Re:fucking rot shimano
Moderator:Beheerders
Als je massieve cranks wilt gewoon primo steken! Das 22mm as!!!!!
en als ik het mij goe herinner dan weegt dat maar 200gr meer als ne diabolus crank!
en als ik het mij goe herinner dan weegt dat maar 200gr meer als ne diabolus crank!
als ik nen cromo 4130 as krom rijd dan zal ik er ckr een alu 3 piece crank in gaan zetten dude :-X
-
- Forumbeheerder
Crash schreef:
als ik nen cromo 4130 as krom rijd dan zal ik er ckr een alu 3 piece crank in gaan zetten dude :-X
Ik kan je wel zeggen da die Primo"s een STUK sterker zijn dan zowat elke cromo die ik al gehad heb (profile weet ik dus niet)
trouwes wat heeft de as met de crank te maken? Die is bij Primo ook CrMo hoor.
misschien toch beetje vijlen aan de smoothness van je landingen. Materiaal kan veel hebben als je naar Rampages, die Freeride Bus, disorderly conducts en dergelijk kijkt.
Denk da die gasten gewoon smoother te werk gaan.
Aleee zout toch op mee die smooth heid shit zeg
Ik vind dat je geen kwaliteit krijgt voor de prijs die je betaald.
Als ik smoother moet landen op nen grote drop kom het maar eens voordoen hoe dat het moet !
En rampage is tien keer erger dan wat ik doe voor je bike.
En kon ik maar zoiets doen hier in nl heb je alleen van die pussy drops van een meter of 8 hooguit :"(
eerst volgende wat ik ga aanschaven is een sram x.7 of x.9 transmissie en truva holzfeller cranks maar hopen dat die cranks t een beetje uithouden

Ik vind dat je geen kwaliteit krijgt voor de prijs die je betaald.
Als ik smoother moet landen op nen grote drop kom het maar eens voordoen hoe dat het moet !
En rampage is tien keer erger dan wat ik doe voor je bike.
En kon ik maar zoiets doen hier in nl heb je alleen van die pussy drops van een meter of 8 hooguit :"(
eerst volgende wat ik ga aanschaven is een sram x.7 of x.9 transmissie en truva holzfeller cranks maar hopen dat die cranks t een beetje uithouden
-
@ crash : kzou toch is die da bomb sidewinders overwege , die zen cromo voor isis bevestiging , krijgt ge moeilijker kapot want die zen massas sterker aan de bevestiging..
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
BF = DeJean schreef:
[Crash schreef:
Ik kan je wel zeggen da die Primo"s een STUK sterker zijn dan zowat elke cromo die ik al gehad heb (profile weet ik dus niet)
trouwes wat heeft de as met de crank te maken? Die is bij Primo ook CrMo hoor.
misschien toch beetje vijlen aan de smoothness van je landingen. Materiaal kan veel hebben als je naar Rampages, die Freeride Bus, disorderly conducts en dergelijk kijkt.
Denk da die gasten gewoon smoother te werk gaan.
ik heb primo"s op mijnen bmx, en profile"s op mijne mountainbike. primo"s zijn nog recht, alleen de rechter is een stuk naar binnen geplooit. profile"s zijn ook nog recht, maar die heb ik nog ni echt zwaar op de proef kunnen stellen...
voor op uwe fully gade dus zeker me een van beide zeer gelukkig zijn...
hey crash, die primo"s doen het bij mij wel goed. Die as is idd cromo en kun je zelfs een titanium insteken. Heeft zelfs 4 lagers.
nadeel van een 3 piece dat je een spider moet gebruiken voor een tandblad en bashguard en dat het niet good af te stellen is met een frame en chainguide.
Misschien moet je een keer fatsoenlijk leren fietsen, of anders de kracht verdelen met zijwieltjes of zo :-X
Weinig bike-spul is geschikt voor "LOMP gebruik".
Ga anders een met je voorbeeld Bender praten om te zien wat hij op z"n fiets heeft gestoken.
Als hij het er mee kan moet het voor jou zeker geen probleem op gaan leveren.....
Weinig bike-spul is geschikt voor "LOMP gebruik".
Ga anders een met je voorbeeld Bender praten om te zien wat hij op z"n fiets heeft gestoken.
Als hij het er mee kan moet het voor jou zeker geen probleem op gaan leveren.....
Cubeman schreef:
Misschien moet je een keer fatsoenlijk leren fietsen, of anders de kracht verdelen met zijwieltjes of zo :-X
zijwieltjes aan t einde van mn stuur jah om plat door de bocht te kunnen

bender sloopt ook alles alleen die heeft sponsors die t weggeven aan um dus die hoeft nie te klagen.
hier moet er voor gewerkt worden en dan heb je t en dan kom je nog gene meter verder mee die zooi.
Maar ik denk dat ik hier maar weinig heb aan dp ers ( niet allemaal hoorrr

Kom het maar voordoen met je grote muil dan ga ik kijken hoe ik beter kan landen volgens jullie.
Duidelijk een geval van: "iedereen is tegen mij, wat doen zij verkeerd?!"
Maar let niet op mij, ik kan niet rijden want bij mij gaat er niets stuk.
greetz
bettes
Maar let niet op mij, ik kan niet rijden want bij mij gaat er niets stuk.
greetz
bettes
- cHoc
Crash schreef:
[Cubeman schreef:
zijwieltjes aan t einde van mn stuur jah om plat door de bocht te kunnen![]()
bender sloopt ook alles alleen die heeft sponsors die t weggeven aan um dus die hoeft nie te klagen.
hier moet er voor gewerkt worden en dan heb je t en dan kom je nog gene meter verder mee die zooi.
Maar ik denk dat ik hier maar weinig heb aan dp ers ( niet allemaal hoorrr) want ze doen nx anders als zeiken over smoothheid en leren biken.
Kom het maar voordoen met je grote muil dan ga ik kijken hoe ik beter kan landen volgens jullie.
je kunt ook een paar mailtjes de deur uit gaan doen dat je gesponsort wilt worden, om materiaal uit te testen ;D
al eens gedacht aan 24/7 cranks gedacht, ik rijd daar zle nu al 3 jaar mee, ze zijn niet licht, ze zijn wel sterk, ze zijn Crmo,
en niet erg duur.
3-peace is de oplossing. Zal je wel even moeten leren afstellen. Maar, heeft echt geen probleem. Beter even klungelen bij afstellen, dan klungelen bij het rijden door gebroken parts.
-
3-piece de oplossing ? neen toch niet , die mrp bones crank was dood na 2 maanden , de lagers eraan en de traparmen bewogen over de as , de bevestiging van de arm op de as was er ook aan :s
dure crank en snel kapot dus De oplossing vin ek dat dan ook niet
dure crank en snel kapot dus De oplossing vin ek dat dan ook niet
-
Koop prifiles, probleem opgelost
-
denk je ? ik denk da uiteindelijk alles wel kapot ga , een onderdeel moet maar just 1 trek teveel krijge of 1 drop te groot
profile zal gewoon langer mee gaan :d

well well paar verdelers gemaild voor sponsoring mja in nl is er maar weinig in deze klasse denk ik
En echt geld heb ik niet voor wedstrijden gaat allemaal naar onderdelen.
Mja ik rijd dus nog steed met kromme cranks en dat blijf ik ook ff doen ben t zat om er geld aan uit te geven dan breekt t maar nen keer doormidden.
Mja hoe duur het ook is gegarandeerd dat t naar een paar maanden kapot is bij mij.
Misschien ligt dat ook aan t rijden meestal heel t weekend en een paar avonden freeriden dus das zon dikke 20 uur per week.
en tja mn dual die gebruik ik elke dag wel 1 a 2 uur.

En echt geld heb ik niet voor wedstrijden gaat allemaal naar onderdelen.
Mja ik rijd dus nog steed met kromme cranks en dat blijf ik ook ff doen ben t zat om er geld aan uit te geven dan breekt t maar nen keer doormidden.
Mja hoe duur het ook is gegarandeerd dat t naar een paar maanden kapot is bij mij.
Misschien ligt dat ook aan t rijden meestal heel t weekend en een paar avonden freeriden dus das zon dikke 20 uur per week.
en tja mn dual die gebruik ik elke dag wel 1 a 2 uur.
-
Nou ja, het is bij mij dus ook gebeurd, derailleur naar de klote, ik ga in de zomer maar eens SRAM X.9 erop gooien, kijken of dat mijn fietsgedrag beter aankan :P
Rijd nu ook een jaar met x.7 op de dh en dat schakelt beter als xtr
Ja en hoe zit het nou met die gasten die Ultegra of andere raceder. gebruiken dat zijn zeker uitzonderingen, wat een gezanik allemaal zeg!
PSYCHOPATER schreef:
Ja en hoe zit het nou met die gasten die Ultegra of andere raceder. gebruiken dat zijn zeker uitzonderingen, wat een gezanik allemaal zeg!
dat zijn gwoon leipo"s ;D
-
ja dankje :d ik gebruik een 105 , stiekeme kleine kut derailleur :d
was t maar nen kut dan hadden we nog wa

-
ja en als daar shimano bove staat zal da ook wel ni degelijk rijde ;D
ss ::)