Re:Internetaankopen in Amerika
Moderator:Beheerders
Factuurwaarde en verzekerde transportwaarde hebben in principe niks met elkaar te maken. De factuurwaarde is van belang voor de douane, de verzekerde transportwaarde regel je daar volledig onafhankelijk van in overleg met de transportfirma.
= belastingontduiking en dus ondermijning van het systeem, waarvan je langs de andere kant wellicht met de glimlach de voordelen accepteert ...Manieren om geen/minder invoer rechten te betalen (niet van de belasting site ,-)):
- Iets als gift laten versturen (moet duidelijk zijn dat het niet bij een bedrijf vandaan komt)
- Met een lagere valse factuur laten versturen (eventueel voor de garantie de echte factuur met de post laten versturen). Nadeel is dat de verzekerde waarde van de goederen tijdens transport ook naar beneden gaat.
- Tweede hands laten lijken koop nieuwe onderdelen of een nieuwe fiets en vraag of iemand er mee door de modder wil fietsen voor dat hij het opstuurt.
[= belastingontduiking en dus ondermijning van het systeem, waarvan je langs de andere kant wellicht met de glimlach de voordelen accepteert ...
Sugar tooth! Jij rijdt nooit te hard, en betaalt meer belasting dan nodig, in het weekend help je bij het leger des heils en op zondag maak je schoon in het bejaardenhuis?
Die paar rotcenten die je op die manier bespaart staan in geen verhouding tot de belasting die ik wel betaal. Daarbij vindt ik het niet erg om belasting te betalen omdat ik inderdaad elke dag geniet van Nederland. En als het belasting geld nu eens allemaal op de juiste manier werd besteed door die zakkenvullers in Den Haag dan zou ik twee keer nadenken over jou opmerking. Tot die tijd doe ik het op deze manier (inderdaad, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet).
Je kan echt wel deals maken als je dingen in de VS bestelt, mijn nieuwe slider plus bijvoorbeeld, zelfs inclusief invoerrechten en btw ben ik goedkoper uit dan hem hier nieuw te kopen... Je moet alleen zoals ik momenteel niet de pech hebben dat ze je postpakket kwijtraken >:( Gelukkig heb ik goed contact met de verkoper van de vork en zitten we er met z"n twee flink achter, maar wat max. 2 wkn had mogen duren is momenteel al anderhalve maand aan de gang. Pakket (verstuurd via parcel post van US Postal Service) is niet te tracen, we hebben nu een search ticket geopend, maar wat ze dan doen is een testpakket versturen via dezelfde route om te kijken of het aankomt of niet. Gelukkig was mijn verzending verzekerd, dus indien niet gevonden of gestolen, krijg ik al mijn geld terug. Volgens ons ligt het pakket gewoon ergens op een douanekantoor, maar dan zouden die gebeld moeten hebben want al mijn contactgegevens staan op het pakket vermeld. Les voor volgende keer: gewoon UPS of FedEx verschepen en wat meer betalen voor de verzending...
Grtz
Animine
Grtz
Animine
-
Waarom in de USA aankopen, al eens gehoord van Duitsland?
Een buurland van zowel België en Nederland waar zowat alles wat met techniek te maken heeft stukken goedkoper is.
Een voorbeeld: Marzocchi Marathon SL ECC 85 mm, vorige week dinsdag besteld aan 489 euro, 13 euro transportkosten en donderdag morgen 10.00 stond hij voor de deur. (ps: de vork is echt supper, vanaf nu zocchi all the way)
doe dat maar eens na met een bestelling in amerikaka
Een buurland van zowel België en Nederland waar zowat alles wat met techniek te maken heeft stukken goedkoper is.
Een voorbeeld: Marzocchi Marathon SL ECC 85 mm, vorige week dinsdag besteld aan 489 euro, 13 euro transportkosten en donderdag morgen 10.00 stond hij voor de deur. (ps: de vork is echt supper, vanaf nu zocchi all the way)
doe dat maar eens na met een bestelling in amerikaka
Waarom in de USA? Omdat die vork daar de helft goedkoper was nieuw incl btw, verzendingskosten en invoerrechten dan in Duitsland... En kopen in Duitsland kan je voordeel mee doen, meeste voordeel wat ik eruit haal is dat het snel geleverd wordt uit Duitsland en meestal iets goedkoper, maar niet wereldschokkend.
Grtz,
Animine
Grtz,
Animine
Trouwens als het snel moet gaan uit de VS ==> UPS of Fedex overnight, tuurlijk je betaalt daar meer voor maar hetgeen je minder betaalt qua aankoopprijs compenseert dat.
Grtz,
Animine
Grtz,
Animine
-
geen wereldschokkende prijzen?, heb je dat voorbeeld wat ik aanhaalde wel goed gelezen?
489 Euro, al eens rondgekeken in België en Nederland?, daar ligt de prijs rond de 655 Euro, dat maakt bijna 200 Euro verschil oftewel bijna 1/3 van de vraagpijs in België en Nederland. Als je het mij vraagt toch vrij wereldschokkend.
Ook wat je aanhaalt van die fed-ex is misschien wel waar. Maar blijkbaar is dat je ook niet opgevallen in mijn voorbeeld. Die vork kwam van Bonn en stond in minder dan 2 volle werkdagen voor mijn deur. Al eens de prijzen gecontroleed van Fed-ex voor overnight shipping?, ik kan je zeggen dat de 13 Euro die ik betaald heb stek onder hun prijzen liggen en het resultaat is hetzelfde.
Ik wil enkel dit zeggen, laat je niet misleiden door prijzen in amerika, want je komt in 90% van de gevallen bedrogen uit.
489 Euro, al eens rondgekeken in België en Nederland?, daar ligt de prijs rond de 655 Euro, dat maakt bijna 200 Euro verschil oftewel bijna 1/3 van de vraagpijs in België en Nederland. Als je het mij vraagt toch vrij wereldschokkend.
Ook wat je aanhaalt van die fed-ex is misschien wel waar. Maar blijkbaar is dat je ook niet opgevallen in mijn voorbeeld. Die vork kwam van Bonn en stond in minder dan 2 volle werkdagen voor mijn deur. Al eens de prijzen gecontroleed van Fed-ex voor overnight shipping?, ik kan je zeggen dat de 13 Euro die ik betaald heb stek onder hun prijzen liggen en het resultaat is hetzelfde.
Ik wil enkel dit zeggen, laat je niet misleiden door prijzen in amerika, want je komt in 90% van de gevallen bedrogen uit.
Valt mee, Chris King onderdelen kun je beter zelf uit amerika halen, dat scheelt soms zelfs meer dan 50% inclusief verzendkosten, belachelijk eigenlijk!
ing. jakke schreef:
geen wereldschokkende prijzen?, heb je dat voorbeeld wat ik aanhaalde wel goed gelezen?
bedrogen uitkomen...??? Hoezo?
als je gewoon weet wat de verzendkosten zijn en je weet wat de heffingen zijn (effe de douane bellen) dan kan je op de euro bereken wat het je gaat kosten...
Als je wordt bedrogen dan moet je gewoon lekker bij je LBS blijven kopen want dan snap je er niet zoveel van...
Ruben schreef:
Valt mee, Chris King onderdelen kun je beter zelf uit amerika halen, dat scheelt soms zelfs meer dan 50% inclusief verzendkosten, belachelijk eigenlijk!
Dat klopt, maar geldt met name voor "echte" USA onderdelen zoals CK of Phil Wood. Spullen die onder een Amerikaanse naam in het Verre Oosten worden gemaakt zijn in Europa (vaak) niet veel duurder dan in de USA zelf. Je moet immers nog BTW en invoerrechten betalen. Ik zat voor mijn CK-delen op pakweg 2/3 van de NL-prijs en dat tikt bij dit soort diepte-investeringen leuk aan

Het ligt er gewoon maar aan waar je het vandaan haalt en hoeveel medewerking de verkoper wil verlenen. Laat de verkoper gewoon de verzekerde waarde aanpassen als ie het verzendingsformulier invult en duidelijk vermelden dat het om een second hand gaat.
Grtz
Animine
Grtz
Animine
- Sin Nombre
- Contacteer:
Zwijg stil, zo moest ik onlangs 37 euro invoer en douanekosten betalen op een waarde van 70 euro >:(dubbelop schreef: Dat klopt, maar geldt met name voor "echte" USA onderdelen zoals CK of Phil Wood. Spullen die onder een Amerikaanse naam in het Verre Oosten worden gemaakt zijn in Europa (vaak) niet veel duurder dan in de USA zelf. Je moet immers nog BTW en invoerrechten betalen. Ik zat voor mijn CK-delen op pakweg 2/3 van de NL-prijs en dat tikt bij dit soort diepte-investeringen leuk aan
Met het aanbrengen van fiktieve bedragen op de faktuur/zending moet je oppassen want dat is het bedrag waar de zending voor verzekerd is.. en als de zending zoek raakt kan je zo nog meer geld kwijtspelen !
-
DR=douane rechten = op een complete bike 15%
Daarbij 19% BTW uit een NON EU land.
Parts 4,3% + BTW.
En afhandelingkosten die bij kleine inklaringen ook schofterig oplopen.
Bij grotere zendingen valt dat weer mee. Ik heb destijds 5 frames op 1 pallet ingeklaard voor 150 euro ,dus per frame valt dat weer mee. Die kosten worden ok niet %-gewijs omgeslagen maar is een rate per zending.
De getallen bij opening van dit topic op page 1 [rekenvoorbeeld uzzi sl] zijn ronduit schandalig.
E
Daarbij 19% BTW uit een NON EU land.
Parts 4,3% + BTW.
En afhandelingkosten die bij kleine inklaringen ook schofterig oplopen.
Bij grotere zendingen valt dat weer mee. Ik heb destijds 5 frames op 1 pallet ingeklaard voor 150 euro ,dus per frame valt dat weer mee. Die kosten worden ok niet %-gewijs omgeslagen maar is een rate per zending.
De getallen bij opening van dit topic op page 1 [rekenvoorbeeld uzzi sl] zijn ronduit schandalig.
E
wat is het belasting percentage eigenlijk in DE? want ik heb familie zowel in Amerika wonen als in Duitsland. Nu zat ik laatst dus zelf ook op enkele shops uit de VS te kijken en kwam er achter dat het echt veel kan schelen. Ik wil dus een frame kopen en nog een los onderdeel. Geen complete bike dus 4,3% invoer, maar wat nou als ik het laat verzenden naar duitsland, en dat ik het kom ophalen als we daar op visite zijn. Zou dat schelen>
Als je toch familie hebt wonen: Kunnen zij "t niet kopen en opsturen als "gift/cadeau" Als je mazzel hebt, hoef je dan niets te betalen... (Is mij al wel eens gelukt met kleine dingen)
ja met kleine dingen is het bij mij tot nu toe altijd gelukt, maar zou het ook lukken met een frame? heb zo mijn twijfels, mjah ik zal eens een mail sturen naar die winkel, of zij enige ervaring hebben met dit soort zaken.
jah das kut
Laurens schreef:
wat is het belasting percentage eigenlijk in DE? want ik heb familie zowel in Amerika wonen als in Duitsland. Nu zat ik laatst dus zelf ook op enkele shops uit de VS te kijken en kwam er achter dat het echt veel kan schelen. Ik wil dus een frame kopen en nog een los onderdeel. Geen complete bike dus 4,3% invoer, maar wat nou als ik het laat verzenden naar duitsland, en dat ik het kom ophalen als we daar op visite zijn. Zou dat schelen>
BTW = Mwst = 16%
Invoerrechten = dunno?? misschien eens zoeken op sites van douane duitsland? tip: zoek op het woord "zoll"

Afgelopen weekend met nieuwe bike parts gekocht in de VS zonder problemen langs de douane gelopen. Deel in mijn koffer en deels als handbagage.
Ti veer daar gekocht voor 150 euro bij Avalanche Downhill Racing en een TLD D2 Carbon voor 201 euro!!! Dat zijn toch wel aanzienlijke prijsverschillen ;D
Grtz
Animine
Ti veer daar gekocht voor 150 euro bij Avalanche Downhill Racing en een TLD D2 Carbon voor 201 euro!!! Dat zijn toch wel aanzienlijke prijsverschillen ;D
Grtz
Animine
-
Ach en als het niet te groot is kan het ook nog per post.
Heb laatst 24 batterijen (CR123, 3 volt) gekocht, totaal inclusief alle kosten omgerekend 30,= Euro. Hier betaal je daar al snel 4 of 5 Euro per stuk voor.
Dus tel uit je winst/ besparing. Mede door de lage dollarkoers.
Moraal van het verhaal niet al te grote zaken worden "gewoon" per post thuis afgeleverd.
Heb laatst 24 batterijen (CR123, 3 volt) gekocht, totaal inclusief alle kosten omgerekend 30,= Euro. Hier betaal je daar al snel 4 of 5 Euro per stuk voor.
Dus tel uit je winst/ besparing. Mede door de lage dollarkoers.
Moraal van het verhaal niet al te grote zaken worden "gewoon" per post thuis afgeleverd.
Goedendag heren van het goede leven...
Mijn naam is Ron en ik woon sinds 2000 in Amerika...vraag me niet hoe ik nu in dit forum terecht ben gekomen maar toch.
Ik verscheep al jaren onderdelen over van amerikaanse auto"s naar de liefhebber in nederland tegen een kleine vergoeding(25),dit natuurlijk omdat de nederlandse dealer abnormale prijzen hanteerd
Dit geld hetzelfde voor onderdelen van mountainbikes
Ikzelf verstuur altijd via USPS en hou de waarde laag en zet erop dat het een auction item is...het enigste is inderdaad dat je het niet kan verzekeren voor de volle waarde...maar bij mij is er nog nooit een pakket zoekgeraakt.
Ik zeg altijd maar als je wat goedkoper wil moet je ook een beetje lef hebben en risico nemen toch?
Voor de mensen die serieus interesse hebben om wat via mij te laten verschepen kunnen gerust kontakt opnemen met mij...het liefst direkt via mijn e-mail in plaats van een pb.
Gooi me niet meteen met superfietstermen om de oren want ik heb er nog niet al teveel kaas van gegeten ;D
Maar dat had ik met amerikaanse auto"s ook niet en al doende leert men.
greoten vanuit de US of A
Mijn naam is Ron en ik woon sinds 2000 in Amerika...vraag me niet hoe ik nu in dit forum terecht ben gekomen maar toch.
Ik verscheep al jaren onderdelen over van amerikaanse auto"s naar de liefhebber in nederland tegen een kleine vergoeding(25),dit natuurlijk omdat de nederlandse dealer abnormale prijzen hanteerd

Dit geld hetzelfde voor onderdelen van mountainbikes
Ikzelf verstuur altijd via USPS en hou de waarde laag en zet erop dat het een auction item is...het enigste is inderdaad dat je het niet kan verzekeren voor de volle waarde...maar bij mij is er nog nooit een pakket zoekgeraakt.
Ik zeg altijd maar als je wat goedkoper wil moet je ook een beetje lef hebben en risico nemen toch?

Voor de mensen die serieus interesse hebben om wat via mij te laten verschepen kunnen gerust kontakt opnemen met mij...het liefst direkt via mijn e-mail in plaats van een pb.
Gooi me niet meteen met superfietstermen om de oren want ik heb er nog niet al teveel kaas van gegeten ;D
Maar dat had ik met amerikaanse auto"s ook niet en al doende leert men.
greoten vanuit de US of A
En je kan garanderen dat de locale douanediensten geen BTW en invoerheffing over de reële waarde zal aanrekenen als ze de zending er toevallig uitpikken voor een grondige controle?
Want dat lijkt mij persoonlijk toch wel een voorwaarde om eventueel een bestelling te durven doen.
Want dat lijkt mij persoonlijk toch wel een voorwaarde om eventueel een bestelling te durven doen.
-
Natuurlijk niet.
Als je eerlijk bent tegenover jezelf zou je moeten concluderen dat je mazzel hebt als het erdoor glipt, en gerechtigheid als je moet dokken.
Zo simpel is het.
Fraude kan nooit het uitgangspunt zijn/worden
E
Als je eerlijk bent tegenover jezelf zou je moeten concluderen dat je mazzel hebt als het erdoor glipt, en gerechtigheid als je moet dokken.
Zo simpel is het.
Fraude kan nooit het uitgangspunt zijn/worden
E
Sja, het gaat niet altijd goed!
Net een Suunto X-lander horloge binnen gekregen, tweedehands gekocht via Ebay in Amerika.
Het pakketje was als gift verzonden maar toch mocht ik € 21,85 douanerechten lappen en daar bovenop nog een € 15,- aan de TPG voor kosten van invoeren.
Die brengen ze sinds 9 januari 2005 in rekening als ze iets in moeten klaren.
Jammer maar helaas dus, vraag me alleen af hoe dat precies zit met verzending als gift en tweedehands.
het horloge was niet van nieuw te ondescheiden dus waarschijnlijk hebben ze het voor nieuw aangezien.
Al met al nog steeds minder dan de helft van wat het in Nederland kost maar toch.

Net een Suunto X-lander horloge binnen gekregen, tweedehands gekocht via Ebay in Amerika.
Het pakketje was als gift verzonden maar toch mocht ik € 21,85 douanerechten lappen en daar bovenop nog een € 15,- aan de TPG voor kosten van invoeren.
Die brengen ze sinds 9 januari 2005 in rekening als ze iets in moeten klaren.
Jammer maar helaas dus, vraag me alleen af hoe dat precies zit met verzending als gift en tweedehands.
het horloge was niet van nieuw te ondescheiden dus waarschijnlijk hebben ze het voor nieuw aangezien.
Al met al nog steeds minder dan de helft van wat het in Nederland kost maar toch.