ATB als modeartikel

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
SNORKEL
ATB als modeartikel

Bericht door SNORKEL » zo feb 27, 2005 5:04 pm

UUHH kom er niet helemaal uit.
Moet een stukkie schrijven over de atb,maar dan niet in de zin van de sport maar de ATB als modeartikel :?
In welke jaren beleefde deze markt zijn piek?? Dus dat mensen een atb aanschaften niet omdat ze ermee tochten wilden rijden,niet omdat het ding zo comfortabel en licht fietste maar omdat je erop gezien moest worden.En wanneer deze markt is ingestort danwel terug ging lopen. Ik dacht zelf zo van 93-98??? Gaat dus niet om de duurdere atb,s die nu nog veel worden verkocht aan "echte" gebruikers.

b.v.d. dank ;D

fredo

Re:ATB als modeartikel

Bericht door fredo » zo feb 27, 2005 5:14 pm

k heb mn eerste mtb gekocht op mn plechtige communie. k vond t gewoon cool om met zo"n ding te rijden, later begon ik tochten te doen. En nu ben ik er zowat echt aan verslaafd. maar soit....

k peis dat t zo"n 8 jaar geleden was, en toen liep de grootste populariteit al op zn eind (mijn mening). Dus de jaren "95 zouden wel eens kunnen kloppen.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo feb 27, 2005 5:16 pm

Je bedoeld die city bikes die altijd zo verroest als de pest zijn en zo lekker kraken bij t trappen?

Dat zal wel begin "90 geweest zijn idd!

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » zo feb 27, 2005 5:24 pm

YEP ;D Van die roestige Giant Stonebreakers met spatborden enz.
Mijn eerste ATB was in 1989 zo,n wit/grijze Raleigh Mustang met zo,n driehoek stuur top-mounts vage deraileurs enz.
Uiteraard veel ellende gehad met die bak dus toen in 1991 maar een Giant Bronco full.XT gekocht [nu net weer aan het restaureren! zie gezocht topic,bijna compleet dus binnenkort foto,s!] ,en daarna helemaal uit de ban gesprongen en in 93 een Klein Attitude gekocht.Maar ik reed toen ook wedstrijden als de Karcher Cup en dergelijk.

Gaat mij met deze topic meer om de piek in de markt van de verkopen van dus de goedkope atb,s tot zeg maar destijds tot een 1000 gulden,en i.d.d. mountainbike-achtige klonen als city bikes.De opleving en het instorten van die markt.

Ik had al even op het net geneust naar statistieken,maar kan deze niet vinden.

fredo

Bericht door fredo » zo feb 27, 2005 5:39 pm

tip: ask DeKerf"s ;)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo feb 27, 2005 5:45 pm

SNORKEL schreef:
Ik dacht zelf zo van 93-98???

Ik zou meer zeggen "92-"96, misschien een jaartje eerder/later. Zelf ben ik begonnen in "97 en toen was het op zijn retour. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bijv. door de Bosche binnenstad liep en daar iemand zag rijden op, wat ik later ontdekte, een MountainCycle moet zijn geweest. Die kwam ik geregeld tegen en elke keer was het in "burgerkledij" en soms gewoon met een heeeeel groot dik hangslot buiten bij een winkel om een lantaarnpaal.

Zo kwam je in die tijd wel meer van dat soort gevallen tegen en zo af en toe zie je op bijv. Marktplaats ook nog wat te koop staan, wat eigenlijk nooit "echt" gebruikt is. In de MountainbikePlus stonden ook vaak artikelen van een volledig sjiek opgebouwde fiets van enkele duizenden Guldens, waarbij het merendeel volgens mij nooit echt benut is waar het eigenlijk voor bedoeld was.

Pimiento

Bericht door Pimiento » di mar 01, 2005 10:28 am

Hmm dat moet idd in die tijd zijn geweest. Een maat bij mij op de basisschool (groep 6 geloof ik) won toen een wedstrijd van Punica :D (Jaja, kent u deze NOGnognog!!!??? is ook op tv geweest met een reclame en alles) waarbij je een mtb met Voorvering :o :o kon winnen. Ik moet toen ongeveer 9 a 10 jaar zijn geweest, dus das goed 13 jaar geleden. Maakt 1992 denk! MTB was echt een trend toen.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mar 01, 2005 10:32 am

in die tijd had je ook de citybike. zo"n ding met felle kleurtjes, dikke veeeeel te zwaar lopende banden, en plat stuur en van povere kwaliteit. na heeel lang zeuren zo"n ding voor de verjaardag gehad! geloof dat k dat jaar erop een andere kreeg omdat k er volgens mijn moeder raar op zat :"(

Pimiento

Bericht door Pimiento » di mar 01, 2005 10:34 am

offtopic: Punica bestaat dus nog steeds ;D, en je kunt nog steeds een mountainbike winnen, alleen nu zonder voorvering... :? www.punica.nl

Plaats reactie