tijd voor kookles

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Bruno
Re:tijd voor kookles

Bericht door Bruno » wo okt 20, 2004 6:41 pm

heb het vandaag uitgeprobeerd voor een klant. een doodgewone kaars doen branden en de blokjes hiermee verhitten, de vetzakkerij kookt/verdampt er al snel uit (wel veel roetvorming, eerst afkuisen alvorens terug te monteren), ff inremmen en klaar. "t werkt idd perfect.

Ik heb het metaal boven de vlam gehouden, volgens mij is het niet zo goed voor je remvoering als je die rechtstreeks in de vlam houdt.
Maar is dus iets wat je op verlof ofzo ook makkelijk kan, je hoeft alleen maar ergens een kaars of een aansteker te vinden. :)

Sven

Bericht door Sven » wo okt 20, 2004 7:38 pm

Gasbrander met zachtruisende blauwe vlam...

Alleen niet je remblokjes vast blijven houden, gewoon op de bankschroef leggen..

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr okt 22, 2004 8:13 am

Leuk als je kooslstop rembokken hebt, gaat de rode verf lekker branden en stinken. :P

Deefke

Bericht door Deefke » wo nov 03, 2004 8:58 pm

[quote="D"n Helle"]
Gasbrander met zachtruisende blauwe vlam...

Alleen niet je remblokjes vast blijven houden, gewoon op de bankschroef leggen..
[/quote]

Hey,

Of de gasbrander neerzetten en de remblokken met een tang vastpakken :P Ooh ja, denk er wel aan dat, als je koolstop remblokken hebt, dat je het plastic niet wegbrandt !!!!

Deefke :D

svenbmx

Bericht door svenbmx » ma jan 03, 2005 9:44 pm

Wat ook super goed helpt is je remblokjes een beetje opschuren. en al is het opgeschuurd schoonmaken met glasreiniger.

Bruno

Bericht door Bruno » ma jan 03, 2005 11:50 pm

svenbmx schreef:
Wat ook super goed helpt is je remblokjes een beetje opschuren. en al is het opgeschuurd schoonmaken met glasreiniger.

als er echt vet of olie is opgekomen helpt dat niet hoor. Ontvettend middel verdrijft de vetzakkerij niet uit de blokken.

Arno

Bericht door Arno » do jan 06, 2005 9:19 am

Hi,

ik was óf de vraagsteller óf iemand die antwoord gaf in een topic wat hier ooit over geweest is, D"n Helle gaf het ook al aan.
Wat ik toen als tips kreeg was vooral uitbranden in een gasvlam, je ziet er dan rook vanaf komen maar dat is slechts vuil / vet wat verbrandt dus alleen maar een goed teken. Beetje opschuren kan ook geen kwaad. Dit hielp bij mij prima; schone blokken die weer voldoende remkracht hadden. Rij met Louise "04.

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » do jan 06, 2005 11:26 am

zo heb ik het ook gedaan...
droog koken met een gasbrander en vervolgens een beetje opschuren en gaan met die banaan

Plaats reactie