Re:Het grote Gazelle topic...AIIIII.

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
MAD MAX
Het grote Gazelle topic...AIIIII.

Bericht door MAD MAX » di okt 05, 2004 7:42 am

Ja, ja. Ik heb een gazelle MTB. De response om precies te zijn. Kan ik er wat aan doen dat ik op een budget zit. :? En ik vond de kleur mooi.

Maar anyway,

Ze zeggen dat de frames niet goed zijn. En dan met name de geometrie. Ik zou niet weten wat er fout aan kan. Het is een gewone hardtail. En aan de parts doet hij niets af tegenover andere MTB"s.

Iemand ervaring mee ?

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di okt 05, 2004 9:35 am

Ja ik heb 4 jaar geleden de Skyhawk fully gekocht. Volledig XT afgemonteerd en een Psylo Race vork.
Top onderdelen, maar een K.tframe!!!
Later een American Eagle gekocht en deze gekruist met de Skyhawk. Hierna de Skyhawk verkocht en dus de Eagle overgehouden met de toponderdelen. En niet onbelangrijk een veel beter frame qua geometrie.
De Gazelle pompte te veel tijdens XC en bij harder oppompen van de demper was dit dan wel weg, maar de vering ook. De Eagle doet het beter zowel bij XC als bij marathon/enduro/licht free ride.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di okt 05, 2004 11:27 am

Wat is "slecht"?

Gazelle frames komen uit dezelfde Aziatische fabrieken als alle andere grote merken. Niks mis mee dus.

De geometrie is echter niet gericht op heftig biken, maar op mensen die toren en niet zo erg veel fietsen. Dat vertaalt zich ondermeer naar een bij de grote maten relatief KORTE bovenbuis.

Maar als jij niet al te groot bent, af en toe fietst en het gevoel hebt goed op de fiets ze zitten, is er geen probleem.

Lekker op blijven doorfietsen zolang je er plezier van hebt dus, en als je meer gaat fietsen of je budget groter wordt, kun je eens rondkijken naar duurdere fietsen met een meer specifieke mtb-geometrie.

Groeten, Lars

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 05, 2004 8:35 pm

Ach, voor 839 euro´s (welk model heb je 2004?2005?) krijg je een boel fiets: hs-11 remmen, x.7 met triggers, rigida wielen, ritchey comp componenten, een behoorlijke SR suntour¨XPC75 etc .

Ik vind de Response de eerste fatsoenlijke Gazelle mountainbike in jaren gezien de prijs/uitrusting verhouding.

De kleur stelling van het 2005 model is goed geslaagd vind ik en ik denk dat je een prima fiets hebt gekocht. Het frame is wel wat lomp, de geometrie is wat lui maar ik denk dat er goed mee te fietsen is.

Veel plijzier ermee!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di okt 05, 2004 8:41 pm

Xircuit™ schreef:

Veel plijzier ermee!

Precies, daar gaat het om.

Groeten, Lars

Zand er over

Bericht door Zand er over » di okt 05, 2004 11:05 pm

idd, wanneer je denkt dat je frame de verkeerde geometrie heeft dan voel je het gelijk. de meeste mensen merken het verschil niet eens. dus gewoon lekker op je gazelle blijven trappen en als je het na een jaar of wat nog steeds leuk vindt, verkoop em dan en koop wat mooiers.

MAD MAX

Bericht door MAD MAX » wo okt 06, 2004 11:59 am

Thanxs,

Het is ook niet dat ik ontevreden ben, maar iedereen zegt steeds dat het een slecht frame is. Een plaatselijke LBS wilde hem niet eens bestellen.

In ieder geval is ie een stuk beter dan mijn oude, zware, roestende, stalen Matra MTB. Ik rij ze er in ieder geval allemaal uit. Het zal dus wel meevallen. :D

Groeten.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo okt 06, 2004 12:18 pm

Ach het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf van vindt, en wat een ander zegt is minder belangrijk. Zelf ben ik jaren geleden op een pisbakstalen Giant Chicago begonnen van toen 650,= gulden. Ik voelde me de koning te rijk tot een fietsmaat van mij (toen al rijdend op een Carbon Proflex) zei dat het eigenlijk niet zo"n topfiets was.(lees bagger fiets) Moraal van het verhaal als je er zelf maar plezier van hebt. ;)

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo okt 06, 2004 6:37 pm

Jumping Hansje schreef:
Zelf ben ik jaren geleden op een pisbakstalen Giant Chicago begonnen van toen 650,= gulden. Ik voelde me de koning te rijk tot een fietsmaat van mij (toen al rijdend op een Carbon Proflex) zei dat het eigenlijk niet zo"n topfiets was.

Hmmm, Carbon Proflex: was dat niet zo"n zwabberend gevaarte met "batterijdempers"? Over bagger gesproken ;D ;D ;D

Groeten, Lars

aab

Bericht door aab » wo okt 06, 2004 7:10 pm

maar ik denk dat je voorhet zelfde geld een (kwa onderdelen)net zo goede fiets kunt krijgen van een fabrikant die iets meer ervaring heeft met het bouwen van mtb geschikte frames.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » wo okt 06, 2004 10:44 pm

@ Lars, klopt ja die "geweldige" batterijdempers waarvan de batterijen al leeg waren als je fiets 2 weken had stil gestaan. Later geloof ik wel voorzien van andere dempers door de dealer/K2/Proflex.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo okt 31, 2004 10:28 pm

De kwaliteit van de lak van een Gazelle is super.Ff al die roestende spatborden niet meerekenen maar die zitten niet op een Respons.
Heel veel andere merken kunnen wat leren van de lak kwaliteit van Gazelle.Ik heb het dan over de fietsen van een jaar of 2 en ouder.De tegenwoordige verflaag is niet zo gaaf meer als dat het was,allemaal putjes en deukjes als je heel goed kijkt.Maar dat is de huidige bedrijfs voering van Gazelle.Verder zit er 10 jaar garantie op het frame en is dus niet slecht te noemen.En die geometrie?Dat is natuurlijk heel persoonlijk!!
Gewoon fietsen en genieten!!!

Ronney

Bericht door Ronney » vr nov 05, 2004 1:38 pm

Mijn broer heeft een gazelle torrente (crosshybride) met een frame dat stijver is dan menig mountainbikeframe.
dus volgens mij is er met de kwaliteit van een gazelle niks mis...
ik vind ze alleen wel errug zwaar. :?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr nov 05, 2004 1:58 pm

Ik moet zeggen dat ik niet helemaal weg ben van de mountainbikes van Gazelle, zware frames. Ook de racefietsen zijn er de laatste jaren niet op vooruit gegaan..

Maar de gazelles die ik heb, daar ben ik zeer tevreden over. Maar ja, staal he ;)

Afbeelding

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr nov 05, 2004 3:32 pm

Ronney schreef:
Mijn broer heeft een gazelle torrente (crosshybride) met een frame dat stijver is dan menig mountainbikeframe.
dus volgens mij is er met de kwaliteit van een gazelle niks mis...
ik vind ze alleen wel errug zwaar. :?

klopt, hij is erg stijf, maar dat mag ook wel voor een frame van 2.5 kg+.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » vr nov 05, 2004 3:58 pm

Dat bericht hierboven is van mij, even vergeten uit en in te loggen. ;)

Plaats reactie