Tubeless ore not?
Moderator:Beheerders
-
Heb net geinvesteerd, een Gemini met EX 725 velgen. Met mijn XC rij ik thans tubeless. Mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen voor downhill gebruik. Tubeless/Non Tubeless? Speciale binnenbanden en gewone velgen of EX 823"s. Of de DEE-MAX?
-
Re:Tubeless ore not?
ik rij acheraan in men 2.35 maxxis high roller met een maxxis 2.5 dh binnenband
werkt perfect
als je nog harder wilt gaan , stop dan een salsa binnenband

als je nog harder wilt gaan , stop dan een salsa binnenband

-
Gewoon Mavic D3.1/EX823 Tubeless en Comp 16 van michelin, geen problemen
Geile Deemax UST"s natuurlijk!
Staan goed in een small Intense M1 met gele decals....
Op z"n vroegst in 2006!
DT Swiss heeft tegenwoordig ook een "Stan No-Tubes" kitje op de markt gebracht.
Wellicht iets voor u?
Staan goed in een small Intense M1 met gele decals....
Op z"n vroegst in 2006!

DT Swiss heeft tegenwoordig ook een "Stan No-Tubes" kitje op de markt gebracht.
Wellicht iets voor u?
Volgens mij was de vraag of er een meerwaarde was om tubeless te rijden bij freeride en downhill? Lijkt mij van wel want klapbanden behoren tot het verleden en dus kon je minder snel en hard ten val
-
Ja, de vraag was eigenlijk of jullie allemaal met tubeless rijden of dat een bvb dikke binnenband ook werkt? Ik mag er niet aan denken een snakebite te krijgen halfweg anywhere! En kan je dat dan ook vermeiden door dikkere binnenbanden te gebruiken? Bij mijn XC fiets vond ik het toch de investering waard. Vond het ook het enige nadeel dat de GEMINI niet standaard met tubeless velgen geleverd werd.
-
Zijn maar weinig mensen die je echt kunnen helpen met Tubeless op dit forum. Ik zelf ga dit jaar tubeless rijden, en dan vooral omdat ik dan zonder zorgen op een lage bandenspanning kan rijden.
-
Ja, misschien was dit meer iets voor techniek....
Maar ik denk dat inderdaad ook de lagere bandenspanning een voordeel erbij is en het geen weggegooid geld is een stel tubeless velgen aan te schaffen
Bedankt!
Maar ik denk dat inderdaad ook de lagere bandenspanning een voordeel erbij is en het geen weggegooid geld is een stel tubeless velgen aan te schaffen
Bedankt!