Headset gereedschap
Moderator:Beheerders
Ik heb de headset cups-installer zelf gemaakt met die tapbout en de plankjes maar nu wil ik eigenlijk nog een ding waarmee ik het onderste stuk van de vork af kan halen zonder veel te beschadigen. Iemand daar iets voor gevonden?
Thx
Thx
Re:Headset gereedschap
Ik gebruik voor het verwijderen van de headset ring op je voorvork altijd een schroevdraaier. Ik plak eerst wat tape op mijn vork om beschadigingen te voorkomen en tik dan met beleid de schroefdraaier tussen de ring en de vork. Als je dit rustig en beheerst doet kun je dit zonder beschadigingen tot een goed eind brengen.
Er bestaat gereedschap om deze cup er af te slaan maar die past bijna nooit en zeker niet op de Marzocchi (freeride) vorken. Dus inderdaad voorzichtig met een schroevedraaier om en om er af slaan.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Deze werkt super, is alleen een lomp en duur ding..
Werkt voor vrijwel iedere vork

Werkt voor vrijwel iedere vork
Ride schreef:
wat voor een merk is dat, ik wil hem :P
tis een parktool maar ik zie niet hoe die zou moeten werken.
Ik zit eraan te denken om een u-vormig plaatje te maken want een schroevedraaier verneukt de boel omdat ie ongelijkmatig kracht verdeelt en omdat hij nogal grof is (hij wil em teveel omhoog duwen door de hoek van de kop).
darkevilangel666 schreef:
tis een parktool maar ik zie niet hoe die zou moeten werken.
Zo dus: http://www.parktool.com/tools/CRP_1BIG.shtml
Lijkt me een beetje overkill, voor een gereedschapje dat je maar een paar keer gebruikt . . .
Je kunt toch gewoon effe je LBS vragen? Doe ik wel "altijd" ;D
Thanx, ik bestel er gelijk 1. Als iemand zn cup er af wil kom maar langs ;D