Octalink

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Octalink

Bericht door N I E L S » vr sep 17, 2004 9:24 am

Ik heb twee keer een crankstel gehad met octalink aansluiting en allebei de keren zat er een soort knik oid als ik daarop aanzet (als ik ging staan). Ik heb het bottom bracket vervangen maar dat hielp niet. Tegenwoordig rij ik met vierkante as maar is dit een veel voorkomend probleem en hoe zit het precies? beetje toevallig dat ik het twee keer heb gehad met toch wel andere spullen.
Het voelde als een soort speling, als ik aanzette. Waarom ik dit vraag? Omdat ik het een reden vind om met vierkante as te blijven rijden maar dat misschien niet hoeft.

Sjef

Re:Octalink

Bericht door Sjef » vr sep 17, 2004 10:27 am

Hmm, dit heb ik ook gehad. Uiteindelijk bleek ik een 105 as met een LX crank te hebben. (Lang verhaal) Allebei octalink, alleen niet compatible.
Dit voelde ook alsof de crank los zat, inderdaad een beetje alsof er speling op zat.
Heel irritant.

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » zo sep 19, 2004 5:20 pm

ik heb hetzelfde met octalink,ook zo"n knak erin.
het is dan net of beide traparmen in de horizontale positie net iets doorzakken.
ik heb hier al 3 sets mee gehad 2x deore en een nieuwe set lx (heb ik net 1,5 maand ofzo)
en het blijft maar gebeuren.

Gène

Bericht door Gène » ma sep 20, 2004 1:26 pm

Ik heb een 2003 LX crank met trapas en heb nergens last van. Fiets tikt wel bij het trappen maar dat zit in het zadel. En een mtb moet rammelen. Alstie dat niet doet staat tie stil.
mzzl
Gène

lexus

Bericht door lexus » ma sep 20, 2004 1:39 pm

Gène schreef:
En een mtb moet rammelen. Alstie dat niet doet staat tie stil.
mzzl
Gène
En zo ist maar net 8)

Crash

Bericht door Crash » ma sep 20, 2004 10:12 pm

umh montage vet aan de as zelf en locktyte aan de bout van de crank ;)
Alleen de speling tja das shimano :-X

Plaats reactie