DH stuk met mijn enduro amper aankon. Was erg glad en lompe drops. Er is daar ook een FR stuk wat wel okay was, maar wel saai. De evil-eye daar is wel mooi! Creatief met hout, zeg maar. Wel een snelle lift.

Willingen is meer FR dan DH ja, lekkere mooie bulten en snelle kombochtjes; ideaal voor een enduro-bike. En ook een mooie lange afdaling met geinige Northshores. Nadeel is de trage lift. Voordeel is de gratis camping zonder faciliteiten maar wel naast een bmx-baan en een zwembad.

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 1:37 pm

Ach een weekend op die Afdaling overleef ik wel, (ik bedoel qua tijd doorbrengen) :D
Ben er nog nooit geweest dus dan vind ik het sowieso wel leuk, en die Bike van mij moet toch eens ergens anders rijden als hier in"t vlakke land... (op het bultje wat we hier hebben na dan, (groningen) )

Enige probleem dat ik heb is dat ik op het moment nog geen vervoer heb...

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 1:50 pm

Nu vervoer heb ik wel. Echter ik woon in het zuiden des lands en Groningen is net zo ver als Willingen.
Wellicht is het een optie om te peilen wie er zin heeft om ook te gaan en dan volgend weekend te gaan? Dus 24/25 juli. Wellicht dat er dan iets is te regelen?
En met die bult in Groningen bedoel je de Martinitoren?

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 2:02 pm

Dat je in het zuiden woont is niet zo"n probleem, als ik eventueel mee zou kunnen rijden, dan org ik wel dat ik daar kom..

Nee ik bedoel niet de martinitoren...ik bedoel de "SkiHeuvel"... bij kardinge.

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 2:07 pm

Meerijden kan wel, ik heb alleen een corsa"tje dus het is wel stapelen. Maar het is me al eerder gelukt om 2 peoples, 2 bikes, tent en spullen erin te krijgen. Het is eigenlijk een mini-stationwagon, hehe :P

Nu, ik ga eens kijken of volgend weekend goed uitkomt. Het was een spontaan idee wat net in me opkwam. Nu eens kijken wat er valt te realiseren.....

DEAM

Bericht door DEAM » vr jul 16, 2004 2:13 pm

Ja ik zal hier ook ff kijken of alles goed uitkomt... ;)

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr jul 16, 2004 3:53 pm

heej jongens! ik woon in Coo (belgiesche ardennen) en werk bij een buitensport organisatie. nou hebben we hier best wat leuke afdalingen dus als jullie zin hebben om n keer te komen biken (hoe meer zielen hoe meer vreugd) we hebben ook verschillende bivak terreinen en ik kan evt voor n grote legertent zorgen :) dus al kom je met zn 20en dan is dat qua slaapplaats geen enkel probleem. dit alles tegen een kleine vergoeding (5,- pp per nacht) de boogtent waar dik 15 man in kan kost voor n heel weekend 50,- laat maar eens wat horen als je een klubje bij elkaar hebt:)

zelf rij ik op n fully maar hardtails heb je hier soms zelfs meer aan.
greetz Wouter

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr jul 16, 2004 3:55 pm

mocht mn vorrige verhaal iets te "verkoper" achtig over komen hahahaha. dat is zeker niet het geval hoor ik doe het meer voor mezelf aangezien er hier verbazingwekkend weinig rijders zijn :( en ik het leuk zou vinden om een keer met n grote groep geinteresseerden te zijn:) greetz W

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » vr jul 16, 2004 4:12 pm

Hela Hoppah!
Ja, ik hoor goede verhalen over Coo. Ik ben zelf nog nooit in de Ardennen geweest, dus ik ben benieuwd! Maar ik denk dat dit meer XC is, toch???
Zijn die afdalingen ook netjes geprepareerd met mooie bulten met afzet/ landingszones en dergelijke? Want dat is wat je tegenkomt in WIllingen. En natuurlijk een lift zodat je niet de hele piste omhoog hoeft te klimmen.

Maar ik wil nog een lang weekendje naar de Ardennen dus als je meer info hebt, ook betreft campings, mail maar even! En natuurlijk kunnen we dan een gids gebruiken ;)

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » za jul 17, 2004 8:21 am

ha helm!

uhm de afadalingen zijn hellaas niet geprepareerd:( ik maak voornamelijk gebruik van de rood witte wandelroutes (er is n stoeltjeslift naar een uitkijk toren en van daar kun je 450m afdalen) vaak technische afdalingen maar ook genoeg routes om lekker hard te gaan. wat xc betreft tja kun je hier wel beter doen het nadeel is namelijk dat hier geen lift gaat waar je met je fiets in mag.

dan is er ook nog eens in de 2 weken een mountainboard event hier in de buurt MET LIFT!! ze hebben ook wat ramps staan op de skipiste is wel; lachen je kunt met gemak 80kmpu t is een skipiste van 1200m met halverwegen een drop off van 60cm das nie veel maar wel als je 80 gaat :) :)

wat campings betreft.... als je mn verhaaltje goed gelezen hebt kun je zien dat ik hier kan beschikken over een bivak veld met stromend water enzo en over een (of meer) leger boogtenten. als we een club bij elkaar kunnen krijgen zou dat wel tof zijn.
het liefst dan wel een paar met een busje;)

o voor ik het vergeet er loopt hier ook een downhill parcour waar 2 jaar geleden het open nk werd gehouden:) ik weet niet hoe de baan er bij ligt maar dat kan ik wel ff checken. we spreken elkaar!

Manual Frenkel

Bericht door Manual Frenkel » za jul 17, 2004 3:06 pm

Hey Hoppa,
ik heb wel eens gehoord over dat mountainboarden. Moet ook wel geinig zijn.
Maar ik vrees dat ik meer de voorkeur geef aan een fiets, meer controle ed. Je kan dat parcours ook met een bike nemen?
Een DH parcours? Klinkt goed.
Ik kan zelf geen grote groep bij elkaar krijgen, en ik beschik ook niet over een busje.

Maar laat maar wat meer horen over Coo......
Helm

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » za jul 17, 2004 7:50 pm

;Ddie 80km waar ik het over had was ook op de fiets!
verder wat coo betreft......

dr zijn hier best vette afdalingen de tofste is wel de "stoeltjes lift afdaling" ik weet niet of je ooit in coo bent geweest maar er gaat een stoeltjes lift vanuit het pretpark hier naar een uitkijktoren. 200m hoger begint de afdaling en je maakt gebruik van een GR route (rood/witte) in totaal daal je ongeveer 500m af stukken steil en hard en veel technische stukken, waar je na een paar keer oefenen ook hard vanaf kan:)

dan weet ik waar twee jaar geleden het open nk downhill werd gereden (ook in coo) het parcour ligt er nog maar we zouden moeten gaan kijken of we wat aanpassingen moeten maken voordat ie weer te rijden is.

dan is er ook nog n kleintje (in afstand dan) die zeker de moeite waard is hij loopt van de top van de berg in het midden van het stuwmeer hier tot aan achter de fietsenschuur van club actief (ook n buitensport bedrijf hiero)

de skipiste van Wanne 5km van coo is voor snelheid wel eens tof om te rijden als er een mountainboard weekend is kunnen we voor 15,- van de lift gebruikmaken (hele dag!) en er staan wat schansjes enzo best cool. op mn FiETS ben ik hier 80km per uur gegaan ;)

verder is er super XC te rijden dus dat kan ook een keer! het voordeel is dat ik het gebied op mn duimpje ken dus kan ik jou/jullie de mooiste plekjes laten rijden.

gooi het in de groep en smijt er eventueel maar een datum tegenaan:) ik hoor het wel.

ook als jullie nog naar willinger gaan laat je het maar weten. Greetz Wouter

DEAM

Bericht door DEAM » ma jul 19, 2004 10:09 am

Hela Helm.... weet je al of het wat wordt aankomend weekend?

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma jul 19, 2004 5:33 pm

o ja jongens dit is de bike die ik gebruik sinds kort:) k weet alleen niet of ik m lang ga houden... als mensen een mooie ruil hebben (alleen frame/of hele fiets) laat maar horen. tot die tijd rijd ie wel l;ekker hoor. greetz Wouter

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=257989

Plaats reactie