WaarSS nafen halen?
Moderators:JJ, Beheerders
Bij bike 2 build hebben ze niet echt veel
en veel meer shops ken ik niet... wil een naaf met schijfrem gebeuren en liefst cheap (+/- 70 euro)

Re:WaarSS nafen halen?
gebruik gewoon je oude achterwiel. Zootje spacers uit oude cassettes slopen, dx tandwieltje erop, en klaar is n00by ;D
rene schreef:
gebruik gewoon je oude achterwiel. Zootje spacers uit oude cassettes slopen, dx tandwieltje erop, en klaar is n00by ;D
dat kan ik ook proberen natuurlijk :P
- Xircuit
- Contacteer:
kheb gewoon een zootje cassette spacers en een tandwieltje op mijn XT naaf gezet, erg simpel en voordelig.
Kunt idd een oude naaf volspaceren, maar voor het mooiste resultaat toch een dedicated SS naaf kopen. Chris King, DT, Surly, enz enz
Hiervoor kun je "t beste op singlespeed.nl kijken.
Er zijn idd (nog) niet veel winkels die SS naven op voorraad hebben. In principe kunnen wel alle winkels die zaken doen met Vertex een DT 240 SS naaf voor je bestellen. Ik kan je alvast verklappen dat dat een fijn naafje is ..........
Er zijn idd (nog) niet veel winkels die SS naven op voorraad hebben. In principe kunnen wel alle winkels die zaken doen met Vertex een DT 240 SS naaf voor je bestellen. Ik kan je alvast verklappen dat dat een fijn naafje is ..........
ChrisSS schreef:
Kunt idd een oude naaf volspaceren, maar voor het mooiste resultaat toch een dedicated SS naaf kopen. Chris King, DT, Surly, enz enz
een ss naaf is verder hetzelfde als een gewone naaf neem ik aan, dus gewoon terug kunnen trappen enzo? (sorry ben complete noob op dit gebied) want dan ik ga ik eerst kijken of ik dat wel leuk vind, rijd nu alleen maar in zn zwaarste verzet omdat de rest versleten is

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Yep, precies hetzelfde, alleen een smallere body. Idd stukken mooier dan een gespacerde naaf....
Point heeft nu dus een naaf voor 50 Euro, wel een beetje zwaar, maar een super naaf voor een fiets erbij, en dus goed betaalbaar. Point wil nog niet zo goed op mijn emails antwoorden, maar misschien weet ik binnnekort meer.
Check idd singlespeed.nl, daar staan de meeste mogelijkheden (zeg het even als je nog wat mist
)
JJ
Point heeft nu dus een naaf voor 50 Euro, wel een beetje zwaar, maar een super naaf voor een fiets erbij, en dus goed betaalbaar. Point wil nog niet zo goed op mijn emails antwoorden, maar misschien weet ik binnnekort meer.
Check idd singlespeed.nl, daar staan de meeste mogelijkheden (zeg het even als je nog wat mist

JJ
Ja, ik mis nog wat: Fixed naven met 120 of 126 mm inbouwbreedte, die ook nog es betaalbaar zijn, want:
120mm is de eigenlijke spacing van "t frame, maar met wat voorzichtig "koud vervormen" (stuk hout ;D) past een 126 mm ook. 130 mm vin" ik wel erg ver gaan, zelfs voor "n stalen frame . . .
Ik ben ook van plan m"n oude racefietswielen een nieuw leven te geven als wielen voor m"n fixed-to-beÂ
Klein probleempje hierbij: De naven (Mavic Paris Goa Dakar) hebben de as in dichte lagers geperst. Dus de as verplaatsen lijkt niet te lukken . . . Iemand ideeen hierover? Zou prettig zijn, want wielen en naven zijn nog in prima conditie....
120mm is de eigenlijke spacing van "t frame, maar met wat voorzichtig "koud vervormen" (stuk hout ;D) past een 126 mm ook. 130 mm vin" ik wel erg ver gaan, zelfs voor "n stalen frame . . .
[
JJ schreef:
Yep, precies hetzelfde, alleen een smallere body. Idd stukken mooier dan een gespacerde naaf....
Check idd singlespeed.nl, daar staan de meeste mogelijkheden (zeg het even als je nog wat mist)
JJ
heb op singlespeed gekeken en daar staan aardig wat nafen, ook leuk kwa prijs. maar als je aan die point kan komen merk ik dat nog wel eens

bij Dirt-online hebben ze wel veel SS naven
op b2b hebben ze nu de surly naven, ook met schijfrem gebeuren voor €135,-
zonder schijfrem voor €49,-
Kut dat ik dus met schijfen rijd...
zonder schijfrem voor €49,-
Kut dat ik dus met schijfen rijd...
ok, nu heel n00by reactie van mij..
maargoed, ik bestel dus een tandwieltje, en wat spacers, voor over mijn 9speed body en ik ben good 2 go?
maargoed, ik bestel dus een tandwieltje, en wat spacers, voor over mijn 9speed body en ik ben good 2 go?
Jonguh
ik heb een wieltje voor je :
rigida velgje, goed want ik kan het weten, zwarte spaken.
Naafje is een disc single speed van on one (planet x) veronderstel ik.
je kan het volledige wiel hebben voor 125 euro
dat is naar mijn eigen zeggen een superdeal !
Plons schreef:
Jonguh
eerst maar eens kijken hoe dit rijd, voorlopig werkt het goed zo

bij van herwerden wielersport hebben ze nog een w00dman naafje ss lggen als ik me niet vergis...
Ik wacht nu al bijna 6 weken op m"n Point.
De prijs is leuk maar het wachten ben ik ondertussen zat!
De prijs is leuk maar het wachten ben ik ondertussen zat!