Mijn rollerbank maakt een teringherrie
Moderator:Beheerders
-
Yo,
Ik ben deze week gaan trainen op zolder op mijn Hybride op de rollerbank.
Maar het maakt blijkbaar z"on pleuresherrie dat ze van 3 huizen verderop komen klagen.
(De buren belden ons s"avonds op om te vragen of onze wasmachine aan het vastlopen was ;D)
Het is een rollerbank met 3 PVC rollen (2 achter & 1 voor), als je de rollen zelf draaid maken ze geen geluid.
Wat kan ik hieraan doen?
Een pistool kopen en alles wat tot op 2 huizen links en rechts van mij woont doodschieten?
Banden zonder profiel (slicks) gaan gebruiken, ik weet niet of juist het profiel de herrie maakt.(al dan niet in combinatie met het plaatsen van de bank op 2 platen isolatie?)
Iemand hier ervaring mee?
Ik ben deze week gaan trainen op zolder op mijn Hybride op de rollerbank.
Maar het maakt blijkbaar z"on pleuresherrie dat ze van 3 huizen verderop komen klagen.
(De buren belden ons s"avonds op om te vragen of onze wasmachine aan het vastlopen was ;D)
Het is een rollerbank met 3 PVC rollen (2 achter & 1 voor), als je de rollen zelf draaid maken ze geen geluid.
Wat kan ik hieraan doen?
Een pistool kopen en alles wat tot op 2 huizen links en rechts van mij woont doodschieten?
Banden zonder profiel (slicks) gaan gebruiken, ik weet niet of juist het profiel de herrie maakt.(al dan niet in combinatie met het plaatsen van de bank op 2 platen isolatie?)
Iemand hier ervaring mee?
Re:Mijn rollerbank maakt een teringherrie
Ik had hetzelfde probleem maar dan met een spinfiets. Die stond op zolder en door de constructie van onze huizen denderde het geluid van de fiets door naar onze buren. Die hebben inderdaad ook geklaagd.
Ik heb er toen een dikke dubbelgevouwen deken ondergelegd maar helaas hielp dat niet. We hebben toen afgesproken dat ik niet na 22.00 uur zou spinnen. Door mijn werk kwam het er echter niet vaak van om voor 22.00 te gaan spinnen zodat ik de spinfiets nu in de garage heb gezet.
Niet echt een leuke plek om te spinnen en nu rete koud, maar ja, je moet toch wat......
Misschien kan je het met een dikke deken of ander materiaal onder je rollenbank proberen. Of je spreekt een tijd af waarin je kan trainen.
Succes!
Ik heb er toen een dikke dubbelgevouwen deken ondergelegd maar helaas hielp dat niet. We hebben toen afgesproken dat ik niet na 22.00 uur zou spinnen. Door mijn werk kwam het er echter niet vaak van om voor 22.00 te gaan spinnen zodat ik de spinfiets nu in de garage heb gezet.
Niet echt een leuke plek om te spinnen en nu rete koud, maar ja, je moet toch wat......
Misschien kan je het met een dikke deken of ander materiaal onder je rollenbank proberen. Of je spreekt een tijd af waarin je kan trainen.
Succes!
Ik heb zelf zo"n zelfde rollenbank, maar had er met de racefiets nooit last van. De banden lijken dus veel uit te maken.
Ook de manier waarop je fietst maakt veel uit, als je soepel ronddraait en je lichaam nauwelijks laat bewegen, zit het wel goed, als je op en neer gaat, dan wordt het een ander verhaal...
Probeer eens wat uit (bandenm, deken, andere vloer, etc)
Ook de manier waarop je fietst maakt veel uit, als je soepel ronddraait en je lichaam nauwelijks laat bewegen, zit het wel goed, als je op en neer gaat, dan wordt het een ander verhaal...
Probeer eens wat uit (bandenm, deken, andere vloer, etc)
ik heb mijn trainer gewoon in de tuin staan, word je hard van!!!!
dusssssss©
dusssssss©
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Grootste boosdoener zijn hier idd de banden, profielloze banden monteren scheelt de helft
@Steelboy: Racefiets
@Steelboy: Racefiets

als je huis houten balken heeft ipv beton, vrees ik dat er altijd overlast voor de buren zal blijven bestaan.......
dussssss©
dussssss©
Isoleren.
Zet de trainer op een plak multiplex en daaronder dekens, een matras, camping matjes, opgepompte binnenbanden.
Zet de trainer op een plak multiplex en daaronder dekens, een matras, camping matjes, opgepompte binnenbanden.
- Xircuit
- Contacteer:
Vrijstaand huis kopen, werkt perfect.

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
www.Xircuit.tk schreef:
Vrijstaand huis kopen, werkt perfect.
Je reet is nog niet van jezelf!
;D
-
Doet me denken aan de tijd dat ik zoiets had met mijn onderburen ivm geluidsoverlast door de audio boxen. Hier later speciale voetjes voor gekocht zodat geleiding van het geluid tot een minimum beperkt werd. Wellicht dat dit een "oplossing" is voor je probleem waarschijnlijk heb je dan wel wat meer van deze "voetjes" nodig.

Jumping Hansje schreef:
Doet me denken aan de tijd dat ik zoiets had met mijn onderburen ivm geluidsoverlast door de audio boxen. Hier later speciale voetjes voor gekocht zodat geleiding van het geluid tot een minimum beperkt werd. Wellicht dat dit een "oplossing" is voor je probleem waarschijnlijk heb je dan wel wat meer van deze "voetjes" nodig.![]()
je bedoelt van die spikes zeker????
En nou maar hopen dat Peter geen massief houten vloer heeft..........
dusssss©
Dat van die opgepompte fietsbanden onder een houten plaat leggen lijkt mij een heel goed idee. Misschien het proberen waard. Het zal aanzienlijk schelen denk ik. Alleen krijg je problemen met de stabiliteit maar dat hoeft opzichzelf geen probleem te zijn voor ons bikers

-
Leerink schreef:
Dat van die opgepompte fietsbanden onder een houten plaat leggen lijkt mij een heel goed idee. Misschien het proberen waard. Het zal aanzienlijk schelen denk ik. Alleen krijg je problemen met de stabiliteit maar dat hoeft opzichzelf geen probleem te zijn voor ons bikers![]()
Misschien wel,....lijkt het toch nog alsof je aan het MTB"en bent ;D ;D
-
ten eerste moet je sliks monteren, dat scheelt echt een hele berg geluid.
Ook is je rollerbank niet echt goed.. Ik neem tenminste aan dat je zo"n tacx ding hebt met 2 rollen achter en 1 voor met een blauw elastiek er tussen ....
Die dingen resoneren ook als de pest..
Ook is je rollerbank niet echt goed.. Ik neem tenminste aan dat je zo"n tacx ding hebt met 2 rollen achter en 1 voor met een blauw elastiek er tussen ....
Die dingen resoneren ook als de pest..