Re:fucking rot shimano

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Crash
fucking rot shimano

Bericht door Crash » za apr 02, 2005 4:42 pm

Shimano zuigt echt big time >:(
Ben t zat mee die zooi !
Trapassen breken doormidden zo niet dan zit er na 2 weken speling op.
Cranks waar de octalink kartels uitspatten als je land.
Dx pedalen die na een week zo krom als nen banaan zijn.
En hun transmissie is helemaal fucking rot schakelt voor gene meter.
En daar bij niks is uitwisselbaar met die zooi tegenwoordig en het is veel t duur !
Ben er de laatste weken een pest hekel aan gaan krijgen wou een saint crank gaan kopen maar die mogen ze lekker houden.

En dan nog zon klote merk point racing
Zit eerst 2 fucking maanden te wachten op point 3 piece cranks
eindelijk ik heb ze monteren lukt voor gene meter volgens de beschrijving en tekening.
3 uur later zitten ze erop en 2 maanden later zijn ze zo krom als ik weet niet wat en kraken alsof er vierkante kogels in zitten.

ik hoop echt dat sram de leiding op de markt gaat krijgen dat is goei spul met truvativ en avid erbij en dat is ipv. rockshox marzocchi pakken dan worden ze helden.

zo moest er ff uit :)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za apr 02, 2005 4:58 pm

Ik snap niet waarom iedereen zoveel problemen heeft met shimano, bij mij werkt alles namelijk nog perfect...

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za apr 02, 2005 5:06 pm

Freeridin Dragon schreef: Ik snap niet waarom iedereen zoveel problemen heeft met shimano, bij mij werkt alles namelijk nog perfect...
Ja idd, maar als je rijd en dropt /springt zoals hij het doet krijg je alles verrot. Chrash is gewoon de materiaal bender van de lage landen.

Het lijkt me idd beter als je een smoothere rijstijl aan zou nemen.

Crash

Bericht door Crash » za apr 02, 2005 5:16 pm

was t maar waar dak een bender was die vent heeft jaar contracten van 23000 dollar :o
ik moet t elke keer maar zien t fixen met 400 euro in de maand en dan kan ik nog nergens komen om te biken >:(

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » za apr 02, 2005 5:34 pm

Crash,
Met jou rijstijl:

3-piece erin met 19mm massieve as.

Was bij mij ook de enige remedie op de jumpfiets.

Enig nadeel, je cranks en as blijven heel maar je frame niet.

Dus moet je een zeer sterk frame nemen voor je bender capriolen...............

E

Daniel air

Bericht door Daniel air » za apr 02, 2005 5:36 pm

Ik denk dat het vooral aan jouw rijstijl ligt.

Enduro

Bericht door Enduro » za apr 02, 2005 6:24 pm

Ik denk dat je Saint niet zo heel makkelijk stuk kunt krijgen.

doubleK

Bericht door doubleK » za apr 02, 2005 6:52 pm

RF Diabolus x-type crank, lijkt me zelfs nog betere keuze dan een saint voor jouw Crash ;)

Luc

Bericht door Luc » za apr 02, 2005 7:03 pm

En als Shimano transmissie slecht schakelt, dan kan dat alleen maar liggen aan het feit dat er iets niet goed afgesteld/onderhouden is. Aan Shimano zelf zal het zeker niet liggen. Ik rij zelf al 20 jaar met Shimano, nog NOOIT schakelproblemen gehad. En als je zoals ik veel verschillende tijdschriften leest uit verschillende landen, dan valt me telkens 1 ding op: bij een rechtstreekse confrontatie/vergelijking met andere transmissiesystemen komt Shimano er nog steeds als beste uit. Waarmee ik zeker niet wil gezegd hebben dat SRAM slecht is, verre van. Maar Shimano scoort steeds net iets beter.

Dus voordat je zoals velen het materiaal de schuld geeft, eerst naar jezelf kijken en leren de gevolgen dragen van je eigen rij- en onderhouds/afstelgedrag.

Crash

Bericht door Crash » za apr 02, 2005 8:06 pm

ik werk al 3 jaar in de fietsen ben nu chefmonteur dus afstellen tja ;)

Caramba

Bericht door Caramba » za apr 02, 2005 8:43 pm

Chefmonteur en dan maar 400 euro de maand ;)

Ik heb ook liever Sram :-*

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za apr 02, 2005 11:30 pm

Chefmonteur?Is dat het zelfde als chef-werkplaats?
Ched-de-Cliniqu?
Of is het een ander woord voor Opperdaap?
Ik heb zelf nog nooit een Shitmano derailleur hoeven vervangen van wege garantie geval dan ook,altijd als er iets was dan was het door verkeerd gebruik van de klant.(onderhoud/gebruik)Of verkeerde montage van een of andere beunhaas.

TIP : Ga gewoon SS rijden !!

www.singlespeed.nl

Succes met Nexus 7 en 8 speed naven die na 1000 km al rot gaan lopen !

Luc

Bericht door Luc » zo apr 03, 2005 9:55 am

Crash schreef:
ik werk al 3 jaar in de fietsen ben nu chefmonteur dus afstellen tja ;)

Tja wat ... ? Moet die volle 3 jaar garanderen dat jij exact weet wat je doet? Dat zou ik zelf nooit durven insinueren, ik kan alleen maar vaststellen wat ik op 20 jaar Shimano transmissie ervaren heb. En tot nu toe is dat alleen maar quasi perfectie, op voorwaarde dat alles goed gemonteerd en afgesteld is. En als je dan zo overtuigd bent van je vakkundigheid, dan weet je zelf wel waar je allemaal op moet letten ...

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma apr 04, 2005 8:26 am

whatever it is,
ik stel vast da ze in de rampage ook met shimano naar onder komen en da t wel meevalt qua materiaalbreuk.
Ik stel ook vast da Race Face ministens evenveel problemen geeft.
Ik stel vast da die laboratten van het wielrencircuit veel harder stampen op hun spul dan wij hier en dat met dunnere 10 speed...

Dus ik denk da afstelling, rijstijl en materiaal keuze er wel wat mee te maken hebben....

Mooi voorbeeld: je gebroken XTR cranks: XTR is RACE spul, zo stelt Shimano zelf. Geen droppers boel.
Bovendien: Ik heb nog al mensen gezien die er problemen mee hadden, maar keer op keer lag dat aan slechte montage.

Maar goed. Geen shimano voor je. Okee, iedereen heeft zijn redenen. Wat dan wel? SRAM? Truvativ? RaceFace? Profile?

GTLTS

Bericht door GTLTS » ma apr 04, 2005 3:53 pm

truvativ....heb al verschillende keren BB"s en cranks zien sneuvelen...
RaceFace...zolang je niet de cranks hebt die 250 euro of meer kosten kun je er op rekenen dat ze het niet lang uit gaan houden...
sram...mooi spul, maar of het echt lang heel blijft (op het oudere spul zat binnen no time speling)

maar rij al heel lang XTR cranks uit 98, BB"s enz...nooit last gehad...

volgens mij is het ook een beetje geluk hebben

Crash

Bericht door Crash » ma apr 04, 2005 4:13 pm

sram ben ik zeer tevreden over schakelt vele malen sneller als shimano en het is cheaper
en truvativ spreekt me ook wel aan heb er nog geen zien sneuvelen
dus dat is waarschijnlijk de eerste optie voor cranks voor de prijs ook dan
en tja heb een 3 piece crank van point nu maar die verklaar ik dood na 2 maanden rijden

en shimano xtr dh = downhill ?
shimano dx pedalen zijn toch ook voor dh neem ik aan ?
en een xtr achterderail moet toch snel schakelen ? :-X

Luc

Bericht door Luc » ma apr 04, 2005 4:27 pm

XTR DH = DH RACE, niet DH DROP, belangrijk verschil.
En een goed gemonteerde en afgestelde XTR achterder. schakelt zeer snel en in zowat alle omstandigheden quasi perfect.

Bansheebeest gain

Bericht door Bansheebeest gain » ma apr 04, 2005 5:05 pm

shimano materiaal is goe , maar ge moet inderdaad wel wete wa ge ervan neemt. cranks en bottom bracket toestande moete der ni van neme want ikw eet op voorhand da da 1 maand leeft bij mij , ik rij dan nu ook race face signature dh me 4130 cromo isis cranks van da bomb en da overleeft :)
als ze zegge da iets voor te race is zie ik er al vanaf omda het dandd wel enkel race aankan en geen slomp-ass freeride gedoe :)

kwa schakele is shimano toch ni zo slecht , enige nadeel tov sram is dat sram diene esp technologie eeft , da u kooi blokeert en minder klettert , of da nu zo"n groot voordeel is ? kdenk as ge uwe shimano rommel ge afstelt da da wel moet werke :)

@crash : werkte da enkel op uwen banshee ni ? want op mijnen banshee werkt die shimano ook ni , en sram al evemin , want die vervangbare pad is verkeerd gefreesd, het oog om den derailleur op te zette staa tever na voor zoda eigelijk mijnen derailleur tever na voor sta en we denke da et daarom ni werkt :)

Crash

Bericht door Crash » ma apr 04, 2005 6:17 pm

banshee is allang de deur uit :"(
maar er is een demo 9 voor in de plaats en daar zal t achterpad toch niet krom van zijn neem ik aan :?
en tja ik wil hem graag toch nog een beetje licht gaan houden met onderdelen mja mn budget is ook weinig :-X

ZAG

Bericht door ZAG » ma apr 04, 2005 7:15 pm

luc ik ga je even verbeteren, uit eigen ervaring kan ik vertellen dat ik betere ervaringen heb met XO dan met XTR. met normaal fietsen merk je het niet, maar als het wat zwaarder belast wordt komt xo bij mij wat beter over.

B@rt

Bericht door B@rt » ma apr 04, 2005 8:55 pm

Freeridin Dragon schreef:
Ik snap niet waarom iedereen zoveel problemen heeft met shimano, bij mij werkt alles namelijk nog perfect...

En bij nog 100.000 anderen....

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » ma apr 04, 2005 10:24 pm

Crash schreef:

maar er is een demo 9 voor in de plaats en daar zal t achterpad toch niet krom van zijn neem ik aan :?

Een beetje werkplaatsopperhoofd heeft dat toch zo gezien?
Als dit al een vraagteken is zal de rest ook wel net niet lekker staan afgesteld...
Ik heb diverse klanten rondrijden met verschillende afmontages, ook gemixed qua merk en mij valt steeds weer op dat de Shimano spullen werken zoals het hoort en de rest ook (bijna).
Als het niet goed werkt is het meestal een kabel die vastzit, een blad wat krom is of idd een derailleurpad die krom staat, dus haal al je verstand erbij, monteer die fiets nog eens af zoals je het voor een klant zou doen en kijk eens of het beter gaat...

Crash

Bericht door Crash » ma apr 04, 2005 10:32 pm

dat achterpad is een deel van de achterbrug (150mm steekas) dus is haast masief en dat dan krom ?
en ik heb zelfs te achterpad van mijn big hit aan elkaar gesoldeerd omdat het gebroken was gericht en daar shit dan sram x.7 op waar veel meer is mee gereden dan dat shimano spul en dat schakelt als nen zot :)

DESL

Bericht door DESL » di apr 05, 2005 12:33 pm

Shimano Saint double ring met bash guard,
een Atomlab trail pimp rim + 36 gaats bolt on rear hub,
DT spaken en ene Saint rear der. (weg met de losse der. hangers).
"t dropt en schakelt, dropt en schakelt, dropt en sch..........
Ja ja ik weet "t , het kost wat, maar daar krijg je dan ook iets
voor terug. ;)

RR

Bericht door RR » do apr 07, 2005 7:29 am

Gewoon goed afstellen en dan doen ze het perfect 8), rijd al zolang ik mij kan herinneren met shimano en nooit problemen mee gehad. Maar tja wat is nu eigenlijk wel bestand tegen veel droppen (min. 1x per jaar vervangen is er sowiezo wel bij met freeriden of downchillen door al dat gestuiter). Op den duur gaat alles een keer kapot.

But don"t worry, be happy - life goes on. En wat kapot is kan gemaakt worden of vervangen ;D.

Gesloten