shimano V.S. SRAM filmpje
Moderator:Beheerders
-
de titel zegt genoeg eigenlijk
http://www.angryasian.com/images/Which_ ... de_sm1.mov
28 mb quicktime movie.
http://www.angryasian.com/images/Which_ ... de_sm1.mov
28 mb quicktime movie.
Re:shimano V.S. SRAM filmpje
Goh, prachtig filmpje
:D... best mooi opzich

Oke, dit was dus XTR v.s. X.0 Hoe komt het er uit te zien als je nu een X.7 bv. zou testen t.o.v. een LX ofzo.......?
-
Wat zijn nu de voor-/nadelen dan voor elke derrailleur?!?
Maar Angryasian is dan ook wel een pro SRAM/RS site, maar filmpje klopt idd wel, veerspanning is bij de SRAM veel en veel hoger. Bij schakelen schiet hji letterlijk in de volgende versnelling.
Voordelen van X.O: Mooi, pimp, lekker geluidje bij schakelen...
Voordelen XTR: Mooi, lichter (10 gram!!) goedkoper als X.O
Maar SRAM vs. Shimano blijft een eeuwige discussie, it"s all about preferences. Persoonlijk rijdt ik naar alle tevredenheid met XTR short cage icm XT rapidfire, maar de nieuwe Triggers van SRAM icm X.O zouden ook niet misstaan op m"n bike, alleen de X.O der. is zo f*k"n duur!
Voordelen van X.O: Mooi, pimp, lekker geluidje bij schakelen...
Voordelen XTR: Mooi, lichter (10 gram!!) goedkoper als X.O
Maar SRAM vs. Shimano blijft een eeuwige discussie, it"s all about preferences. Persoonlijk rijdt ik naar alle tevredenheid met XTR short cage icm XT rapidfire, maar de nieuwe Triggers van SRAM icm X.O zouden ook niet misstaan op m"n bike, alleen de X.O der. is zo f*k"n duur!
- Xircuit
- Contacteer:
Leuk filmpje.
Voor mij enkel Sram of old-school Shimano.
Voor mij enkel Sram of old-school Shimano.
-
de vraag is of het slecht is. ik bedoel wat buigt barst niet...De zelfde kracht komt op de sram der. te staan, waar de shimano veert brengt sram de kracht over op de der. wieltjes.. dit lijkt me ook niet echt goed
-
- Contacteer:
Toch ben k t niet helemaal met je eens, Nu k erop let heb k ook inderdaad meer last van het slaan van mijn achterder. (XT 03) op hobbelige stukken en dus meer lawaai, dan mijn broerke met zijn X.9
een sram derailleur kan nooit tegen je frame klappen en houd dus meer spanning op je ketting... dat is duidelijk te zien...
Dit zeg ik niet omdat ik pro sram ben... (ik ben tegen monopolisme van shimano) maar omdat het zo is... een sram derailleur heeft een sachs patent waardoor een derailleur niet tegen het frame kan slaan wat een shimano dus altijd wel kan...
Dit zeg ik niet omdat ik pro sram ben... (ik ben tegen monopolisme van shimano) maar omdat het zo is... een sram derailleur heeft een sachs patent waardoor een derailleur niet tegen het frame kan slaan wat een shimano dus altijd wel kan...
Nou datn gaan ik maar snel een x7 of 9 halen
. Leuk filmpje ;D

idd, de derailleur van sram werkt heel anders, De derailleur wordt niet tegengehouden door een veertje wat eer voor zorgt dat hij omhoog kan, maar hij kan simpelweg niet omhoog, dat is namelijk een starre construcitie. De xtr derailleur heeft het draaipunt op de derailleur bout zitten die je in je frame draait. Bij sram x.o. (of andere sram derr..) zit het draaipunt een stukje onder die bout en kan alleen naar rechts of links...
Ninko
Ninko
-
maar de vraag blijft of dit slecht is. behalve dan het klapperen.
Ik bedoel bij grote schokken veert de shimano en breekt de sram. ??
Ik bedoel bij grote schokken veert de shimano en breekt de sram. ??
De titel van het filmpje suggereerd dat de ene beter is dan de ander. Maar welke is dan beter en waarom ?
-
- Contacteer:
Ik heb tot dusver nog nooit gehoord van een afgebroken derail. van Sram, lijkt me niet echt vaakvoorkomend, wel? Denk dat afbreken misschien eerder veroorzaakt zou worden door chainsuck en dergelijke :-[ mAar dat zou niet aan SRAM kunnen liggen
- cHoc
FREAKaZOID schreef:
Ik heb tot dusver nog nooit gehoord van een afgebroken derail. van Sram, lijkt me niet echt vaakvoorkomend, wel? Denk dat afbreken misschien eerder veroorzaakt zou worden door chainsuck en dergelijke :-[ mAar dat zou niet aan SRAM kunnen liggen
ik weet niet hoe de construktie van de sram derr. er nu mogelijk op verbetert is, maar ik heb een 2 a3 jaar terug over een periode 3 sram derr"s kapot gereden, en die zijn alle drie kapot gegaan op hetzelfde punt, die stelring voor tegen het frame.
2 heb ik er vergoed gekregen, de derde niet meer, maar toe was het feest voor mij al over, en ben overgestapt op shimano achterderr"s
en tot nu toe me volle tevredenheid (met een sram draaischakelaar, dat dan weer wel :P )
-
toevallig heb er gister nog een gezien op pinkbike die gebroken was. dus ze breken wel degelijk. Maargoed het hangt er van af hoe gek je gedaan hebt.
Het lijk me dat de kracht toch ergens heen moet, de shimano veert en ontziet daardoor je der. wieltjes lijkt me
Het lijk me dat de kracht toch ergens heen moet, de shimano veert en ontziet daardoor je der. wieltjes lijkt me
Waarom heb ik het gevoel dat ik helemaal geen last heb van eventueel bewegen van mijn XTR achterderailleur???
Is dit nu werkelijk iets om last van te hebben of gewoon iets wat is gevonden omdat men naar iets zocht om de SRAM beter te kunnen noemen dan de XTR???
XTR of SRAM blijft een persoonlijke keuze en een kwestie van smaak!
Is dit nu werkelijk iets om last van te hebben of gewoon iets wat is gevonden omdat men naar iets zocht om de SRAM beter te kunnen noemen dan de XTR???
XTR of SRAM blijft een persoonlijke keuze en een kwestie van smaak!
ik denk dat duidelijk tezien is dat de sram op het zelfde parcours met dezelfde route de ketting beter op spanning houd / sneller op spanning krijgt... wat beter is voor je derailleur ik weet het niet. wat beter rijd? ketting op spanning trapt lichter. dus daar zou je een conclusie uit kunnen trekken... Over kapotte derailleurs hoor je mij niet klagen... ik rij al 7 jaar met sram en ik heb nog nooit een kapotte gehad... de oudste is sindskort vervangen. teveel speling op de draaipunten dus teveel flex in de derailleur maar gebroken nog nooit!
KoeniE schreef:
..wat beter rijd? ketting op spanning trapt lichter.....
Verklaar je nader.....?
-
Het is inderdaad niet mogelijk voor een SRAM derailleur om in contact te komen met het frame. De SRAM"s scharnieren ter hoogte van het bovenste wieltje.
Ik kan zelfs geen shimano gebruiken op mijn frame (Giant XTC NRS team 2001), Door de vorm van het frame sloeg mijn oude XT der. constant tegen het frame, ik heb dan een SRAM 9.0 geïnstalleerd en nooit meer last gehad.
Buiten het feit dat de SRAM niet meer tegen het frame slaat, is mijn ervaring ook dat die SRAM het al veel langer volhoudt dan de shimano spullen die ik altijd gebruikte (ik heb altijd met XT gereden).
Ik kan zelfs geen shimano gebruiken op mijn frame (Giant XTC NRS team 2001), Door de vorm van het frame sloeg mijn oude XT der. constant tegen het frame, ik heb dan een SRAM 9.0 geïnstalleerd en nooit meer last gehad.
Buiten het feit dat de SRAM niet meer tegen het frame slaat, is mijn ervaring ook dat die SRAM het al veel langer volhoudt dan de shimano spullen die ik altijd gebruikte (ik heb altijd met XT gereden).
Wellicht een niet smart vraagje, is een SRAM achter te combineren met LX voor? Ik heb idd ook last van het klapperen op mijn Giant, om het geluid te dempen heb ik een knalgeel Goodman rubbertje om mijn chainstay gefrot, maar ben er nie blij mee. Het is overigens niet alleen de XT of de LX, volgens mij hebben alle nieuwere shimano"s zo"n slappe veer. Heb zelf de XT, LX en Deore geprobeerd.
Garoeten,
Dust
Garoeten,
Dust
nee werkt niet, andere verhoudingen, shimano 2:1, sram 1:1, dus werkt niet. dus lx spul eraf ketsen en sram monteren x-7 of x-9...
Bij mijn frame klappert xtr echt continue tegen mijn frame aan (frame echt goed geschadigd), nu met x.o. super en nergens meer last van
Ninko
Bij mijn frame klappert xtr echt continue tegen mijn frame aan (frame echt goed geschadigd), nu met x.o. super en nergens meer last van
Ninko
-
Goh met mijn NRS frame nergens last van en rijdt toch met een Shimano XT en nooit problemen. ;D
Tuurlijk kun je gewoon met SRAM achterder. rijden en een Shimano voorder, het is weer even geleden dat SRAM (/Sachs) voorderailleurs verkocht...
Maar dan ook wel écht hééééééééél even hoor...... :PBrum. schreef: het is weer even geleden dat SRAM (/Sachs) voorderailleurs verkocht...
http://www.sram.com/nl/sram/mountain/co ... /front.php

Erikje