Hope M4 2004
Moderator:Beheerders
Weet iemand of de Hope M4"s overdreven zijn voor mijn Epic? Ik rijd voornamelijk XC maar heb begrepen dat de Mini"s net even te zwak zijn om af en toe flink mee van de bergen in de Ardennen af te rossen. De 6Ti"s zijn mij te zwaar. Iemand ervaring? bvd
Re:Hope M4 2004
? de mini"s doen het gewoon goed, kwestie van rempunt bepalen. Maar als je meer power nodig hebt is de M4 geen slechte keuze alhoewel ik hier eerder DH mee zou rijden. De M6 vind ik inderdaad overdone.
Thanx! Probleem is dat ze al besteld en bijna gemonteerd zijn, de M4"s. Nu blijkt dat de 180mm schijf achterop in de knoop komt met mijn Brain demper (S-Works Epic). Leg ik het probleem voor op meerdere forums en iedereen begint te gillen dat ik gek geworden ben om M4"s te kopen, tenzij ik de Red Bull Downhill ga rijden. Terwijl mijn LBS mij deze remmen heeft aangeraden met mijn gewicht van 80kg. Hij legde uit dat de Mono Mini"s gauw heet lopen als je bergafwaarts gaat. Het is allemaal maar gokken en uitproberen volgens mij. Of zou het meevallen met de Mini"s?? Dilemma!

Je moet je natuurlijk ook afvragen of je door wilt gaan met afdalen. Dan zou ik een goede set remmen nemen en een ander frame. Echter om nu af te gaan dalen met een epic vind ik gekkenwerk. De vering is absoluut niet actief genoeg hiervoor en ik vrees voor je frame. Of Specialized enige schade naar aanleiding van dh-en op een xc-race bike accepteerd is ook nog de vraag. Ik weet het antwoord al..
Verder 180mm voorschijf en in verband met je achterbrug een 165mm achter is het de beste en enige keuze zoveel mogelijk remkracht te krijgen. Tenzij je een Manitou vork hebt kun je nog verder naar 205mm, maar kijk uit dat je vork niet tordeerd hierdoor. Oplossing is dan weer een dubbelkroons Manitou in je Epic. (lol) ;D
Verder 180mm voorschijf en in verband met je achterbrug een 165mm achter is het de beste en enige keuze zoveel mogelijk remkracht te krijgen. Tenzij je een Manitou vork hebt kun je nog verder naar 205mm, maar kijk uit dat je vork niet tordeerd hierdoor. Oplossing is dan weer een dubbelkroons Manitou in je Epic. (lol) ;D
Nee, ik ben geen downhiller hoor. Af en toe even flink hard naar beneden is wel kikken. In groepjes rijd ik altijd voorop naar beneden ;D Voornamelijk XC en dan twee keer per week. Dus misschien moet ik toch denken aan de Mini"s. De M4"s zijn nog niet gemonteerd dus wie weet kan ik nog wel wat regelen.
Bedankt allen!
Bedankt allen!
Zelf stond ik voor dezelfde keuze en ik heb gekozen voor de
M4, voor 180 mm, achter 160 mm
Overigens rijd ik een Tourfully en geen pure XCfully zoals jij, de gelijkenis is dan weer dat we allebei meer dan 80 kg wegen..
Als je eens lekker in de alpen wilt toeren heb je tenminste wat reserve en wat power tot je beschikking
M4, voor 180 mm, achter 160 mm
Overigens rijd ik een Tourfully en geen pure XCfully zoals jij, de gelijkenis is dan weer dat we allebei meer dan 80 kg wegen..
Als je eens lekker in de alpen wilt toeren heb je tenminste wat reserve en wat power tot je beschikking

Ja, tjongejonge. Heb nu definitief de M4"s laten monteren. Morgen klaar! Met een kleinere schijf achter. Een 160mm. Dus toch goed bedacht.. tanx! Foto komt nog wel
de mijne worden volgende week gemonteerd
ben benieuwd!

ben benieuwd!

lijkt me idd geen slechte keus in 180/160, aangezien je gewicht en dat je blijkbaar graag eens naar beneden papt. De nieuwe M4"s zijn trouwens ook minder DH gericht dan de vorige, eerder tour/FR. De mini"s zijn echt lichte XC race remmen. De Mono 6 zijn voor extreem DH/FR werk.