Prijzen Singlespeeds
Moderators:JJ, Beheerders
Het viel me op dat de prijzen van singlespeeds allemaal zo hoog zijn. Zoek ik niet goed? Ik ben van plan om binnekort mijn 6 jaar oude mountainbike met versnellingen te gaan vervangen en ben eigen wel klaar met al dat gezeur met schakelen en rammellen, dus nu lijkt me een singlespeed een erg leuk alternatief. Maar waar zijn de singlespeeds van 500< euro?
Groeten,
Jurjen
Groeten,
Jurjen
- Xircuit
- Contacteer:
Re:Prijzen Singlespeeds
Je kunt, als je +-500 euro wil uit geven misschien beter een 2de handse mtb kopen, verwijderen wat je niet nodig hebt en vervolgens kun je zonder geratel fietsen, heerlijk!
In de "tekoop" afdeling staan genoeg mooie fiets voor weinig geld. Misschien kun je je eigen bike wel ombouwen naar Single Speed, want voor 500+- heb je meestal geen kant en klare Singe Speed.
gegroet Roel
In de "tekoop" afdeling staan genoeg mooie fiets voor weinig geld. Misschien kun je je eigen bike wel ombouwen naar Single Speed, want voor 500+- heb je meestal geen kant en klare Singe Speed.
gegroet Roel
In de UK zijn er heel behoorlijke complete fietsen van rond die prijs. Ik weet van 1 fiets, die als hij op demarkt gaat komen, het topmodel zal zijn van een otherwise erg crappy Kyoso-achtig merk, maar zijn ~350 Pond meer dan waard zal zijn. Plus-size, uiteraard.. Hardcore SSpecific, rigid, maar nette onderdelen en KILLER geometrie voor NL paden. Nu maar hopen dat hij er echt komt.
Check eens google op de SS van Dawes ofzo, is best een bekend ding in de UK.
Check eens google op de SS van Dawes ofzo, is best een bekend ding in de UK.
"t Leuke van SS is (IMHO) nu net het goedkoop bij elkaar schrapen van alle onderdelen...
Koop gewoon een goedkope tweedehands mtb (beetje leuk frame, crappy montage) Je sloopt er alles af wat je niet nodig hebt, koopt eventueel een ENO excentric, en klaar ben je! Mijn marin heeft 100 euro gekost, vervolgens nog eens ca. 300 voor de ombouw (incl. overspuiten, nieuw achterwiel, schijfrem en verende vork voor), en nu heb ik (binnenkort) een "als nieuwe" Singlespeed.... Goedkoper kan ook, dan gebruik je gewoon je oude achterwiel en een bergje spacers + kettingspanner, heb je wat meer geld voor de te kopen tweedehands fiets ;D
Koop gewoon een goedkope tweedehands mtb (beetje leuk frame, crappy montage) Je sloopt er alles af wat je niet nodig hebt, koopt eventueel een ENO excentric, en klaar ben je! Mijn marin heeft 100 euro gekost, vervolgens nog eens ca. 300 voor de ombouw (incl. overspuiten, nieuw achterwiel, schijfrem en verende vork voor), en nu heb ik (binnenkort) een "als nieuwe" Singlespeed.... Goedkoper kan ook, dan gebruik je gewoon je oude achterwiel en een bergje spacers + kettingspanner, heb je wat meer geld voor de te kopen tweedehands fiets ;D
rene schreef:
"t Leuke van SS is (IMHO) nu net het goedkoop bij elkaar schrapen van alle onderdelen...
Ieder zijn ding. Sommige (waaronder ik opzich ook wel) vind het lowbudget voor een SS fiets best leuk. Maar daar en tegen kan er ook weinig slechts gezegd worden over al die nieuwe, SS dedicated frames en onderdelen. Mijn SS project wordt een beetje een brug tussen beiden; oud en toch nieuw.. of nieuw en toch oud... ???

Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar . . .
Maar goed. Volgens mij kun je tweedehands een leuk frame met vaste vork te kopen voor zo"n 250 euro. Dan heb je 250 euro te besteden aan onderdelen. Moet je een aardig eind mee komen, zoveel zit er niet op tenslotte.... Ik denk niet dat je een nieuwe fiets tegenkomt voor dat geld (tenminste weinig leuks) Mocht het wel mogelijk zijn, wil ik dat graag weten

Maar goed. Volgens mij kun je tweedehands een leuk frame met vaste vork te kopen voor zo"n 250 euro. Dan heb je 250 euro te besteden aan onderdelen. Moet je een aardig eind mee komen, zoveel zit er niet op tenslotte.... Ik denk niet dat je een nieuwe fiets tegenkomt voor dat geld (tenminste weinig leuks) Mocht het wel mogelijk zijn, wil ik dat graag weten

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
rene schreef:
Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar . . .![]()
Maar goed. Volgens mij kun je tweedehands een leuk frame met vaste vork te kopen voor zo"n 250 euro. Dan heb je 250 euro te besteden aan onderdelen. Moet je een aardig eind mee komen, zoveel zit er niet op tenslotte.... Ik denk niet dat je een nieuwe fiets tegenkomt voor dat geld (tenminste weinig leuks) Mocht het wel mogelijk zijn, wil ik dat graag weten![]()
Er zijn hier ook wel mensen die oude frame"s + vork verkopen, mooi sunn of zo, ik weet zo de namen niet, maar er zullen ongetwijfeld zijn die ze we weten. op mountainbike.nl/ laatst nog, zeker als je dan een met horizontale patten koopt ben je gelijk helemaal happy. En dan heb je nog zat geld over voor een chrisking headset, raceface stuurpen/zadelpen/cranks,
any way ik draaf door.. maar het is dus wel mogelijk voor € 500,- mij was het bijna voor € 100,- gelukt (nou had ik zelf de wielen al wel) Maar dat was met een een of ander giant frame!
Succes!
Rinse
- Xircuit
- Contacteer:
Vorig jaar heb ik een crappy single speed opgebouwd voor 100 euro en ""t reed wel aardig. Veel onderdelen heb ik overgens heb ik wel uit de oude doos gehaald, zeg maar.
Bedankt voor alle ideeén. Ik ga zoeken naar een leuke basisfiets, een bmx tandwiel erop en spacers en dan hoop ik binnen niet al te lange tijd een leuke fietsje te hebben. Als het echt helemaal het einde is komt er na verloop van tijd natuurlijk een "echt" frame :P
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
That"s the spirit! Zorg wel dat ie goed past, anders ga je straks singlespeed rijden niet leuk vinden omdat je fiets niet past, en dat kunnen we niet hebben
Je zult zien, als je fiets past, singlespeed is hopen fun!

Je zult zien, als je fiets past, singlespeed is hopen fun!