Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Moderator:Beheerders
geef jullie ongezouten mening is over de sherman vorken. Met name over de firefly.
Is deze goed? Hij met in iedergeval beter zijn dan een DJ3 2004, is hij dit ook?
Ik heb ook gehoord dat ze vaak service nodig hebben. klopt dat of is dat alleen bij de oude- of racevorken??
cheers,
hugo
Is deze goed? Hij met in iedergeval beter zijn dan een DJ3 2004, is hij dit ook?
Ik heb ook gehoord dat ze vaak service nodig hebben. klopt dat of is dat alleen bij de oude- of racevorken??
cheers,
hugo
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
manitou beter als marzocchi? "t is maar hoe je"t bekijkt.
de DJ reeks van marzocchi doet perfect dat waarvoor ze gemaakt is.
ga er mee dirten of streeten, en ze zijn perfect. dempen te klappen, zonder te springerig te zijn of zonder de jumps op de zuigen.
maar als je gaat freeriden, dan is een DJ niet zo goed. daar is ie niet voor gemaakt ook niet. dan ben je beter af met zeg maar een shiver SC of zo
nu, of een firefly beter is... ik heb er mee gereden, en ze zijn vrij plushy. ze veren best wel goed.
maar het grote nadeel aan manitous is nog steeds dat je ze regelmatig moet servicen, en dat er wel eens een en ander aan het binnenwerk moet vervangen worden. ze zijn wel lichter dan marzocchi"s, maar dat gaat ten koste van het binnenwerk, dat bij manitou van plastiek is...
een marzocchi koop je vandaag, zet "m op je fiets, en daar rij je 4 jaar later nog steeds vrolijk mee, zonder ooit te servicen
ik heb nog steeds m"n 2001 Z3, die nog nooit is binnen geweest, en die werkt nog steeds perfect. en hij wordt meerdere malen per week bereden, nog steeds.
als geld niet veel uitmaakt, je het niet erg vind om af en toe je vork te laten servicen, en de vork licht moet zijn, dan is een manitou wel iets voor jou.
mijn persoonlijke mening: ik ben 100% marzocchi fan. super kwaliteit voor weinig geld. en als ik echt geld ging uitgeven voor een vork die wel beter is, en ook een eind duurder, dan kocht ik een fox.
manitou staat onderaan (net boven rock shox) aan mijn lijst
de DJ reeks van marzocchi doet perfect dat waarvoor ze gemaakt is.
ga er mee dirten of streeten, en ze zijn perfect. dempen te klappen, zonder te springerig te zijn of zonder de jumps op de zuigen.
maar als je gaat freeriden, dan is een DJ niet zo goed. daar is ie niet voor gemaakt ook niet. dan ben je beter af met zeg maar een shiver SC of zo
nu, of een firefly beter is... ik heb er mee gereden, en ze zijn vrij plushy. ze veren best wel goed.
maar het grote nadeel aan manitous is nog steeds dat je ze regelmatig moet servicen, en dat er wel eens een en ander aan het binnenwerk moet vervangen worden. ze zijn wel lichter dan marzocchi"s, maar dat gaat ten koste van het binnenwerk, dat bij manitou van plastiek is...
een marzocchi koop je vandaag, zet "m op je fiets, en daar rij je 4 jaar later nog steeds vrolijk mee, zonder ooit te servicen
ik heb nog steeds m"n 2001 Z3, die nog nooit is binnen geweest, en die werkt nog steeds perfect. en hij wordt meerdere malen per week bereden, nog steeds.
als geld niet veel uitmaakt, je het niet erg vind om af en toe je vork te laten servicen, en de vork licht moet zijn, dan is een manitou wel iets voor jou.
mijn persoonlijke mening: ik ben 100% marzocchi fan. super kwaliteit voor weinig geld. en als ik echt geld ging uitgeven voor een vork die wel beter is, en ook een eind duurder, dan kocht ik een fox.
manitou staat onderaan (net boven rock shox) aan mijn lijst

Re:Manitou Sherman Firefly 2004
mijn rijgebied bestaat meestal uit street/urban en hopelijk in de toekomst 4x en een beetje dh en bikeparken in het buitenland.
Als je de vork nu is op 80mm zet, dan werkt het toch prima voor street?? vandaar ok de sherman Jumper die hetzelfde is alleen met 80mm en geen travel instelmogelijkheden.
En dat manitou van binnen plastiek is vind ik en raar verhaal. dat het de vork lichter maakt dan staal is logisch, maar echt plastiek vind ik vreemd. Zeker weten dat het geen kunststof is ipv ""verpakkings"" plastiek?? ???
cheers,
Hugo
Als je de vork nu is op 80mm zet, dan werkt het toch prima voor street?? vandaar ok de sherman Jumper die hetzelfde is alleen met 80mm en geen travel instelmogelijkheden.
En dat manitou van binnen plastiek is vind ik en raar verhaal. dat het de vork lichter maakt dan staal is logisch, maar echt plastiek vind ik vreemd. Zeker weten dat het geen kunststof is ipv ""verpakkings"" plastiek?? ???
cheers,
Hugo
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Mijn oude Manitou SX vork uit 1999 ofzo was 100% plastiek van binnen op een veer na. Zelfs de veervoorspanningsregelaar was geheel uit kunststof, het lijkt me echter sterk dat dat nogsteeds zo is bij de hedendaagse vorken, wie wat wat er in een Sherman vork zit?
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
De Sherman heeft juist helemaal niet zoveel onderhoud nodig door de goede seals en dergelijk. Ik denk dat je hem vergelijkt met X-vert"s en Dorado"s die puur voor wedstrijdgebruik zijn gemaakt.
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
nee, ik heb het over de sherman reeks.
heb je al ooit een lekkende marzo gezien? met oliekringetjes aan de binnenpoten?
ik 1 keer, bij een vork van "98, die al jaren niet meer geseviced was.
en dat was een uitzondering.
maar minstens een derde van alle manitou"s (meestal shermans) hebben van die oliekringetjes op de binnenpoten. heb in zwitserland met iemand gepraat die zijn binnenpoten moest laten vervangen omdat ze door alle smerigheid gewoon afgesleten waren. hij vertelde me dat ie de volk gewoon ging oprijden, en daarna iets anders ging kopen.
en die plastieke internals zijn nog steeds zo. vraag maar eens aan pat
die heeft al meer vorken opengesmeten dan de meesten onder ons, en hij is een 100% marzocchi fan...
heb je al ooit een lekkende marzo gezien? met oliekringetjes aan de binnenpoten?
ik 1 keer, bij een vork van "98, die al jaren niet meer geseviced was.
en dat was een uitzondering.
maar minstens een derde van alle manitou"s (meestal shermans) hebben van die oliekringetjes op de binnenpoten. heb in zwitserland met iemand gepraat die zijn binnenpoten moest laten vervangen omdat ze door alle smerigheid gewoon afgesleten waren. hij vertelde me dat ie de volk gewoon ging oprijden, en daarna iets anders ging kopen.
en die plastieke internals zijn nog steeds zo. vraag maar eens aan pat

Re:Manitou Sherman Firefly 2004
inderdaad en om het eve nie over de internals te hebbe , zocchi is gemaakt om te gebruike en te misbruike

Re:Manitou Sherman Firefly 2004
nu vraag ik me af, als die vork zo fucking slecht is hoe komt het dan dat Julien Meunier er mee rijd als ook Camron MacCaul , Aaron Chase, Kyle Ebbett en Eric Porter.
Kunnen jullie mij dit uitleggen.
cheers,
Hugo
Kunnen jullie mij dit uitleggen.
cheers,
Hugo
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Sorry, maar de situatie van een amateur rijders en iemand die gesponsord word kun je niet helemaal vergelijken. Die mannen komen iets makkelijker aan een nieuw vorkje.
Wil je degelijkheid met een goede werking voor een vriendelijke prijs?
MARZOCCHI
Wil je degelijkheid met een goede werking voor een vriendelijke prijs?
MARZOCCHI
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
HUGO© schreef:
nu vraag ik me af, als die vork zo fucking slecht is hoe komt het dan dat Julien Meunier er mee rijd als ook Camron MacCaul , Aaron Chase, Kyle Ebbett en Eric Porter.
Kunnen jullie mij dit uitleggen.
cheers,
Hugo
u vraagt, wij geven

elke rijder die je opgenoemd hebt is gesponsord.
julien meunier is een uitzondering. die w niet dr een vorkfabrikant gesponsord. maar meunier rijdt met vanalles. heb "m zien rijden met marzocchi ook. zal wel iets zijn van wat ie nog bij de hand heeft of zo. z"n fiets veranderd heel de tijd, dus niet echt een argument...
en wat de andere rijders betreft: die worden door manitou gesponsord, of zitten (veelal) in een team dat met manitou rijdt. marzocchi maakt op dit moment geen DH race vorken. de boxxer en de dorado zijn lichter, en daarom eerste keus van framefabrikanten.
daarom rijdt het hele team met manitou.
en als je gesponsord wordt, maakt het niet uit hoeveel vorken je kapot rijdt, of hoe vaak je ze moet servicen. als iemand mij morgen een firefly geeft, die voor mij onderhoudt en mij een nieuwe geeft als ik "m breek, stel ik zeker ook geen vragen.
-
- Berichten:1851
- Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
- Locatie:Den Haag
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Caramba schreef:
Mijn oude Manitou SX vork uit 1999 ofzo was 100% plastiek van binnen op een veer na. Zelfs de veervoorspanningsregelaar was geheel uit kunststof, het lijkt me echter sterk dat dat nogsteeds zo is bij de hedendaagse vorken, wie wat wat er in een Sherman vork zit?
dan zeg je ook wel wat...

-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Drooze @ DirtE19 schreef:
nee, ik heb het over de sherman reeks.
heb je al ooit een lekkende marzo gezien? met oliekringetjes aan de binnenpoten?
ik 1 keer, bij een vork van "98, die al jaren niet meer geseviced was.
en dat was een uitzondering.
maar minstens een derde van alle manitou"s (meestal shermans) hebben van die oliekringetjes op de binnenpoten. heb in zwitserland met iemand gepraat die zijn binnenpoten moest laten vervangen omdat ze door alle smerigheid gewoon afgesleten waren. hij vertelde me dat ie de volk gewoon ging oprijden, en daarna iets anders ging kopen.
en die plastieke internals zijn nog steeds zo. vraag maar eens aan patdie heeft al meer vorken opengesmeten dan de meesten onder ons, en hij is een 100% marzocchi fan...
Marzocchi vorken breken eerder af bedoel je? Op Pinkbike staan genoeg Marzocchi vorken waarbij de stanchiontubes zijn gebroken net onder de kroon.
Maar goed alles kan kapot.
Voor street is een Marzocchi denk ik wel beter, maar zwaar. Voor DH, FR en enduro wellicht minder, ivm de slechtere afstelmogelijkheden. Maar goed, in Todtnau rijden massa"s Duitsers rond met Zocchi vorken, die hoor je ook niet klagen.
En ja, ik ben een Manitou fan.
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
dat breken is nu wel gedaan... in mijn onmiddellijke omgeving zijn er verschillende dj"s, en die leven allemaal nog.
buiten 1 DJII 2004: een ghostrider schuin genosedived op de top van de landing. brak niet, maar stond wat scheef. marzo heeft zonder problemen vervangen door een nieuwe
buiten 1 DJII 2004: een ghostrider schuin genosedived op de top van de landing. brak niet, maar stond wat scheef. marzo heeft zonder problemen vervangen door een nieuwe
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
o nee, nog een Manitou <-> marzocchi draad
Ik heb een Z1 gehad, een Shiver en een dorado.
Z1 heeft niet gelekt, maar na 2 maand waren de stelknoppen helemaal dol. Raparatie heeft nix op geleverd.. Ik heb m dan verkocht, en kort erna is hij vol in 2 gebroken aan de stanchions.
Shiver technisch geen problemen, maar qua rijgedrag kan je m totaal ni vergelijken met een dorado. Spikes, doorslaan, te diep duiken bij remmen, flexier..... en wel lekken.
Knopjes werkten ook niet meer na 2 maand. Los daarvan heeft ie 2 jaar goed gewerkt.
Dorado: 2 jaar perfectie. Geen ellende mee, weinig onderhoud, dempt fantastisch, en dat merk je aan je handen na een dag Bad Wildbad.
Heb in Canada 1 dag met een super T gereden en ik wilde er de volgende dag echt ni meer mee rijden. Da ding had harde veren (ik weeg geen 70) en da sloeg erger door dan de Stevo op paddo"s. Dempen deed ie amper.
Heb erna 3 dagen met een 888 gereden en da is me ook een overhypte boel. Zelfde demppingsklachten als op de Shiver (moet je daarvoor zolang ontwikkelen?) stelknoppen ook kapot , veel te zwaar, te hoog, en doorslaan was er ook weer bij. Ik heb bijna staan janken da ik op het mooiste parkoer waar ik ooit geweest ben (Mont Sainte Anne Wereldbeker) niet met mn dorado kon rijden, en echt voluit gaan. Ik heb echt gevloekt.
T is dus wat je wil he. Manitou heeft (voor mij ten onrechte) een wisselvallige naam qua betrouwbaarheid (hoewel ik denk da vooral de marzocchi fans veel lawaai maken over een garantiegeval bij manitou) maar qua rijden en demping komt marzocchi echt niet in de buurt van manitou. Ik koop direct terug manitou.
Ik heb een Z1 gehad, een Shiver en een dorado.
Z1 heeft niet gelekt, maar na 2 maand waren de stelknoppen helemaal dol. Raparatie heeft nix op geleverd.. Ik heb m dan verkocht, en kort erna is hij vol in 2 gebroken aan de stanchions.
Shiver technisch geen problemen, maar qua rijgedrag kan je m totaal ni vergelijken met een dorado. Spikes, doorslaan, te diep duiken bij remmen, flexier..... en wel lekken.
Knopjes werkten ook niet meer na 2 maand. Los daarvan heeft ie 2 jaar goed gewerkt.
Dorado: 2 jaar perfectie. Geen ellende mee, weinig onderhoud, dempt fantastisch, en dat merk je aan je handen na een dag Bad Wildbad.
Heb in Canada 1 dag met een super T gereden en ik wilde er de volgende dag echt ni meer mee rijden. Da ding had harde veren (ik weeg geen 70) en da sloeg erger door dan de Stevo op paddo"s. Dempen deed ie amper.
Heb erna 3 dagen met een 888 gereden en da is me ook een overhypte boel. Zelfde demppingsklachten als op de Shiver (moet je daarvoor zolang ontwikkelen?) stelknoppen ook kapot , veel te zwaar, te hoog, en doorslaan was er ook weer bij. Ik heb bijna staan janken da ik op het mooiste parkoer waar ik ooit geweest ben (Mont Sainte Anne Wereldbeker) niet met mn dorado kon rijden, en echt voluit gaan. Ik heb echt gevloekt.
T is dus wat je wil he. Manitou heeft (voor mij ten onrechte) een wisselvallige naam qua betrouwbaarheid (hoewel ik denk da vooral de marzocchi fans veel lawaai maken over een garantiegeval bij manitou) maar qua rijden en demping komt marzocchi echt niet in de buurt van manitou. Ik koop direct terug manitou.
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
dus eigenlijk is die hele stelling van Manitou sucks onzin.
Vraag ik me toch af waarom zoveel mensen Manitou haten, mss een typisch voorbeeld van klakkeloos overnemen zonder er bij na te denken. ::)
nog meer mensen die deze stelling willen ontkrachten, of juist kracht bij willen zetten??
voel uzelf vrij om massa"s comentaar te leveren
Vraag ik me toch af waarom zoveel mensen Manitou haten, mss een typisch voorbeeld van klakkeloos overnemen zonder er bij na te denken. ::)
nog meer mensen die deze stelling willen ontkrachten, of juist kracht bij willen zetten??
voel uzelf vrij om massa"s comentaar te leveren
- Drooze @ DirtE19
- Berichten:1235
- Lid geworden op:zo mar 24, 2002 2:45 pm
- Locatie:D19 trails
- Contacteer:
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
BF = DeJean schreef:
o nee, nog een Manitou <-> marzocchi draad
Ik heb een Z1 gehad, een Shiver en een dorado.
Z1 heeft niet gelekt, maar na 2 maand waren de stelknoppen helemaal dol. Raparatie heeft nix op geleverd.. Ik heb m dan verkocht, en kort erna is hij vol in 2 gebroken aan de stanchions.
Shiver technisch geen problemen, maar qua rijgedrag kan je m totaal ni vergelijken met een dorado. Spikes, doorslaan, te diep duiken bij remmen, flexier..... en wel lekken.
Knopjes werkten ook niet meer na 2 maand. Los daarvan heeft ie 2 jaar goed gewerkt.
Dorado: 2 jaar perfectie. Geen ellende mee, weinig onderhoud, dempt fantastisch, en dat merk je aan je handen na een dag Bad Wildbad.
Heb in Canada 1 dag met een super T gereden en ik wilde er de volgende dag echt ni meer mee rijden. Da ding had harde veren (ik weeg geen 70) en da sloeg erger door dan de Stevo op paddo"s. Dempen deed ie amper.
Heb erna 3 dagen met een 888 gereden en da is me ook een overhypte boel. Zelfde demppingsklachten als op de Shiver (moet je daarvoor zolang ontwikkelen?) stelknoppen ook kapot , veel te zwaar, te hoog, en doorslaan was er ook weer bij. Ik heb bijna staan janken da ik op het mooiste parkoer waar ik ooit geweest ben (Mont Sainte Anne Wereldbeker) niet met mn dorado kon rijden, en echt voluit gaan. Ik heb echt gevloekt.
T is dus wat je wil he. Manitou heeft (voor mij ten onrechte) een wisselvallige naam qua betrouwbaarheid (hoewel ik denk da vooral de marzocchi fans veel lawaai maken over een garantiegeval bij manitou) maar qua rijden en demping komt marzocchi echt niet in de buurt van manitou. Ik koop direct terug manitou.
en ik quote mezelf:
marzocchi maakt op dit moment geen DH race vork
ik ben het met je eens dat een shiver DC of een 888 niet te vergelijken is met een dorado (die dan nog speciaal naar jou voorkeur afgesteld is). marzocchi"s zijn inderdaad zwaar, en qua demping zijn ze minder goed dan dorado"s of een boxxer.
persoonlijk zou ik het niet kunnen zeggen. ik heb enkele runs gedaan met een shiver DC en 1 run met een 888, en ook de boxxer heb ik gereden, maar allemaal maar eventjes, en met grote tijdsspanne tussen. ik vond de 888 persoonlijk wel goed veren.
maar ik reed toen zelf wel op een dmr rythem met een shiver SC, dus mjah...
maareuh, het gaat hier niet over de dorado, maar over de firefly, en welke vork nu beter geschikt is voor hem.
en als je dj en street doet, dan maakt de demping niet zo veel uit, en doet een dj wat hij moet doen: schokken dempen zonder je snelheid op te zuigen.
ik rij nu op een shiver SC dus, en vindt het een van de beste SC vorken. progressief, goeie demping.
statistisch gezien heel wat flex, maar tijdens het rijden merk je het nauwelijks, en stoort het (mij) helemaal niet.
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
De Manitou Sherman series en de Marzocchi Z1 series zijn beide goed bestand tegen ruw gedoe.
Maar als je een betere vork wil dan je DJ III op gebied van demping dan is de Manitou TPC+ en de Marzocchi HSCV demping zowiezo veel beter qua kwaliteit.
Als je bikeparken en 4X gaat rijden is de betere demping erg merkbaar na een paar uur rijden,
vooral je polsen gaan minder pijnlijk aanvoelen en je gaat merkbaar meer controle hebben.
Ik ken niemand met een Firefly maar wel een aantal met een Flick en die zijn er allemaal erg tevreden over en ik rij altijd met Marzocchi en ben ook tevreden....
Vergeet al die Manitou VS Marzocchi toestanden, Je gaat zowiezo een "goede" vork kopen als je een Sherman of Z1 Freeride koopt, het zal dus eerder van je persoonlijke voorkeur afhangen, want beide vorken zijn hun geld waard.
Maar als je een betere vork wil dan je DJ III op gebied van demping dan is de Manitou TPC+ en de Marzocchi HSCV demping zowiezo veel beter qua kwaliteit.
Als je bikeparken en 4X gaat rijden is de betere demping erg merkbaar na een paar uur rijden,
vooral je polsen gaan minder pijnlijk aanvoelen en je gaat merkbaar meer controle hebben.
Ik ken niemand met een Firefly maar wel een aantal met een Flick en die zijn er allemaal erg tevreden over en ik rij altijd met Marzocchi en ben ook tevreden....
Vergeet al die Manitou VS Marzocchi toestanden, Je gaat zowiezo een "goede" vork kopen als je een Sherman of Z1 Freeride koopt, het zal dus eerder van je persoonlijke voorkeur afhangen, want beide vorken zijn hun geld waard.
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Je zegt dat je rijgebied meestal bestaat uit street/urban en hopelijk in de toekomst 4x en een beetje dh en bikeparken in het buitenland.
Ik heb een marzocchi DJ2 2003 en die is perfect voor street en dirt, omdat hij alleen grote klappen opvangt. Voor 4X lijkt hij me daarom ook geschikt, omdat de vering de snelheid bij jumps niet opslokt.
Voor DH en bikeparken is een dirt jumper absoluut ongeschikt vind ik, omdat hij niet genoeg dempt. Hij is te stug. Misschien dat een z1 freeride vork, soepeler is afgeveerd vanwege andere techniek die is gebruikt, maar uit de verhalen van anderen hoor ik dat shermans altijd erg soepel veren en daardoor voor een bikepark en DH wel geschikt zijn.
Ik heb een marzocchi DJ2 2003 en die is perfect voor street en dirt, omdat hij alleen grote klappen opvangt. Voor 4X lijkt hij me daarom ook geschikt, omdat de vering de snelheid bij jumps niet opslokt.
Voor DH en bikeparken is een dirt jumper absoluut ongeschikt vind ik, omdat hij niet genoeg dempt. Hij is te stug. Misschien dat een z1 freeride vork, soepeler is afgeveerd vanwege andere techniek die is gebruikt, maar uit de verhalen van anderen hoor ik dat shermans altijd erg soepel veren en daardoor voor een bikepark en DH wel geschikt zijn.
-
- Berichten:351
- Lid geworden op:zo jan 12, 2003 10:30 pm
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
ik heb ook met een flick gereden de demping evan is prima ik vond hem alleen erg soppig, kwa stevigheid aan de buitenkant is ook alles ok.
alleen die k*t travel ajdusters ben er helemaal simpel van geworden
menig weekendjes zin erdoor verpest als dat ding weer eens afbrak doorsloeg vast zit.
(dat was wel de 2003 versie kan best verbeterd zijn)
heb nu een dj3 2004 lekker degelijk demping is iets minder in bikeparken maar uitstekend voor street. en het gewicht is gewoon een beetje wennen.
alleen die k*t travel ajdusters ben er helemaal simpel van geworden
menig weekendjes zin erdoor verpest als dat ding weer eens afbrak doorsloeg vast zit.
(dat was wel de 2003 versie kan best verbeterd zijn)
heb nu een dj3 2004 lekker degelijk demping is iets minder in bikeparken maar uitstekend voor street. en het gewicht is gewoon een beetje wennen.
-
- Forumbeheerder
- Berichten:5232
- Lid geworden op:ma okt 01, 2001 9:01 am
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
review van de 2005 slider +
http://www.nsmb.com/gear/sherman_01_05.php
http://www.nsmb.com/gear/sherman_01_05.php
Re:Manitou Sherman Firefly 2004
Een korte reactie.
Heb zelf een Manitou Sherman breakout 7+ en heb er afgelopen jaar mee gereden en moet zeggen. Een mega fijne vork voor zowel DH af FR en een Urban is ook wel te doen.
MvG een tevreden Manitou rijder.
Heb zelf een Manitou Sherman breakout 7+ en heb er afgelopen jaar mee gereden en moet zeggen. Een mega fijne vork voor zowel DH af FR en een Urban is ook wel te doen.
MvG een tevreden Manitou rijder.