Re:hoeveel moeten er nog komen...???

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

N I E L S

Bericht door N I E L S » do nov 04, 2004 2:06 pm

Sommige van die reacties hierzo geweldig.
Maar er is iemand dood dus maak je mening niet bespottelijk door lijnen te trekken die je dom laten lijken waar ik dan vervolgens om moet lachen. Ik heb het vooral over de berichten met aanpassingen van de moderators op pag. 1 ;D

Autochtoon + extremisme = dooie Pim
Allochtoon + extremisme = dooie Theo

Dat extremisme meer voorkomt onder allochtone mensen is jammer en slechts een tijdsachterstand. Enig idee hoe radicaal religeus wij hier waren een paar honderd jaar terug? Natuurlijk betekent dat niet dat alle allochtonen achterlopen, dat zou wel een beetje kortzichtig zijn. Maar het is wel waar dat sommige culturen/staten/volken of weet ik veel gewoonweg achterlopen op de onze. Daarom kan je niet aan iemands huidskleur / hoofdoek /paspoort of McDonalds zonneklep zien of ie een extremist is of niet. Vergeet niet dat je ook zeer extremistische bikers of forumleden hebt. ;)

Sven

Bericht door Sven » do nov 04, 2004 4:59 pm

Sinds enige tijd beginnen nu dus ook de extreme weblogs te verschijnen.

Ik vind het niet de hand uit lopen hoor... Het is alleen niet meer onder controle... ::)

N I E L S

Bericht door N I E L S » do nov 04, 2004 6:16 pm

[quote="D"n Helle"]
Sinds enige tijd beginnen nu dus ook de extreme weblogs te verschijnen.

Ik vind het niet de hand uit lopen hoor... Het is alleen niet meer onder controle... ::)
[/quote]

Hahahaha, wat een sukkels. Voor je t weet staat de AIVD ook bij hun op de stoep en dan janken als het huis doorgelicht wordt. :D

Pimiento

Bericht door Pimiento » do nov 04, 2004 6:45 pm

legion schreef:
Moord is nóóít geoorloofd en vrijheid van meningsuiting is waarschijnlijk het belangrijkste recht dat we hebben. Maar die vrijheid kent grenzen, daar waar hij schade toe brengt aan anderen. Dat is een wel hele vage grens, maar ik vind het op z"n minst verbazend dat ik nog niemand heb horen roepen dat Van Gogh wel erg soepel met die grenzen om ging.
Hoe dan ook, RIP, ook hij.

Legion, met jullie kan ik praten. Vrijheid van meningsuiting is idd een groot goed, maar er is een verschil tussen je mening uiten en discussieren, en iemand diep beledigen of zelfs op zijn ziel trappen. Want dat deed van Gogh ook. Een heel volk uitmaken voor Geitenn**kers en weet ik veel wat, getuigd bij mij niet van bijzonder veel respect, eerder van domheid.

Zie het zo: Iedere keer als jij langs je buurman loopt begint hij je uit te schelden dat het niet mooi meer is, of je op grove wijze te kleineren omdat zijn auto groter is dan de jouwe. Dan soliciteert hij naar een klap op zn muil, niet dan?

Ook onze Marokkaanse medemensen zijn onze "buren". Je hoeft geen vrienden te zijn, maar respecteer elkaar tenminste en pak elkaar niet constant op elkaars zwakheden. Ik sluit me bij DukeNukem aan op het gebied van radicalisme: Wij zijn gewoon honderd jaar verder, en de allochtonen in nederland zullen snel genoeg bij trekken, kwestie van geduld.

Niets kan de moord op Van Gogh echter goed maken, en we moeten ervoor zorgen dat de uitwassen, zij het allochtoon of autochtoon, keihard aanpakken.

roadkill

Bericht door roadkill » do nov 04, 2004 7:07 pm

ff wat van Pimiento"s tekst gepikt:

Ook onze Marokkaanse medemensen zijn onze "buren". Je hoeft geen vrienden te zijn, maar respecteer elkaar tenminste en pak elkaar niet constant op elkaars zwakheden. Ik sluit me bij DukeNukem aan op het gebied van radicalisme: Wij zijn gewoon honderd jaar verder, en de allochtonen in nederland zullen snel genoeg bij trekken, kwestie van geduld.

Goed ff een paar opmerkingen:
1: respekt krijg je niet dat moet je verdienen,maar goed je hebt gelijk we moeten elkaar tolereren.(neem aan dat je dat bedoelt?)
2: iemand pakken op zijn zwakte(s) duid heel vaak op zwakte van de persoon die dat doet.
3: Radicalisme is wel een groot probleem,sorry maar daar kan je toch eigenlijk niet licht over denken,denk dat de verhoudingen juist steeds meer verharden momenteel,heb zelf het idee dat er een 15 jaar terug minder problemen waren.
4: wat ik het ergste vind is dat het een rassen cq volkenkwestie word,dat is het dus niet ,hier is een gek(sorry wat is het anders) doorgedraaid,heeft niks met een volk of ras te maken. Als je een labiel persoon hersenspoelt kan je die ook de ergste dingen laten doen(zwart, wit, geel,maakt geen reet uit)

Hoop dat hier nou eens niet in gekrast word door de mods,en dat mijn mening nou wel begrepen word????

Greetz Roadkill

planetxstreeter

Bericht door planetxstreeter » do nov 04, 2004 7:59 pm

tja ik kan er weinig van zeggen het is gewoonweg belachelijk maar goed het ga je goed theo

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do nov 04, 2004 8:32 pm

Ach, de tegenstellingen staan op scherp maar Van Gogh was ook bij leven al iemand die de tegenstellingen op scherp zette.

BTW: die toespraak van Rita Verdonk, wat was dat verschrikkelijk slecht, dom, overschreeuwd, nietszeggend en inhoudsloos zeg :"(

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do nov 04, 2004 8:38 pm

Tja maar D"n Helle heeft wel gelijk zie bijgaande link. http://cyberdjihad.blogspot.com/2004/11 ... -bult.html
Is er ook ergens een meldpunt voor zoiets, deze site moet toch gelijk verwijderd worden.

Pimiento

Bericht door Pimiento » do nov 04, 2004 9:14 pm

roadkill schreef:

Goed ff een paar opmerkingen:
1: respekt krijg je niet dat moet je verdienen,maar goed je hebt gelijk we moeten elkaar tolereren.(neem aan dat je dat bedoelt?)
2: iemand pakken op zijn zwakte(s) duid heel vaak op zwakte van de persoon die dat doet.
3: Radicalisme is wel een groot probleem,sorry maar daar kan je toch eigenlijk niet licht over denken,denk dat de verhoudingen juist steeds meer verharden momenteel,heb zelf het idee dat er een 15 jaar terug minder problemen waren.
4: wat ik het ergste vind is dat het een rassen cq volkenkwestie word,dat is het dus niet ,hier is een gek(sorry wat is het anders) doorgedraaid,heeft niks met een volk of ras te maken. Als je een labiel persoon hersenspoelt kan je die ook de ergste dingen laten doen(zwart, wit, geel,maakt geen reet uit)

Hoop dat hier nou eens niet in gekrast word door de mods,en dat mijn mening nou wel begrepen word????

Greetz Roadkill

Reactie op 1:
Nee, ik bedoelde toch echt respecteren. Mensen in hun waarde laten is misschien beter. Tolereren vind ik wat negatief klinken. Iets tolereren doe je als je iets toelaat waar je eigenlijk niet helemaal achter staat of niet als "normaal" te bestempelen is. Ik vind Marokkanen (for that matter) toch nog wel normaal hoor! ;)

Reactie op 3:
15 jaar geleden werd er ook nog niet moeilijk gedaan over zaken als de Islam door de internationale politiek (Bush bedankt). Buitendien was het onder het linkse beleid van PvdA en CDA absoluut not done om ook maar iets over buitenlanders te zeggen. Je werd meteen voor racist uitgemaakt. De politiek heeft de boel op zn beloop gelaten.
Daarbij komt (waar er twee vechten...) dat in de vooral Marokkaanse hoek een nieuwe generatie aan het opgroeien is. Deze jongeren hebben om verschillende redenen de neiging om overal tegenaan te schoppen, rebels te doen tegen de gevestigde orde, die het evenwel ook toelaat! Een voedingsbodem voor rasdicalisme? Wel dus.

Sven

Bericht door Sven » do nov 04, 2004 9:22 pm

Jumping Hansje schreef:
Tja maar D"n Helle heeft wel gelijk zie bijgaande link. http://cyberdjihad.blogspot.com/2004/11 ... -bult.html
Is er ook ergens een meldpunt voor zoiets, deze site moet toch gelijk verwijderd worden.

Blogspot is een internationaal bedrijf dat zich niet aansprakelijk stelt voor een inhoud van een site... Ik ben al bezig met het melden van dit soort sites...

Keep you posted..

roadkill

Bericht door roadkill » do nov 04, 2004 10:41 pm

Reactie op 1:
Nee, ik bedoelde toch echt respecteren. Mensen in hun waarde laten is misschien beter. Tolereren vind ik wat negatief klinken. Iets tolereren doe je als je iets toelaat waar je eigenlijk niet helemaal achter staat of niet als "normaal" te bestempelen is. Ik vind Marokkanen (for that matter) toch nog wel normaal hoor!

Zoals ik net al zei,zal me worst wezen wat voor ras,religie of wat dan ook meespeelt.....En toleren klinkt negatief maar is het niet(mijn mening dan)

Reactie op 3:
15 jaar geleden werd er ook nog niet moeilijk gedaan over zaken als de Islam door de internationale politiek (Bush bedankt). Buitendien was het onder het linkse beleid van PvdA en CDA absoluut not done om ook maar iets over buitenlanders te zeggen. Je werd meteen voor racist uitgemaakt. De politiek heeft de boel op zn beloop gelaten.
Daarbij komt (waar er twee vechten...) dat in de vooral Marokkaanse hoek een nieuwe generatie aan het opgroeien is. Deze jongeren hebben om verschillende redenen de neiging om overal tegenaan te schoppen, rebels te doen tegen de gevestigde orde, die het evenwel ook toelaat! Een voedingsbodem voor rasdicalisme? Wel dus.

Daarom kan ik me niet voorstellen dat het wel "bijtrekt" binnen afzienbare tijd....

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr nov 05, 2004 9:39 am

@ D"n Helle, goed bezig dit soort meuk moet verboden worden/ zijn!!!

Sven

Bericht door Sven » vr nov 05, 2004 10:11 am

Hoppakee...
Vrijheid van meningsuiting
Dezelfde personen die afgelopen dinsdag nog op de Dam protesteerden tegen de ondermijning van de vrijheid van meningsuiting proberen nu met alle macht ons het recht op de vrijheid van meningsuiting af te pakken door onze weblog uit de lucht te krijgen. Dat is inderdaad hypocriet en ja zij meten met twee maten, maar dat is toch niks nieuws? Zo zijn de niet-islamitische Nederlanders nou eenmaal.

En dan zijn ze nog verbijsterd over het feit dat moslimjongeren die hier geboren en getogen zijn zich keren tegen de Nederlandse samenleving. Da"s ook niet bepaald verrassend natuurlijk als je bedenkt dat ze net zo intelligent zijn als een koe wat in het weiland staat en die je aanstaart wanneer je er langs rijdt. BOEH, IK BEN EEN KOE!

Ik heb het idee dat dit nogal een grove manier van aanpak gaat worden... Ik heb het in ieder geval gemeld, ik maak me er nu niet meer druk om...

Sven

Bericht door Sven » vr nov 05, 2004 10:23 am

Voor de geïnterreseerde:

brief aan Hirsi Ali

Hoezo, extremistisch?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr nov 05, 2004 2:40 pm

tsja, zo"n brief en zo"n weblog................

in en in triest wat een geloof al niet WEER teweeg kan brengen.

Ik ga maar eens een lekker stukje fietsen denk ik, ff lekker alleen :?

dusssss©

bram_declercq

Bericht door bram_declercq » vr nov 05, 2004 3:40 pm

Misschien moet er wat harder opgetreden worden tegen lichamelijk geweld en criminaliteit. Maar iedereen gelijk voor de wet.
Dat is waarschijnlijk de enige oplossing waarmee alle partijen zich kunnen verzoenen. en waardoor het in Nederland, België, Frankrijk,... wat leefbaarder wordt.

Voor iedereen even streng zijn: het is de enige duidelijke manier om de allochtonen zich evenwaardig als de autochtonen te laten voelen.

Ik heb de indruk dat er niet veel mensen/instanties/... zijn die nog enige invloed hebben op de moslim jongeren. Zelfs hun ouders niet. Ze staan bijna machteloos tegenover delinquente zoons. (de meisjes doen beter hun best).
Jongeren worden enkel door de Islamitische leiders beïnvloed. (zoveel te extremistischer, zoveel te meer aantrekkelijk)

Een mooie oplossing zou zijn als de Imams (en de andere islamitische leiders) het geweld zouden verwerpen als oplossing. Als zij, waarnaar de jongeren zo opkijken, het radicaal geweld en de vandalenstreken overtuigend afwijzen, is er misschien een uitweg.

Dat moet gebeuren door 1 blok van moslimleiders. (Als het maar 1 persoon is die tot dialoog oproept, zal hij verworpen worden door de gemeenschap, en als afvallige en verrader beschouwd worden).

Hoe organiseer je dit? een sterke overkoepelende organisatie van moslimgemeenschappen is een goed begin. een organisatie met sterke invloed naar haar achterban, maar ook ten opzichte van de andere (politieke) organisaties die structuur scheppen in een samenleving.

Op die manier creëer je een afgebakende groep, die door haar vertegenwoordigers (democratisch gekozen, of door de hele gemeenschap gesteund) haar belangen kan laten verdedigen. maar ook onderhandelt, nadenkt, mogelijkheden schept, zowel qua rechten als qua PLICHTEN.

Waarschijnlijk bestaat zoiets al, maar wordt er niet efficient genoeg gebruik van gemaakt.

Allemaal mooi voorgesteld, maar het inde praktijk omzetten? Daar ben ik te weinig politieker voor. Daar worden andere mensen al voor betaald.

De politiek mag het over een andere boeg gooien: in plaats van het probleem te ontkennen, zijn er genoeg alternatieven om dit probleem op te lossen.
Laat maar zien waarvoor jullie zoveel geld verdienen.

succes ermee.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » vr nov 05, 2004 10:39 pm

wat je nu krijgt is dat politiek Den haag er weer eens een rapportje of tig over gaat en laat schrijven en tegen die tijd dat de rapportjes klaar zijn leven wij al lang weer verder. todat de volgende gek begint te schieten.
Helpt echt zo"n rechts kabinet...(net zoveel als een links overigens)

Kern van het probleem is dat de hele samenleving nog maar aan een ding denkt en dat is ikke ikke en verder niks. Dit in gang gezet mede door politiek Den Haag.

Sven

Bericht door Sven » vr nov 05, 2004 10:47 pm

The Pyreneeën King schreef:
wat je nu krijgt is dat politiek Den haag er weer eens een rapportje of tig over gaat en laat schrijven en tegen die tijd dat de rapportjes klaar zijn leven wij al lang weer verder.

Daar heb je een punt, ik baal er flink van, als er iets is gebeurd in de vorm van een onverklaarbaar iets, dan moet er onderzoek komen.

Als het onderzoek niet klopt, wordt er een onderzoekscommisie ingesteld... Heeft toch geen nut?

roadkill

Bericht door roadkill » za nov 06, 2004 8:46 am

Quote van de The Pyreneeen KIng: Helpt echt zo"n rechts kabinet...

RECHTS?????????????????????????????

Maar goed net wat je al zei,uit Den Haag hoef je weinig tot niks te verwachten... :? :?

Plaats reactie