Re:The Rig in Berlin..
Moderators:JJ, Beheerders
-
Am I too stupid? Or my browser? Where is page 2 of that article?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Guess it"s the after worlds dip ;D
May I quote Lance"s first book title for this one?
"Not about the bike"
"Not about the bike"

ter info: the RIG is leverbaar in een lelijke kleur blauw en niet in dat mooie paars/aubergine achtige zoals de proto...
Naaf is ganz geen Hugi of King iig!!!
Naaf is ganz geen Hugi of King iig!!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
OK dan!
Keep on posting baby!
Dus ze hebben ons weer lekker gefucked! Iedereen was weg van die kleur!!
Keep on posting baby!
Dus ze hebben ons weer lekker gefucked! Iedereen was weg van die kleur!!
Hij schijnt in het echt toch wat paarser te zijn dan op de foto, en de paarse gloed die ik nu zie is al erg mooi, hij gaat me vast niet tegenvallen.
Helaas wordt ChriSS een gedegen concurrent voor alle volgende raceSS op zo"n Rig, ben ik ineens mijn geheime voordeeltje kwijt
Gelukkig hebben Jelle, Ben en Coen veel sterkere principes. Toch....toch???
Helaas wordt ChriSS een gedegen concurrent voor alle volgende raceSS op zo"n Rig, ben ik ineens mijn geheime voordeeltje kwijt

Gelukkig hebben Jelle, Ben en Coen veel sterkere principes. Toch....toch???
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik zal wel nooit een concurent voor je zijn JG, ook al zou ik met een hoge bie gaan rijden
Daarvoor is mijn overwinningsdrang gewoon niet groot genoeg (dat, in combinatie met mijn onkunde om 1.5 uur volle bak te gaan).
Coen mag je ook vrezen, want wat hij in Berlijn liet zien was voor mij wel verbazingwekkend. Of dat nou komt door het ontbrekenede hoogteverschil of misschien toch door het overnemen van de resterende voorraad van Filip, we zullen het hem de volgende keer dat we meeten toch even moeten vragen.
Maar back to topic:
DIe Rig is mooi en een praatje met de Fisher Rep. waard

Daarvoor is mijn overwinningsdrang gewoon niet groot genoeg (dat, in combinatie met mijn onkunde om 1.5 uur volle bak te gaan).
Coen mag je ook vrezen, want wat hij in Berlijn liet zien was voor mij wel verbazingwekkend. Of dat nou komt door het ontbrekenede hoogteverschil of misschien toch door het overnemen van de resterende voorraad van Filip, we zullen het hem de volgende keer dat we meeten toch even moeten vragen.
Maar back to topic:
DIe Rig is mooi en een praatje met de Fisher Rep. waard

Coen is een zandhaas van komaf, voelde zich duidelijk thuis op het parcours, en kan gewoon veel harder fietsen dan hij eerder wilde laten merken. Het was echt niet Stijn en ik die met de handrem erop reden dit keer!
JJ schreef:
DIe Rig is mooi en een praatje met de Fisher Rep. waard![]()
Het kwam ECHT door de cola light!!!! No shait!
En die kleur van de RIG, echt lelijk in vergelijking met de paarse, de Big Sur (carbon achterkant) heeft WEL die kleur...
echt een gave fiets man... maar die paarse kleur was wel mooier dan dit... beetje te vrolijk dit blauw...
Ninko
Ninko
Pimpy kleurtje, volgens mij issie wel mooi !
De specs volgens de "05 katalogus:Frame:Platinum Series SS Internaly butted aluminium w/eccentric bottom bracket | Genesis 29"" Geometry Wheels Bontrager Race hub w/ Bontrager Race Disc SS rear hub | Bontrager Mustang 29"" disc rims | Bontrager Jones ACX K 29x2.2 tires Fork Bontrager Switchblade 29"" Componnentry Bontrager Race Lite SS 34t crank | Avid bb7 mechenical disc brakes w- Avid speed Dial 7 levers | Alloy platform pedals Sizes SM(15.5)MD(17.5)LG(19)XL(21) Color Pearl Purple
Wat is tie mooi op het plaatje!Ik hoop dat´tie op de Bike Motion staat!!!
Wat is tie mooi op het plaatje!Ik hoop dat´tie op de Bike Motion staat!!!
Scannuh!!! Of is het de foto die we al kennen?
Die Avid remmen alleen al kosten in europa een kapitaal. Die cranks, met een Truvativ stickers, zijn 135 Euro. Velgen zijn goed, frameset zou makkelijk voor 500 Euro verkocht worden als de fiet niet onder de 1000 zou zijn. Die AcX Jones 2.2" is mijn favoriete voorband. Doordat de zadelpen vna een Fisher nu weer 27.2mm is, heeft bijna iedereen wel een lichter/beter alternatief ergens liggen. Dat, en een Ritchey Pro stuurpennetje, fijn zadeltje, je eigen pedalen, en je hebt een SSEC contender!
Geen idee hoe het rijdt, maar ik kan er nog altijd niet over uit hoe COOL die vork eruit ziet. Curieux...op de starre singlespeed fiets van de naamgever van de Unicrown vork...geen unicrown vork!
Die Avid remmen alleen al kosten in europa een kapitaal. Die cranks, met een Truvativ stickers, zijn 135 Euro. Velgen zijn goed, frameset zou makkelijk voor 500 Euro verkocht worden als de fiet niet onder de 1000 zou zijn. Die AcX Jones 2.2" is mijn favoriete voorband. Doordat de zadelpen vna een Fisher nu weer 27.2mm is, heeft bijna iedereen wel een lichter/beter alternatief ergens liggen. Dat, en een Ritchey Pro stuurpennetje, fijn zadeltje, je eigen pedalen, en je hebt een SSEC contender!
Geen idee hoe het rijdt, maar ik kan er nog altijd niet over uit hoe COOL die vork eruit ziet. Curieux...op de starre singlespeed fiets van de naamgever van de Unicrown vork...geen unicrown vork!
Jammer,maar ik heb geen scanner.
Op de foto lijkt de kleur meer op die van de in Berlijn gebruikte RIG dan op de foto in deze Topic.Ik vind het wel jammer dat er geen AC/DC op zit als bijv. de Ziggurat of de Big Sur.Maar misschien volgend jaar??Eerst nog deze in het echt voelen,gebruiken en natuurlijk maximaal misbruiken!
Op de foto lijkt de kleur meer op die van de in Berlijn gebruikte RIG dan op de foto in deze Topic.Ik vind het wel jammer dat er geen AC/DC op zit als bijv. de Ziggurat of de Big Sur.Maar misschien volgend jaar??Eerst nog deze in het echt voelen,gebruiken en natuurlijk maximaal misbruiken!
EuroBike foto"s:

Mooie kleur-echte pics, hij ziet er spetterend uit! Ik wil hem, maar kan het me even niet veroorloven, heb ook gewoon al een andere budget dream SS bike.
Grappig, geen lockring op de achternaaf van het demo-model? Lijkt me een last-minte gevalletje.
Grappig, geen lockring op de achternaaf van het demo-model? Lijkt me een last-minte gevalletje.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wie weet wat vor EBB wordt gebruikt?
Ik wil "em ook !
Cloxxki schreef:Grappig, geen lockring op de achternaaf van het demo-model? Lijkt me een last-minte gevalletje.
Goed kijken... hij zit er toch echt wel...
Naaf is overigens geen DT of King; Novatec voor 99% kans.
Euhm, WOW...is die naaf zowel freewheel als cassette compatibel? Of schuif je er cassette-style cogs op, en zet je het vast met een freewheel-style lockring, en is een hyperglide lockring geen optie?
Ik geloof dat die naaf wel anders is dan de Novatec On-One/PX ripoff, die is dikker dacht ik.
Hoeveel kan een EBB spannen? Leuk dat je er gewoon 2 tandjes naast elkaar op kunt schuiven, scheelt geknutsel.
Hmm, die naaf ratelt dus van zichzelf, maar er LIJKT ook een freewheel op gedraaid te kunnen worden. Overkil. Slaat je freewheel vast, toch ratelen? Hmmm, overkill?
Ik geloof dat die naaf wel anders is dan de Novatec On-One/PX ripoff, die is dikker dacht ik.
Hoeveel kan een EBB spannen? Leuk dat je er gewoon 2 tandjes naast elkaar op kunt schuiven, scheelt geknutsel.
Hmm, die naaf ratelt dus van zichzelf, maar er LIJKT ook een freewheel op gedraaid te kunnen worden. Overkil. Slaat je freewheel vast, toch ratelen? Hmmm, overkill?
Cloxxki schreef:
Euhm, WOW...is die naaf zowel freewheel als cassette compatibel? Of schuif je er cassette-style cogs op, en zet je het vast met een freewheel-style lockring, en is een hyperglide lockring geen optie?
Uh.. Klok; die naaf is voor 99% zeker een versie die voor Bonty/Trek bij NovaTec gemaakt wordt.... daarbij is het gewoon een cassette-type body die erg smal is.... ruimte voor 1 tandwiel en wat spacers om de ideale ketting lijn te zoeken. De schroefdraad aan de buitenkant is zoals bij o.a. de NovaTec/OnOne/Planet X naven er, om een lockring uitwendig aan te brengen. Je werkt dus gewoon met losse (DX) kransjes...
Ahaaaaah. Weer wat geleerd. Toch een geinige methode. Heb je dan nog aparte tools nodig voor die lockring?
Cloxxki schreef:
Ahaaaaah. Weer wat geleerd. Toch een geinige methode. Heb je dan nog aparte tools nodig voor die lockring?
Je bent nooit te oud genoeg om te leren kerel

Op een gemiddelde baanfiets gaat het niet anders Cloxxki. Ik meen dat de sleutel die je voor deze ring gebruikt, dezelfde is als de gemiddeld trapas borgring (zoals bij OctaLink assen van Shimano).