Achterdemper voor Jekyll
Moderator:Beheerders
Heeft iemand toevallig nog een achterdemper voor een Jekyll uit 2002 liggen. Bij de demper moet op de body schroefdraad zitten om hem vast te zetten. Er zit dus maar 1 oog op.
Re:Achterdemper voor Jekyll
had JJ niet zo"n demper liggen?
bikefun heeft volgens mij een Manitou voor je Jekyll
Lijkt erop dat die niet past, maar Peter weet het ook niet zeker. Die is voor de nieuwere frames en waarschijnlijk niet voor mijn frame :-[
Volgens de site is hij juist voor de oudere frames. De nieuwere hebben toch 135mm veerweg en de oude 120?
Maar ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik deze demper ooit op de oudere frames heb zien zitten.
Is het een optie om hem zo ver mogelijk op de FR stand te zeten zodat je er alsnog XC mee rijdt? Als je begrijpt wat ik bedoel, dus hoe ver je hem in de steun schroeft.
Maar ik kan mij eigenlijk niet herinneren dat ik deze demper ooit op de oudere frames heb zien zitten.
Is het een optie om hem zo ver mogelijk op de FR stand te zeten zodat je er alsnog XC mee rijdt? Als je begrijpt wat ik bedoel, dus hoe ver je hem in de steun schroeft.
Zit ik ook aan te denken, maar moet zeker weten dat de ring past en niet dat bv de demper dikker is of zo. Ga nog maar eens mailen met ze en ook even Cannondale bellen voor de zekerheid...
Die van Bikefun gaat het dus niet worden na onderstaande reaktie van Cannondale:
Manitou did and do not produce shock for 120 mm travell jekyll, of course it can fit but you change the complete geometrie of the bike, and the bike was not tested for this geometry. Putting the wrong shock will stop the lifetime WW on the bike.
Manitou did and do not produce shock for 120 mm travell jekyll, of course it can fit but you change the complete geometrie of the bike, and the bike was not tested for this geometry. Putting the wrong shock will stop the lifetime WW on the bike.
Hebbie al een passende demper gevonden?
er zijn 2 verschillende dempers gemaakt voor de Jekyll
een 2001/2002 serie en een 2003/2004 serie.
Uit welk jaar komt jouw Jekyll?
Greetz S.
er zijn 2 verschillende dempers gemaakt voor de Jekyll
een 2001/2002 serie en een 2003/2004 serie.
Uit welk jaar komt jouw Jekyll?
Greetz S.
Volgens mij heb ik die een op www.dirt-online.nl bij aanbiedingen zien staan.
De mijne komt uit 2002. Die van dirt-online is ook voor de nieuwere frames en past dus niet.
Ik heb ondertussen een gereviseerde gekocht bij van Herwerden. Heb jij er ook nog een in de aanbieding Bomber?
Ik heb ondertussen een gereviseerde gekocht bij van Herwerden. Heb jij er ook nog een in de aanbieding Bomber?
Ant schreef:
Ik heb ondertussen een gereviseerde gekocht bij van Herwerden.
Mag ik vragen welke demper en hoeveel dat ongeveer kost?
Tuurlijk....
Een Float RC voor 225 euro...
Ant schreef:
Tuurlijk....
Dank, dank. Dit rechtvaardigd iig een toekomstige TFT actie.