Spaarnwoude

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Crash and Learn
Spaarnwoude

Bericht door Crash and Learn » di okt 05, 2004 11:12 am

Ik las in het forum over vast parcours dat mensen spaarnwoude vonden zuigen. Nou dat doet het ook. Maar het kan zoals er ook staat een mooi parcours worden. Heeft iemand een idee wie de beheerder is ? Zo ja, kunnen we mischien met een groepje mensen die in de buurt wonen en niet elk weekend naar schoorl kunnen, toenstemming vragen om het parcours een beetje op te knappen. Ik wil best wat tijd en moeite steken in het mooier maken van een parcours bij mij in de buurt. Wie wil eventueel helpen en wie weet hoe ik de beheerder kan vinden ?
Laters

Gast

Re:Spaarnwoude

Bericht door Gast » di okt 05, 2004 11:30 am

Ik weet wie er over het beheer gaat en ik loop ook al langer met het idee om Spaarnwoude een extreme makover te geven. Ik wil ook uitzoeken of het mogelijk is om een kleine dirt/4x baan aante leggen.

Crash and Learn

Bericht door Crash and Learn » wo okt 06, 2004 10:20 am

nou al 2 man die het willen als we met zijn vijfen zijn en toestemming hebben kunnen we in iedergeval de singletracks al opknappen.

roadkill

Bericht door roadkill » wo okt 06, 2004 8:32 pm

Hmm ik geloof dat de singletrack toch vrij regelmatig onderhoud krijgt,meestal op dinsdag avond,heb er al een paar keer moeten uitwijken voor een loslopende kruiwagen..............Ik dacht dat de mensen van dts het onderhoud doen,kijk anders eens op mtb.nl daar staat iets meer geloof ik.En over die dirtbaan 4X,is ook al meerder malen geprobeerd,maar evengoed succes.

Greetz Roadkill

Crash and Learn

Bericht door Crash and Learn » do okt 07, 2004 7:57 am

dan doen ze dat niet echt goed... maar iemand nog meer interesse die in de buurt woont voor een mooier parcour ?

Gast

Bericht door Gast » do okt 07, 2004 10:12 am

Er is inderdaad al onderhoud aan de baan maar nog niet genoeg. Ook lijkt het mij een leuk idee om een stuk voor dirt in te richten om te voorkomen dat er jumps in het xc gedeelte worden aangelegd ;D. Ik heb al adressen van verantwoordelijke personen dus als iedereen die ideen heeft en/of mee wil werken mij een mailtje stuurt kunnen we de koppen bij elkaar steken.

subbie

Bericht door subbie » do okt 07, 2004 10:49 pm

Ik doe graag mee.

Ga regelmatig met een snoeischaar de bramenstuikrn te lijf.
Dit is puur uit eigenbelang.
Ik ben ook bezig met het in kaart brengen van een langer "rallycross" route waarvan Spaarnwoude een deeltje uitmaakt.
Ik zit nu op zeker 80km waarvan +/- 75% niet op de openbare weg.
Mijn route loopt van Haarlem centrum via spaarnwoude (12km over asfalt excl. een stukje ruig asfalt!) via het parcours door de bossen van Velsen naar ijmuiden om langs de oude spoorlijn ( 5km zeer zwaar) via wat kronkelige voetpaadjes naar de duin en kruidberg weg te gaan. Dit is even een leuk klimmetje als opwarmer voor het Kopje van Bloemendaal. Daarna struin ik in een adem door naar het kopje van overveel om via Kraantje lek het visserspad op te gaan. Hier probeer ik met name de stukjes naast het fietspad en de golfbaan te nemen. Vervolgens ga ik via het Cirquitpark Zantvoort richting het zuiden om schelpenpaadjes te nemen richting langervelderslag. Hier las ik een rustpauze in (al ongeveer 50km gebiked). Als ik zin heb kachel ik door naar Noordwijk. En dan weer terug, Voor de echte diehard over het strand. Ik heb dit nog maar een keer gedaan. Was best zwaar. +/- 120km in 5uur met slechts 20min pauze.
En dan zeggen ze dat je niet kan biken in regio Kennemerland!!!

P.S ik ben nu op zoek naar een route van Spaarnwoude naar Schoorl. Ik geloof dat dit stuk iets van 35 km is. En dan hoofdzakelijk over fiets en schelpenpaden. Dat moet beter kunnen.
Mischien is het een idee om een A->B route voor te stellen aan PWN van IJmuiden naar Bergen in de stijl van Schoorl.

Alle suggestie zijn welkom.
Ik probeer mijn rallycross route binnenkort gedataileerd op members.chello.nl/b.slabbers/ te zetten. Maar daar gaat nog wat werk in zitten. Alle hulp is welkom.
Ik ben dagelijks te vinden bij Bikeplanet.nl

MVG,
Subbie

KoeniE

Bericht door KoeniE » vr okt 08, 2004 8:34 am

Om er een 4x baan aan te leggen is al een groepje voor die daar mee aan de slag gaat op korte termijn. dit staat los van de XC baan...

Crash and Learn

Bericht door Crash and Learn » vr okt 08, 2004 11:03 am

waar willen ze die gaan aanleggen dan en wanneer ? Want het is wel nodig.

Gast

Bericht door Gast » vr okt 08, 2004 11:40 am

Koenie, wie zijn dat? Recreatieschap spaarnwoude zegt van niks te weten!

KoeniE

Bericht door KoeniE » vr okt 08, 2004 1:16 pm

moet je maar beter opletten op de nederlanse fora... en sommige mensen komen liever met een echt plan ipv alleen maar zomaar bellen met het recreatie schap...

Gast

Bericht door Gast » vr okt 08, 2004 1:45 pm

Sorry hoor! ik wist niet dat je kwaad werd >:( Ik bel niet zo maar en ik heb een plan! Ik zit niet alle forums uit te pluizen dus het spijt me als het me ontgaan is. Ik vraag alleen wie dat zijn zodat dat ik mijn hulp kan aanbieden.

Xtuv

Bericht door Xtuv » vr okt 08, 2004 4:04 pm

KoeniE schreef:
moet je maar beter opletten op de nederlanse fora... en sommige mensen komen liever met een echt plan ipv alleen maar zomaar bellen met het recreatie schap...

Nee dit is een fijne manier om te communiceren met enthousiaste mensen die graag iets willen doen... :-X

Gast

Bericht door Gast » vr okt 08, 2004 4:43 pm

Maar ja, ik meen het serieus. Wie weet wie er in Spaarnwoude bezich zijn. Ik bied mij aan als vrijwilliger om te scheppen en ik ken ook diverse andere die graag komen helpen! Als er niemand is ga ik wel weer zinloos bellen :P

roadkill

Bericht door roadkill » vr okt 08, 2004 5:39 pm

Volgens mij een groepje op mtb.nl.....Maar goed daar zit ik dan weer heel weinig,dus weet het niet zeker :D

Gast

Bericht door Gast » vr okt 08, 2004 9:48 pm

Ik denk dat ik echt achterlijk ben maar www.mtb.nl doet het niet. ???

ex-werkeloosje

Bericht door ex-werkeloosje » za okt 09, 2004 8:34 am

het is al jaren jammer dat er weinig word ondernomen
in spaarnwoude ik vind het echt in potentie de beste spot.

maar ik ga inmiddels al verhuizen naar een ander deel van het land waar ze inmiddels al wat verder zijn met de mtb ontwikkelingen. " Bergse hoek"
ik heb het voorlopig druk genoeg met me nieuwe huis

maar su6

roadkill

Bericht door roadkill » za okt 09, 2004 9:23 am

Ride schreef:
Ik denk dat ik echt achterlijk ben maar www.mtb.nl doet het niet. ???

Oeps kan wel kloppen,moet zijn www.mountainbike.nl ,ik zei toch al dat ik daar nooit meer zit...... ;D

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » za okt 09, 2004 10:44 pm

Ik ben op dit moment bezig om er een tweede Bergschenhoek te bouwen via het email adres in mijn profiel kun je contact opnemen. We hebben nu 4 mensen die zich hebben aangemeld maar hoe meer hoe beter.

Eerste contact is gelegd opzich zijn er mogelijkheden alleen niet vast waarschijnlijk.

Binnenkort willen we ea verkennen en in kaart brengen

Plaats reactie