Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
BLRacing - Berichten:2754
Aardbeving in Z.O. Azië
Bericht
door BLRacing » zo dec 26, 2004 2:12 pm
Wat een ramp zeg. En het raakt mij persoonlijk omdat op dit moment een neef van mij, Bart genaamd, in Thailand zit aan de kust. Eerst zat hij in Phuket waar ook doden zijn gevallen maar hij zit daar al een paar dagen niet meer omdat hij het te toeristisch vond. Hij is samen met zijn beste vriend op duik cursus op een eiland voor Phuket

. Tot nu heeft mijn familie nog niks gehoord van de anwb of van hemzelf. Met in het achterhoofd in gedachte dat er voor de kust van Thailand een paar eilandjes compleet weggespoeld zijn en er tientallen toeristische duikers vermist worden, baart mij dit ernstige zorgen.
Een zus van de moeder van Bart"s vriendin is ternauwernood gered. Zij verbleef in Madras (India) waar ook mensen zijn omgekomen en zij heeft alles kunnen zien.
Jeez. Ik hou jullie op de hoogte.
-
Den Wiskeystoker - Berichten:167
Bericht
door Den Wiskeystoker » zo dec 26, 2004 3:15 pm
idd, het is heel onmenselijk als je hoort hoeveel mensen er getroffen zijn..!
ik hoop dat voor jullie alles goed afloopt..!
verder weet ik er eig. ook neit veel op te zeggen..
Frapp
-
DiTemp - Berichten:2005
Bericht
door DiTemp » zo dec 26, 2004 4:38 pm
Zeebeving, en echt, really idc dat jou neef daar zit.
-
Sven
Bericht
door Sven » zo dec 26, 2004 10:55 pm
Weer tijdens kerst een beving. Vorig jaar ook al...
Medeleven zeker, maar net op het nieuws werd verteld dat er worden vermist....
Leerink, ik hoop voor je dat je vriend er niet bij zit... succes met afwachten...
-
PsychoPeter - Berichten:144
Bericht
door PsychoPeter » ma dec 27, 2004 2:37 am
Hopelijk is het goed met ze, mijn zusje en zwager zijn ook naar thailand gegaan om daar kerst & oud-en nieuw te vieren.
Zij hebben al laten weten dat alles goed is met ze.
Altijd weer schrikken dat natuurgeweld,...ongekende krachten en het toont toch steeds maar weer hoe nietig wij zijn en dat wij als levensvorm HELEMAAL niets voorstellen.
(Terwijl als je met 40/50 Km/pu van een afdaling naar beneden jakkerd je, jezelf helemaal de bink voelt

)
Sterkte joh.
-
Giedo - Berichten:901
Bericht
door Giedo » ma dec 27, 2004 3:31 am
Goeie vriendin van me zit ook in Thailand, in Kho Pha Ngan. Daar is gelukkig alles rustig. Ze had al kunnen mailen. Vliegvelden in Thailand zijn alweer open. Maar verder nog veel chaos....
-
camouflage
Bericht
door camouflage » ma dec 27, 2004 8:54 am
Eerste aardbeving was aan Antartica gemeten vandeweek,
resultaat 8,1 op de schaal van richter
tweede gisteren ;
resultaat 8,9 op de schaal van richter,
Mijn vermoeden ; zal niet de laatste grote beving zijn dat we zullen zien....
ik denk dat er nog een reeks grote zullen volgen , vraag is , WAAR .
Hopelijk heeft je broer geluk gehad , een tsunami vormt zich pas in
ONDIEPE wateren .
Crossing fingers !
-camou-
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » ma dec 27, 2004 4:56 pm
Ik hoop op een goed bericht voor je! Veel communicatie mogelijkheden zijn weggevallen, waar door niemand elkaar kan bereiken, misschien is dat de reden.
-
Ninko - Berichten:1229
Bericht
door Ninko » ma dec 27, 2004 5:06 pm
idd een grote klotenzooi wat daar is gebeurt. ik ken er ook een hoop mensen maar heb gelukkig al gehoord dat alles goed zit. maar veel succes leerink. hopen dat alles goed komt...
Ninko
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » ma dec 27, 2004 9:45 pm
iemand al eens stilgestaan bij de mensen van ginder die huis en familie kwijt zijn? ::)
ik vind de berichtgeving zoo ongelooflijk egocentrisch enkel op de toeristen gericht. Alsof dat het belangrijkste is zeg.
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » ma dec 27, 2004 9:51 pm
Nou het goede nieuws is daar hoor. Ze zijn niet meer bij de westkust maar naar de oostkust vertrokken. Twee dagen voordat de ellende begon hadden ze besloten om wat van de binnenlanden te proeven en lekker naar de oostkust te gaan. Dat is een hele opluchting kan ik wel zeggen.
-
Dick Pony - Berichten:368
Bericht
door Dick Pony » ma dec 27, 2004 10:08 pm
Dat is goed nieuws voor je Leerink.
Maar, damn, wat een beving zeg, 8.9 is echt massive.
Nog ff nagekeken; de beving in Kobe "95, had een kracht van 7,2. De schade bedroeg achteraf 99 miljard dollar, maar erger, 6394 mensen lieten het leven. Dit was een stad in Japan waar ze goed weten hoe gebouwen te maken die bestand zijn tegen aardbevingen. God weet waar de cijfers nu op uit gaan komen
En wat ik niet wist; de schaal van Richter is exponentieel. D.w.z. een beving van 7.3 is vijftig maal krachtiger dan een beving van 6.3, en 2500 maal krachtiger dan een beving van 5.3.
-
msxx
-
Contacteer:
Bericht
door msxx » ma dec 27, 2004 10:51 pm
BF = DeJean schreef:
iemand al eens stilgestaan bij de mensen van ginder die huis en familie kwijt zijn? ::)
ik vind de berichtgeving zoo ongelooflijk egocentrisch enkel op de toeristen gericht. Alsof dat het belangrijkste is zeg.
In dit geval gaat het om iemand die een topic opent omdat het gaat om bekenden, dat is ook heel erg...
maar voor de rest deel ik jouw mening volledig!
-
Sven
Bericht
door Sven » di dec 28, 2004 5:10 pm
Dick Pony schreef:
En wat ik niet wist; de schaal van Richter is exponentieel. D.w.z. een beving van 7.3 is vijftig maal krachtiger dan een beving van 6.3, en 2500 maal krachtiger dan een beving van 5.3.
Wist je dat niet?
Imagine 8.9...
En dan schrikken wij hier als bij ons hier de lamp heen en weer zwiept bij 3,2...
-
Dick Pony - Berichten:368
Bericht
door Dick Pony » di dec 28, 2004 9:14 pm
Nee dat wist ik niet.
Puts things in perspective.
Op CNN staat in de newsbar al dat het 9.0 zou zijn. Sinds de richter-schaal bestaat is de hoogste ooit gemeten, een whopping 9,5.
Je moet bijna blij zijn dat deze in de zee plaats vond. Stel je voor.
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » wo dec 29, 2004 11:53 am
Dit is echt erg, zeker voor de mensen die daar aan de kust woonden en nu al hun bezittingen kwijt zijn, op het nieuws waren er ook schokkende beelden van een kind die zijn moeder begroef...
-
FREAKaZOID - Berichten:1935
-
Contacteer:
Bericht
door FREAKaZOID » do dec 30, 2004 11:22 am
Docent van xircuit mist zijn 9 maanden oude baby :"( Te triest gewoon

Kwijtgeworden in India. Lijkt me verschrikkelijk om weg te moeten zonder dat jeje eigen kind terug gevonden hebt.
-
Xircuit
-
Contacteer:
Bericht
door Xircuit » do dec 30, 2004 3:48 pm
Inderdaad, vandaag opende de gelderlander met deze foto:
Een geëmotioneerde Hans Markhorst uit Lent laat een pamflet zien met informatie over zijn negen maanden oude dochtertje Ame ("2 kleine tandjes onder, blond haar"). Ame wordt vermist sinds de tsunami het Thaise toeristenoord Phuket trof. Hij zoekt al dagen vergeefs naar de baby.
(
www.gelderlander.nl)
Diep triest, zeker als het om iemand gaat die je kent. En dan zijn er nog duizenden andere.....
-
Mister P2
-
Contacteer:
Bericht
door Mister P2 » vr dec 31, 2004 12:08 am
jah idd helaas word er in mijn vriende kring ook iemand vermist :"(
-
Giedo - Berichten:901
Bericht
door Giedo » vr dec 31, 2004 12:50 pm
Voor iedereen die met onzekerheid het nieuwe jaar ingaat, heel erg veel sterkte en moed!!
-
Rinse Appelstroop
-
Contacteer:
Bericht
door Rinse Appelstroop » vr dec 31, 2004 5:26 pm
Gigantisch dit, echt een verschrikkelijke ramp.
En dan zie je vandaag al foto"s in de krant staan van mensen die weer op het strand aan het zonnebaden zijn. Enige minpuntje was dat ze tussen de lijken door naar het hotel moesten..
Het idee dat je complete familie door de natuur vermoord is, dat je alles kwijt bent. Letterlijk alleen op de wereld!
Ik wens iedereen heel veel steun toe die iemand verloren is, maar laten we ook de mensen (Meer dan 120.000 op dit moment) die daar het leven hebben moeten laten niet vergeten!!
Rinse
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » vr dec 31, 2004 6:42 pm
Té gruwelijk voor woorden, in Indonesië schijnen ze al gestopt te zijn met het tellen van de doden, geen doen. India, zelf zwaar getroffen heeft delen van haar leger naar Sri Lanka en Atjeh uitgezonden omdat zie daar de hulp harder nodig zouden hebben dan India zelf, héél ruimhartig. Bij ieder journaal dat ik zie vraag ik me weer af wat het is dat ik zou kunnen doen om te helpen, apart from the obvious...
Ik hoorde vandaag beweren dat de klap de aarde sneller had doen draaien en de draaias zelfs iets had veranderd, weet niet wat daar waar van is.
Ik moet er niet aan denken wat dit betekend voor de mensen die er midden in hebben gezeten, totaal hulpeloos...
-
Mathijs
Bericht
door Mathijs » vr dec 31, 2004 6:45 pm
Wat ik indrukwekkend vind is het feit dat de mensen daar nog steeds voor de toeristen bleven zorgen. Terwijl hun huis en misschien wel de famillie met het water zijn meegespoeld. Ik zou in zo"n situatie voor m"n eigen zaken gekozen hebben. RESPECT.
Wel jammer dat in de media bijna alle aandacht gaat naar het leed van de toeristen. Terwijl de inwoners van de steden veel meer geleden hebben.
-
Cubeman
Bericht
door Cubeman » vr dec 31, 2004 8:42 pm
Hoorde vandaag dat de aarde sneller is gaan draaien door die klap en dat de rotatie-as van de aarde ook 2cm verschoven is.
Naast het menselijk leed tre gek voor woorden!
Ze zouden nog aan het kijken zijn wat de gevolgen zijn op lange termijn...
-
Mathijs
Bericht
door Mathijs » vr dec 31, 2004 8:47 pm
whow, meten is weten.
Welke zwaaroverbetaaldegeitenwollensokmeteenlangebaard heeft dat uitgerekend?