MH2D: eerste keer serieus met Dirt Jumper

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
dubbelop
Contacteer:
MH2D: eerste keer serieus met Dirt Jumper

Bericht door dubbelop » ma sep 20, 2004 8:31 pm

Voor sommigen al gesneden koek, voor ons een primeur: de Mergelheuvelland 2-daagse rijden met een tandem-met-geveerde-voorvork (Dirt Jumper). Hij tikt en rammelt nog steeds :( maar oh wat een feest was het! Op de C"dale (met Pepperoni Tandem vork) was terreinrijden al prima te doen, maar ik merk nu wel heel duidelijk het verschil. Als je in een geul rijdt "slaat" het stuur veel minder; moet je onverhoopt door de kuil in plaats van er omheen (kan gebeuren .....) dan gaat de fiets gewoon [shadow=red,left,20]FLATS[/shadow] recht door.

Kortom: het was genieten, ook weer van de prima organisatie. Enig minpuntje was dat de 70 km. van zaterdag uiteindelijk op 80 km. uitkwam! Op zich leuk, 10% extra voor dezelfde prijs, maar als je er niet op hebt gerekend ...... :P

Dit moest ik even kwijt, dank voor de aandacht :-*

Ninko

Re:MH2D: eerste keer serieus met Dirt Jumper

Bericht door Ninko » ma sep 20, 2004 8:32 pm

Hey, dan heb ik je zien rijden haha. Zag er leuk uit die tanden combinatie. .. Viel dat af en toe niet tegen op die afdalingen, Ik bedoel, er zaten best erg technische tussen...??

Ninko

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di sep 21, 2004 7:53 pm

Ninko schreef:
Hey, dan heb ik je zien rijden haha. Zag er leuk uit die tanden combinatie. .. Viel dat af en toe niet tegen op die afdalingen, Ik bedoel, er zaten best erg technische tussen...??

Ninko

Uh.. je kan mountainbiken of je kan niet mountainbiken Ninko.....

Erikje

Bericht door Erikje » di sep 21, 2004 8:11 pm

[quote="DeKerf"s"]
Uh.. je kan mountainbiken of je kan niet mountainbiken Ninko.....
[/quote]

Wellicht vroeg Ninko het wel hierom: :-* :P 8)
[
dubbelop schreef:
Enig minpuntje was dat de 70 km. van zaterdag uiteindelijk op 80 km. uitkwam! Op zich leuk, 10% extra voor dezelfde prijs, maar als je er niet op hebt gerekend ...... :P

Erikje

Pino

Bericht door Pino » di sep 21, 2004 8:28 pm

Ninko schreef:
er zaten best erg technische tussen...??

Ninko

Humor !

Ninko

Bericht door Ninko » di sep 21, 2004 9:30 pm

Tsjah je kan idd mountainbiken of niet, en er zaten er tussen en die konden dat niet ::) ::) Maar ik zie me zelf zo 1,2,3 nog niet op een tandem (zeker nie achterop whehe) van die afdalingen afgaan af entoe... Er zaten echt 2 hele korte tussen (metertje of 20-30) maar die waren echt wel tricky... als xc-afdalingkje dan he ;D
Dussuuh wel respect voor iemand die dat doet op een tandem...

Ninko

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » vr okt 15, 2004 9:19 pm

Ninko schreef:
Tsjah je kan idd mountainbiken of niet, en er zaten er tussen en die konden dat niet ::) ::) Maar ik zie me zelf zo 1,2,3 nog niet op een tandem (zeker nie achterop whehe) van die afdalingen afgaan af entoe... Er zaten echt 2 hele korte tussen (metertje of 20-30) maar die waren echt wel tricky... als xc-afdalingkje dan he ;D
Dussuuh wel respect voor iemand die dat doet op een tandem...

Ninko

Dank je <bloos>. Wij hebben die zaterdag vrijwel alles gereden. Heuvelop hebben nog het voordeel dat zo"n tandem niet achterover kan kiepen. Wel was het hier en daar zo stijl dat het voorwiel wat licht begon aan te voelen, maar dat kan ook suggestie zijn. Wel moet de ondergrond redelijk vast zijn want we brengen natuurlijk wel erg veel vermogen op het achterwiel. En dat slaat dus relatief snel door. Op stukken met losse stenen - die er ook in de MH2D in zaten - wordt het lastig. We hebben wel samen een traptechniek ontwikkeld om het doorslaan zoveel mogelijk te voorkomen.

De lengte van de fiets (die voorkomt dat je voorwiel omhoog komt) helpt ook bij afdalingen, als je aan zoiets eenmaal bent gewend (de eerste keer in Metabief moesten we ook even slikken ...... :o ). Weet je nog die twee diepe whoop-dee-doo kuilen op het eind van het 70 km.-parcours? Hoppa, gewoon erin en aan de andere kant er weer uit ;D !

En dat brengt me gelijk bij het mooiste van het tandemrijden: het *samen*rijden. Eigenlijk verdient mijn stoker (ook mijn vrouw) nog wel de meeste complimenten! Zij ziet namelijk niet alles aankomen wat ik wel zie en moet er blind vanuit gaan dat wanneer ik naar links stuur, ze naar links moet gaan hangen. En dat kan ze als de beste!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 17, 2004 8:48 am

Heb laatst ook even een stukje met iemand op onze eigen tandem achterop gezeten. Nadien heb ik nog meer respect voor mijn stoker (ook mijn vrouw ;D)

Plaats reactie