Tweedehands parts van de biker

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Tweedehands parts van de biker

Bericht door N I E L S » ma okt 18, 2004 11:14 pm

Heb al een paar keer gehad dat iets niet compleet was, dat er wat belangrijks naar de klote was of dat de verkoper gewoon opeens de boel afblaast nadat ik al betaald heb zonder goede reden of dat soort shit. Ik weet wel dat tweedehands alltijd een risico is maar eerlijk zijn is ook een vak. Nog maar niet te spreken over de "levertijd" van de gemiddelde biker. Kwam laatst in de search ook zon lekker topic tegen over iemand die maar niet betaalde...

n.b. heb ook goede ervaringen dus voel je niet aangesproken als je me wat verkocht hebt :P

BF = DeJean
Forumbeheerder

Re:Tweedehands parts van de biker

Bericht door BF = DeJean » di okt 19, 2004 9:46 am

K begrijp je reactie makker. Maar t is onmogelijk te veralgemenen. En met je post ga je 2 dingen bereiken:
iedereen gaat meeblaten "jaja t zijn bastards, en ik heb ooit...." en misschien een reactie van iemand met wie je onenigheid had.

Kan je alleen maar aanraden om voorzichtig te zijn, goed af te spreken, en als er issues zijn om die eerst ondereen te regelen.
Als blijkt dat er geen uitkomst is, kan je eventueel hier een berichtje plaatsen om anderen te waarschuwen voor iemands wangedrag.
Weet ook dat Dirty-pages principieel niet tussenkomt. Als moderatoren, beheerders of zelf Ruben reageren, is dat uit eigen naam.

cheers

N I E L S

Bericht door N I E L S » di okt 19, 2004 11:15 am

Was niet van plan namen te noemen. Gewoon frustratie uiten daar gaat dit forum om?
Beetje doelloos maarja.

BLRacing

Bericht door BLRacing » di okt 19, 2004 12:48 pm

Gewoon ophalen dat spul en bezichtigen. Dan kan je tenminste een beetje zien wat voor waar je krijgt voor je geld. Zo zou ik dat doen. En heb je ook geen problemen met de geld transactie. Als je alles op afstand doet dan weet je gewoon dat het risico groter is dat er problemen kunnen ontstaan met de levering ;). Ik verkoop ook vaak spullen. 50% van de mensen die iets willen kopen komen eerst om te checken of alles okay is.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo okt 20, 2004 3:40 pm

Leerink schreef:
Gewoon ophalen dat spul en bezichtigen. Dan kan je tenminste een beetje zien wat voor waar je krijgt voor je geld. Zo zou ik dat doen. En heb je ook geen problemen met de geld transactie. Als je alles op afstand doet dan weet je gewoon dat het risico groter is dat er problemen kunnen ontstaan met de levering ;). Ik verkoop ook vaak spullen. 50% van de mensen die iets willen kopen komen eerst om te checken of alles okay is.

Helemaal mee eens!

Zelf koop ik vaak spullen, 9 van de 10 keer ga ik langs om te bezichtigen. Tenzij het om 20 euro gaat en de verkoper woont ergens in de middle of nowhere, Groningen of zo (no offence :p)

Crash

Bericht door Crash » wo okt 20, 2004 7:26 pm

Hela

Ik erger mn eigen er ook soms aan indd.
Niet dat het zo erg is dat onderdelen er nie zijn ofzo maar gewoon dat iemand niet eerlijk is dat zuigt het meeste.
En soms kan vervoer of afstand ook wel een probleem zijn dan is opsturen goodkoper :)
Dus volgende keer ff een mail sturen Bodjove want anders zit ik op onderdelen te wachten die intussen aan een ander zijn verkocht :-X

Crash :D

Xtuv

Bericht door Xtuv » za okt 23, 2004 1:38 pm

Ik heb veel goede ervaringen met 2e hands spul.. veelal via DP gekocht, en blijf ik ook zeker doen :)

Gast

Bericht door Gast » zo okt 24, 2004 6:01 pm

yow nukie , ik was vrij tot zeer snel ze , gij had betaald , en de bandjes ware 1 dag erna al onderweg :)

Plaats reactie