Re:voor der
Moderator:Beheerders
Ik ga een set XO kopen, shifters en a der. Nu zie ik op de sram site dat daar ook een v der van is. Is deze al leverbaar? zo ja, hoeveel kost die en is het de moeite waard?
Als deze nog niet levrbaar is, en noglang op zich laat wachtten, wat is dan een goed alternatief? zag op de fiets van sauser een dura ace zitten, waarom dura ace ipv XTR?
Ik rij met twee tandwielen voor!
Als deze nog niet levrbaar is, en noglang op zich laat wachtten, wat is dan een goed alternatief? zag op de fiets van sauser een dura ace zitten, waarom dura ace ipv XTR?
Ik rij met twee tandwielen voor!
pak maar gewoon een xtr... denk dat die dura ace een beejte te grote kooi heeft om een mountainbike blad lekker te kunnen schakelen... (het zal best gaan hoor, maar er is neit voor niks een xtr he). Ervan uitgaande dat je gewoon met een 42 of 44 als grootste rijd en dan met een 32 ofzo?
Ninko
Ninko
ja klopt. Vroeg me ook al af waarom dura ace als er ook xtr is. Maar zie soms ook mensen met een dura ace achter.
-
Je hebt altijd mensen die anders willen zijn

ZAG schreef:
ja klopt. Vroeg me ook al af waarom dura ace als er ook xtr is. Maar zie soms ook mensen met een dura ace achter.
Ik denk dat het voornamelijk in gewicht gezocht moet worden.
Een 2004 XTR medium cage achterderailleur weegt rond de 200 gram en een 2004 Dura Ace 7800 10-speed short cage maar 181gram.
Ander voordeel is dat de derailleur een kortere kooi heeft en dus nog minder snel iets zal raken als bijv. een medium cage XTR.
Een Dura Ace achterderailleur word vaak gebruikt icm een Dura Ace 12-27 cassette welk ook wat lichter is (179 gram tov 242 gram van XTR 11-32).
Die cassette word echter niet alleen gebruikt door Weightweenies die een lichtere cassette willen maar ook door vlakkelanders die kleinere stappen in hun cassette voor een beter cadans.
De Dura Ace voorderailleur zal denk ik ook gebruikt worden om wille van z"n gewicht al zal dit niet veel schelen met XTR.
Functie lijk me alleen minder wat hij is gemaakt op 53/39t voorbladen en niet op 32/42(44)t.
Misschien dat pro"s rijden met een 46t voorblad maar groter zal het niet zijn.
ok, thnx,
Ik blijf voorlopig nog even rijden met mn lx, die werkt nog goed. Voor de rest doe ik er XO, op, gister besteld, hopen dat het snel komt. Met een R9 12-26 cassette.
Ik blijf voorlopig nog even rijden met mn lx, die werkt nog goed. Voor de rest doe ik er XO, op, gister besteld, hopen dat het snel komt. Met een R9 12-26 cassette.
-
De nieuwe voorderailleur is over drie weken verkrijgbaar in de shops. Ook al te bestellen bij www.hibike.de, zo"n 28 euro.
een race deratuer is lichter maar werkr alleen meet dubbel, ik lekker aanstellen even met je voeten op de grond stampen en je iets is 18 gram lichetr
1
1