Re:Geniale lui!!!!!

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
SNORKEL
Geniale lui!!!!!

Bericht door SNORKEL » vr feb 25, 2005 1:43 pm

WOW :o Gewoon even een paar Campa Record hendles omtoveren tot MTB shifters :D

www.moonheadmachine.com

Zie durty 30.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr feb 25, 2005 2:22 pm

Idd erg nice. Alleen die gekleurde tandwielen zijn wel erg fout...in combo met dat xtr crankstel. Behalve de zilveren dan. Dat frame doet me denken aan de oude Rafty funnels. En de Piranha frames, behalve die waren in carbon.

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » vr feb 25, 2005 9:10 pm

Yep,het frame heeft wat weg van een Rafty,maar ik kan het ding niet plaatsen.iemand een idee ??? Kleurtje is wel pimpy 8)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za feb 26, 2005 11:09 am

SNORKEL schreef:
Yep,het frame heeft wat weg van een Rafty,maar ik kan het ding niet plaatsen.iemand een idee ??? Kleurtje is wel pimpy 8)

http://www.moonheadmachine.com/index.cf ... page_id=19

Het is een Trimble..bike. Lijkt me niet echt comfortable fietsen, zo"n dikke stevige buis.

Idd die kleur is zwaar pimpy, alhoewel ik er wel een paar over moet nadenken eer ik met een luipaard, jaguar motief ga rijden. ;D

mtnwing

Bericht door mtnwing » za feb 26, 2005 5:55 pm

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo feb 27, 2005 12:44 am

Hé, Trimble!!!

Wordt eigenlijk meer iets voor het oldschool topic.

Tussen twee haakjes: mtnwing op een NL forum??!!!! Wat is dit?! Welcome mtnwing!

Paar linkjes:

Trimble thread op MTBR.com:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... t=trimbles

Nog wat Trimble "related":
http://forums.mtbr.com/search.php?searchid=568196

Trimble test uit MBA:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... le+article

Mijn Miyata Century heeft een Trimble bar/stem combo; valt onder het eerste linkje ook te lezen/zien. Die dingen zijn niet echt dik gezaaid in Europa en dan druk ik mij erg genuanceerd uit.

Een Rafty Funnel is uit alu en de Trimble komt in carbon. Een Trimble heb ik nooit bereden, maar ga er gerust vanuit dat een hij een Funnel niet slaat op hardheid. Over de hardheid van Funnels kan ik meepraten:

[FONT=Rockwell Extra Bold]Rafty Funnel[/FONT]

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo feb 27, 2005 7:31 am

Date iedereen meeen ziet waar je het oer ebt:

Afbeelding

geniaal idd!!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo feb 27, 2005 11:01 am

Ken deze kunststukjes. Erg mooi.

Nu dit topic zijn nieuwe plekje heeft gevonden onder "Onderdelen" heb ik nog wel een aardige toevoeging. Misschien dat ze hier al bekend zijn, zo niet dan kan je nu je hart ophalen met de wetenschap dat Thumbies nog steeds tot de mogelijkheden behoren:
http://www.paulcomp.com/thumb.html

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo feb 27, 2005 11:16 am

Ah! Een Trimble. Ooit, back in the early days, er 1 bereden. Was in Utrecht waar ik een Amerikaan tegenkwam. Die reed er mee door de stad. Ik hem meteen aangehouden natuurlijk want dit frame was alleen maar bekend bij Martijn van Wagtendonk en cs. Was een mooie rooie Trimble. Was natuurlijk veel te slap voor mij (toen ook al Tallboy) maar was wel erg leuk. Heb er helaas geen foto"s van.

TBB

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo feb 27, 2005 12:39 pm

Brent Trimble is met Pete van Moonhead machine druk bezig om een re-run van een aantal frames te gaan doen. Wordt een mooi project.

Pete en zijn maten maken mooi spul op de CNC machine. De 30spd Campa zal nog wel even duren voor die productierijp is. De adapters worden kleiner gemaakt, 1 klemring voor het stuur en er komt nog een komplete omkasting voor de schakelaars. Er gaat een proto setje naar de mensen van Campyonly.com om ze te testen. De respons is dan ook erg erg groot tot dusver.

De cranks zien er ook veel belovend uit en zullen ook op de markt komen. Prijzen zijn wat minder fraai, maar naar mate ze er meer mogen/kunnen maken, zal dat ook wel veranderen. De core-bizz is nu even de tandwielen, maar er zit nog veeeeeel meer in de pijp.

Wie kent nog de opengevreesde MachineTech voorbouw?? Moonhead werkt ook aan iets... Ik heb een aantal 3D tekeningen mogen aanschouwen en trust me, het wachten waard!!

Ben blij om te zien dat er weer een fanatieke club mensen (3 man eigenlijk) vollop bezig is met dit soort dingen. Er is te weinig echt onderscheidend spul op de markt en een mooi setje cranks heb ik ook al in tijden niet voorbij zien komen.

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » zo feb 27, 2005 4:30 pm

Iemand trouwens een idee waarom Campa detsijds 2?? jaar ATB componenten heeft gehad en daarna nooit meer?? ???
Het was in die tijd wel log spul,geloof dat onze grote vriend vertex het in die tijd leverde.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo feb 27, 2005 5:17 pm

[quote="DeKerf"s"]
Wie kent nog de opengevreesde MachineTech voorbouw?? Moonhead werkt ook aan iets... Ik heb een aantal 3D tekeningen mogen aanschouwen en trust me, het wachten waard!![/quote]

Wie kent de opengefreesde Machinetech cranks nog, dat is nog zeldzamer en exclusiever dan dit?

TBB

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo feb 27, 2005 5:37 pm

Tall Boy Bram schreef:
[ [quote="DeKerf"s"]
Wie kent nog de opengevreesde MachineTech voorbouw?? Moonhead werkt ook aan iets... Ik heb een aantal 3D tekeningen mogen aanschouwen en trust me, het wachten waard!!

Wie kent de opengefreesde Machinetech cranks nog, dat is nog zeldzamer en exclusiever dan dit?

TBB

[/quote]

Opengefreesde cranks? Ik meen toch echt dat die hardstikke dicht/massief en taps toelopend waren...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo feb 27, 2005 5:39 pm

SNORKEL schreef:
Iemand trouwens een idee waarom Campa detsijds 2?? jaar ATB componenten heeft gehad en daarna nooit meer?? ???
Het was in die tijd wel log spul,geloof dat onze grote vriend vertex het in die tijd leverde.

Ze konden gewoon weg niet de concurrerende positie in nemen die ze nodig hadden om aan de gang te blijven. De Campa mtb onderdelen waren niet de lichtste en schakelde net wat minder verfijnd als de Shimano tegenhangers. Net als Suntour wonnen ze eigenlijk destijds nooit terrein en dus hield het verhaal daar eigenlijk op. Jammer.

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » zo feb 27, 2005 5:54 pm

Zeker weten,was mooi spul geloof dat Ernie Frieke ook nog zo,n magnesium bike heeft full.campa afgemonteerd.
Zo vond ik ook die Sachs new sucses groep wel geinig,zie je ook niet veel.We kregen toen zo,n kast van Sachs met spareparts in de winkel daar zat toen die groep bij.En Suntour XC-pro ook geinig.Eingelijk vind ik alles uit begin 90,er jaren wel geinig ;D ;D ;D 8)

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo feb 27, 2005 6:56 pm

Die cranks waren aan de binnenzijde volledig uitgefreesd. De voorzijde zag er erg massief uit.

XC-pro hebben wij nog veel van liggen.

TBB

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do mar 17, 2005 11:54 am

Elevation12,000 schreef:
Hé, Trimble!!!

Wordt eigenlijk meer iets voor het oldschool topic.

Tussen twee haakjes: mtnwing op een NL forum??!!!! Wat is dit?! Welcome mtnwing!

Paar linkjes:

Trimble thread op MTBR.com:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... t=trimbles

Nog wat Trimble "related":
http://forums.mtbr.com/search.php?searchid=568196

Trimble test uit MBA:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t ... le+article

Mijn Miyata Century heeft een Trimble bar/stem combo; valt onder het eerste linkje ook te lezen/zien. Die dingen zijn niet echt dik gezaaid in Europa en dan druk ik mij erg genuanceerd uit.

Een Rafty Funnel is uit alu en de Trimble komt in carbon. Een Trimble heb ik nooit bereden, maar ga er gerust vanuit dat een hij een Funnel niet slaat op hardheid. Over de hardheid van Funnels kan ik meepraten:

[FONT=Rockwell Extra Bold]Rafty Funnel[/FONT]

2005 Trimble Inverse 4

michel2

Bericht door michel2 » za mar 19, 2005 9:29 am

ik dacht bij het zien ja die nieuwe sram xo is wel mooi, maar mensen, ik sluit me volledig aan bij wat jeroen zegt.
drie mensen die gewoon lekker een campa shifter in de bank schroef zetten om die te verbeteren,gewoon zelfstandig met eigen ideen aan de slag en waarschijnlijk zonedr marketing afdeling!!no worries, forget about spam euh ik bedoel sram !

Plaats reactie