Rock Shox Sjid
Moderator:Beheerders
Als ik zo eens door dit forum speur valt het mij op dat op verschillende plekken geklaag staad over de RS Sid. Gebroken nippels, (voorheen) slechte service,
gebrek aan stijfheid. daarnaast valt het me op dat in het terein de meeste met volle druk (dus een niet werkende veering) rondrijden. Ik hoor veel zeuren over een lockout hendeltje, etc. etc...
Waarom denkt men nou dat dit zo"n goede vork is???
Waar komt toch het idee vandaan dat je een Sid moet (of moest) hebben?
Er is nog zoveel moois, kijk eens om je heen, en loop niet iedereen achternaa...
Mvg,
Subbie
gebrek aan stijfheid. daarnaast valt het me op dat in het terein de meeste met volle druk (dus een niet werkende veering) rondrijden. Ik hoor veel zeuren over een lockout hendeltje, etc. etc...
Waarom denkt men nou dat dit zo"n goede vork is???
Waar komt toch het idee vandaan dat je een Sid moet (of moest) hebben?
Er is nog zoveel moois, kijk eens om je heen, en loop niet iedereen achternaa...
Mvg,
Subbie
Re:Rock Shox Sjid
drie jaar geleden met een SID rond gereden met 88 mm veerweg. middelhard afgesteld met voldoende druk in de negatieve veerkamer (ben de precieze drukwaarden vergeten) en hij heeft bij mij een indruk achtergelaten van alleszins acceptabel comfort, stijf genoeg voor xtr v brake en ultralicht!
natuurlijk neem je genoegen met een iets mindere stijfheid als je kiest voor een 1300 grams vork maar over de kwaliteit had ik niet te klagen!!
tegenwoordig zou ik voor een andere vork kiezen, iets meer comfort, maar dat heeft met evolutie in gebruik te maken en niet met de vork zelf
voor hard xc gebruik is de sid echt wel aan te raden! alleen liever niet met schijfrem, das al
natuurlijk neem je genoegen met een iets mindere stijfheid als je kiest voor een 1300 grams vork maar over de kwaliteit had ik niet te klagen!!
tegenwoordig zou ik voor een andere vork kiezen, iets meer comfort, maar dat heeft met evolutie in gebruik te maken en niet met de vork zelf

voor hard xc gebruik is de sid echt wel aan te raden! alleen liever niet met schijfrem, das al
-
SID is gewoon fijn PUNT
T.B.F.K.A.N. schreef:
SID is gewoon fijn PUNT
EN daarbij moet je ook eens even nadenken over wat je zegt, er zijn nog altijd meerdere modellen SID... Niet iedere sid heeft dezelfde eigenschappen...
-
Dn Helle schreef:
[T.B.F.K.A.N. schreef:
SID is gewoon fijn PUNT
EN daarbij moet je ook eens even nadenken over wat je zegt, er zijn nog altijd meerdere modellen SID... Niet iedere sid heeft dezelfde eigenschappen...
SID is gewoon fijn PUNT
ik hebn een 2000 sid gehad die was slaap en dus niet fijn, daarna heb ik een 2003 sid race gehad, dat wil zeggen 03 buiten pooten men binnenwerk in een 99 binnenpooten en 1 inch vorkbuis, daarna een 03 worldcup die was kut ieder keer als je remt ben je bang dat de voorband de onderbuis gaat raken en stuurde erg beroerd en nu heb ik een 04 sid race en ik ben wederom blij, hij licht lockout werkt goed, stuurd goed voldoende stijf ook met schijf remmen. ik ben er erg content mee, ik heb nog een 99 sid liggen die meet een 23 cm vork steel ergens op 1100 gram zit, das gewogen en nie gelogen!en ik denk dat ik een ga kijken wat er gebeurd als ik daar 03 of 04 buiten pooten op zet!lekker lioght en lekker stuuren we zien het wel, over het algemeen bijn ik dus wel erg blij met mijn sid!
Ik ben er ook tevreden over hij is lekker licht en de stijfhijd vald goed mee.
De meningen zijn toch redelijk verdeeld, hangt ook af van rijstijl en voorkeur, en mss ook gewicht van de rijder? Heb er zelf nooit mee gereden, maar in mijn ogen heeft het ook veel te maken met het feit dat 3/4 van de wedstrijdrijders met een s(h)id rondrijdt, dat daarom ook een meerderheid van de gewone toerrijders een sid willen door de gedachte dat als er zoveel wedstrijdrijders mee rijden dat het wel een goede vork zal zijn. Echter die mannen hun vorken worden voor hen getuned, onderhouden, en die teams zij gesponsord, die rijden met alles wat ze krijgen, en het zijn helemaal de rijders zelf niet die beslissen of ze met een RS of een Manitou of een Marzocchi of ... rijden.
Maar persoonlijk kan ik niks zeggen over de werking ofzo omdat ik er geen ervaring mee heb, ik heb het gewoon in het algemaan al niet zo met RS en Manitou, eerder met Marzocchi ;D iets dat makkelijk te onderhouden is en dat jaren meegaat
Maar persoonlijk kan ik niks zeggen over de werking ofzo omdat ik er geen ervaring mee heb, ik heb het gewoon in het algemaan al niet zo met RS en Manitou, eerder met Marzocchi ;D iets dat makkelijk te onderhouden is en dat jaren meegaat
T.B.F.K.A.N. schreef:
[Dn Helle schreef:
[T.B.F.K.A.N. schreef:
SID is gewoon fijn PUNT
SID is gewoon fijn PUNT
Dat wilde ik ook zeggen, ik wil alleen erbij zeggen dat hij niet alles over een kam moet scheren.
Sid is... Fijn
Bruno schreef:
k heb het gewoon in het algemaan al niet zo met RS en Manitou, eerder met Marzocchi ;D iets dat makkelijk te onderhouden is en dat jaren meegaat
Ik vind het onderwerp wat Subbie aansnijd, over meelopen met de rest toepasselijker voor Marzocchi.
Iedereen roept dat dat goede vorken zijn, loop t forum er maar op na en je vind genoeg threads over Dj"s die hard terug klappen bij bunnyhoppen.
Zo heeft elke fabrikant dus zijn mindere punten, en dat mag je meerekenen maar doe dat wel bij elke fabrikant.
Zelf heb k een Sid in mn xc, met schijfrem en ik weg 83kg, ja oke hij flext wat maar niet hinderlijk.
En over jaren meegaan ja oke, er is een psylo gesneuveld in de 24, daar is een zocchi Dj 1 voor in de plaats gekomen maar die slaat dus hard terug met hoppen. Een vooruitgang is dat dus ook niet

Mooi relaas dat genoeg redenen geeft tot een slotje.
Ben ik de enigste die ziek wordt van alle topics die worden geopend om aan te geven dat een sid slap is?
Ben ik de enigste die ziek wordt van alle topics die worden geopend om aan te geven dat een sid slap is?
Nee je bent niet de enige

Dn Helle schreef:
Mooi relaas dat genoeg redenen geeft tot een slotje.
Hey,
Je hebt gelijk. Al dat gezeur over die SID"s >:( Daar wordt je echt niet goed van. Ik heb zelf samen met D"n Helle een RS SID 100 en dat ding doet gewoon goed werk

Deefke

-
Over flex gesproken. Ik heb een Ronin icm. schijfremmen. Als ik rem, zie ik de vork wel degelijk naar "binnen" komen. En dat terwijl de Ronin als een stijve vork bekend staat.
Hoe zal dit bij een SID zijn....
Ik weeg btw 95kg....
Hoe zal dit bij een SID zijn....
Ik weeg btw 95kg....
-
Ga er maar vanuit dat het bij een sid nog "erger" zal zijn. Maar als de vork daarnaar weer naar "buiten" buigt niets aan het handje toch?!?
95 kilo is ook niet echt het aanbevolen rijdersgewicht voor een SID...
-
Daarom heb ik ook een Ronin genomen en geen SID
Dn Helle schreef:
95 kilo is ook niet echt het aanbevolen rijdersgewicht voor een SID...
Hey,
Nee dat dacht ik ook niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deefke