Topmodel fully vooral persoonlijk voorkeur

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
keano16
Topmodel fully vooral persoonlijk voorkeur

Bericht door keano16 » vr apr 22, 2005 9:37 am

heb veel berichten gelezen op dit forum en ga in de toekomst waarschijnlijk een nicolai helius cc kopen.

maar na het lezen van al deze topics krijg ik het idee dat wanneer mensen een groot budget hebben en het topmodel fully van een merk kunnen kopen de mensen vooral op persoonlijke voorkeur een fully kopen.

gezien de vele merk addicts klopt dit wel redelijk denk ik of zijn er mensen die echt puur naar de techniek van de fully kijken en eerst op wat merken gaan testrijden ipv alleen naar het merk en de uitstraling van de bike te kijken?

mzzl

Jumping Hansje

Re:Topmodel fully vooral persoonlijk voorkeur

Bericht door Jumping Hansje » vr apr 22, 2005 9:57 am

Ik kijk eerst altijd naar soort veersysteem en techniek.
Tenslotte moet een bike goed rijden en als ik daar uit ben wat ik wil dan kijk ik naar uiterlijk en imago van een bike.
Ben dus voor het laatste niet ongevoelig een bike moet er naar mijn bescheiden mening ook nog een beetje goed uitzien.
En niet te vergeten budget, zolang ik geen Menno Buch heet en niet zo"n budget heb zal ik altijd een concessie moeten doen tussen kwaliteit, uiterlijk en prijs.

keano16

Bericht door keano16 » vr apr 22, 2005 10:02 am

menno buch ??? WTF heeft die ermee te maken?

maar veel fabrikanten gebruiken zelfde veersysteem dus dan hangt het neem ik aan vooral van de achterdemper af

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr apr 22, 2005 10:33 am

keano16 schreef:
menno buch ??? WTF heeft die ermee te maken?

maar veel fabrikanten gebruiken zelfde veersysteem dus dan hangt het neem ik aan vooral van de achterdemper af

Heel veel ook niet, en hetzelfde veersysteem wil niet zeggen dat al die fietsen hetzelfde rijgedrag hebben.
Eerst kijken naar hoeveel veerweg je denkt nodig te hebben, dan naar het systeem en de effectiviteit en dan pas de looks en het geld issue............geloof ik
:?

dusssss©

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr apr 22, 2005 11:06 am

@ Keano, LEZEN !!!
[
Jumping Hansje schreef:
En niet te vergeten budget, zolang ik geen Menno Buch heet en niet zo"n budget heb zal ik altijd een concessie moeten doen tussen kwaliteit, uiterlijk en prijs.

Met andere woorden zolang ik niet zo veel geld heb is het dus een kwestie van kiezen of delen.

keano16

Bericht door keano16 » vr apr 22, 2005 11:09 am

Jumping Hansje schreef:
@ Keano, LEZEN !!!
[
Jumping Hansje schreef:

Met andere woorden zolang ik niet zo veel geld heb is het dus een kwestie van kiezen of delen.

jaja snap wel wat je bedoeld maar waarom menno buch ;D vond ik wel grappig

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr apr 22, 2005 11:39 am

waarschijnlijk omdat Menno stinkend rijk is (verdiend met het exploiteren van sekslijnen)

dusssss©

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr apr 22, 2005 12:16 pm

Yep omdat hij zo stinkend rijk is (de geur van het geld staat mij anders wel aan) en waar hij dat mee verdiend (heeft) vindt ik niet zo belangrijk.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr apr 22, 2005 2:12 pm

K heb alles compleet voor mijn huidige bike hoef alleen nog maar eff geld neer te leggen voor een frame, maaaaar niet alles tegelijk, das te pijnlijk voor de bank. ;) Ben wel gek van een element. dus daar wil over tijdje misschien nog wel een keer in investeren.

Goed rijden is inderdaad belangrijker dan de looks, maar iets kopen wat je niet helemaaaal "t einde vind is in dit geval ook jammer. Dus vandaar de combi! :)

Castor

Bericht door Castor » zo apr 24, 2005 1:54 pm

keano16 schreef:
zijn er mensen die echt puur naar de techniek van de fully kijken en eerst op wat merken gaan testrijden ipv alleen naar het merk en de uitstraling van de bike te kijken?

Die zijn er zeker, maar ik denk dat ze net zo min zin hebben om hier op in te gaan. Lees nog eens wat meer op dit forum en ook de internationale + wat goed mags. Zitten posts/mensen bij die je een hoop info kunnen verschaffen, om geïnformeerd een aankoop te kunnen doen.

Kjiratsiekoedel
Contacteer:

Bericht door Kjiratsiekoedel » zo apr 24, 2005 6:15 pm

Ik heb wel naar de techniek gekeken.

Ik wilde eerst een NRS, maar vond die te duur voor wat ik kreeg. Daarna dus een proefrit gedaan op een stumpjumper FSR en vond die ook gewoon lekker rijden. Bij de stumpjumper heb ik niet echt gekeken naar de veertechniek van de fiets (wel van de demper&vork).

Een proefrit blijft voor mij wel doorslaggevend.

Al was de proefrit op de stumpjumper wel "lastig", omdat er voor mij erg veel nieuwe/andere techniek opzat (vering voor, vering achter, rapidfire ipv. gripshift, schijfremmen).

Chmod

Bericht door Chmod » ma apr 25, 2005 8:54 am

ik heb een helius cc te koop. je kan dan eens met men vader praten. het was zijn bike.

Plaats reactie