Nieuwe moderators

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Ruben
Forumbeheerder
Nieuwe moderators

Bericht door Ruben » do mei 12, 2005 9:00 pm

Jurriaan gaat ons allen verlaten als moderator (Jur, bedankt!) en De Jean (badfastard) gaat deze zomer de beest uithangen in het buitenland. Vandaar dat er wel wat extra beheer nodig is en verse krachten en gedachten is natuurlijk altijd goed. We hebben rondgekeken wie het leuk zou lijken en mensen waarvan wij denken dat deze geschikt zijn voor de job en het zijn er zelfs vier geworden:
  • Bettes
  • Erikje
  • Dn"Helle (sven)
  • Xircuit (roel)
Allen welkom tot de moderatorgroep!

Steelboy
Contacteer:

Re:Nieuwe moderators

Bericht door Steelboy » do mei 12, 2005 9:01 pm

Bier! 8)

EDIT: en KOEKjes! ;) :D

Plons

Bericht door Plons » do mei 12, 2005 9:13 pm

Dit kan echt niet! :P

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do mei 12, 2005 9:16 pm

Plons schreef: Dit kan echt niet! :P
::)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 13, 2005 9:15 am

Nou welkom heren. Wat een wijsheid ineens hier. Vooral van Bettes dan. De andere zijn nog maar rookies. :D ;)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr mei 13, 2005 10:15 am

als roel maar niet alle commentaren van zijn broers gaat lopen aanpassen... Kwik, Kwek en Kwak op stap ;D

Pimiento

Bericht door Pimiento » vr mei 13, 2005 10:33 am

Faxmulder schreef:
als roel maar niet alle commentaren van zijn broers gaat lopen aanpassen... Kwik, Kwek en Kwak op stap ;D

;D

Pas maar op dat ik niet stiekem de boel ga lopen modden...MUHAHA, vanaf nu weet niemand zeker door wie hij gemod wordt!!! The Reign of Terror van Xircuit (of Pimiento...of Freak...wie zal het zeggen?) is begonnen MUHAHA!!!

Dusss, maar gasten allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe functie, kan mooi op de CV ;)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr mei 13, 2005 11:44 am

Sluit k me helemaal bij aan ;) :)

Lynx

Bettes for Moderator

Bericht door Lynx » vr mei 13, 2005 3:05 pm

Mijn stem gaat naar Bettes.
We hebben "nood" aan wulpse diplomatische Moderators.

Bettes for Moderator

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 13, 2005 3:12 pm

Iedereen is hier moddereter. Die zit nou Winterberg modder te eten mischien die Bettes.

bettes

Re:Bettes for Moderator

Bericht door bettes » vr mei 13, 2005 4:34 pm

Lynx schreef:

Mijn stem gaat naar Bettes.
We hebben "nood" aan wulpse diplomatische Moderators.

Bettes for Moderator

I"m going midevil on your ass...

Nee, echt ik wil me graag inzetten voor een fijn en leefbaar forum (wie zei er nu weer: "Don"t ask what your fourm can do for you, but ask what you can do for your forum"

greetz
bettes

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » za mei 14, 2005 10:09 pm

hulde voor de nieuwe Moderators :-*

Luc

Bericht door Luc » zo mei 15, 2005 12:02 am

Is er iets mis met mijn PC of is er echt geen thread geweest waar mensen zich kandidaat konden stellen voor de openstaande vacature? Lijkt me wel zo democratisch. Nu lijkt het allemaal als een klein vriendenclubje onder elkaar in een achterkamertje besproken te zijn en wordt het "publiek" zomaar voor voldongen feiten gesteld ...

Om alle misverstanden te voorkomen: dit is absoluut niet bedoeld als persoonlijke kritiek op de nieuwe mods. Ik ken ze niet persoonlijk en heb dus zeker geen oordeel over hen te vellen. Het gaat mij gewoon om de manier waarop dit lijkt beslist te zijn, zonder enige openbaarheid/ruchtbaarheid aan de zaak te geven. Onder de meer dan 3000 leden van dit forum zullen er toch wel meer mensen 1. geïnteresseerd zijn en 2. geschikt zijn ...
En om over dit laatste ook geen misverstanden te laten ontstaan: neen, ik voel mij niet gepasseerd want 1. ik ben niet geïnteresseerd en 2. ik acht mij niet geschikt. Het lijkt me iets te zijn waarvoor je de nodige tijd moet hebben en over de nodige dosis diplomatie beschikken, beide kwaliteiten waar ik een chronisch tekort aan heb ...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mei 15, 2005 8:36 am

Luc, Wie ben ik om hier iets over te zeggen, maar toch, my 2 cents:

Ik denk dat Erikje, D"n Helle en Xircuit een perfecte keus zijn, veel aanwezig, veel posts, enthousiast, weinig onzin posts. Bettes zie ik wat minder vaak hier, maar zijn manier van posten boezemt ook veel vertrouwen in. De eigenaren van het forum zien dat ook en het lijkt me dan makkelijk om aan de hand van een aantal criteria iemand te vragen om moderator te worden. Misschien dat deze personen het zelf ook hebben aangegeven.

En jij snapt waarschijnlijk ook wel dat als je een thread begint om mensen te vragen wie zij denken dat een goede moderator is er weer eindeloze discussies ontstaan en dat er personen aangeven moderator te willen worden waarvan je weet dat dat fout gaat of dat die persoon echt niet geschikt is. Jij weet nog van jezelf dat je geen geschikte mod zou zijn, maar veel mensen hebben niet zo"n goede zelfkennis ;)

bettes

Bericht door bettes » zo mei 15, 2005 12:21 pm

Luc,

Je hebt het inderdaad juist als je zegt dat in een donker, mods-only, achterkamertje is beslist. Ik weet nu hoe het gegaan door de extra status. De huidige mods, die allemaal redelijk wat op het forum doorbrengen, hebben in een zeer open discussie het gehad over wie de fakkel kan en mocht overnemen. Op het einde van die discussie zijn er dus de namen van de nieuwe mods naar voor gekomen.

Ik weet niet of dit de juiste manier is, wie ben ik dan ook om zoiets te beslissen. Ik weet nog veel minder of ik dan wel de geschikte persoon ben om die taak op me te nemen (dat is meer aan de gebruikers van het forum denk ik, die het ook niet zullen laten om hun ongenoegen te uiten indien de foute persoon de fakkel heeft overgenomen.)
Laat hij die zonder zonde is de eerste steen gooien

Van de 3000+ leden van het forum ben ik er in mijn "lange" tijd hier nog maar een select groepje tegengekomen die regelmatig en serieus posten. De andere nieuwe mods zijn er daar een paar van. [diplomatie:]Hiermee wil ik dus niet zeggen dat leden die minder posten geen meerwaarde zijn voor het forum[/diplomatie]

Kortom: Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat de nieuwe mensen een positieve aanvulling zijn van de huidige mods.

greetz
bettes

@JJ: speciaal voor jou heb ik er nu voor gezorgd dat ik de eerste ben die reageerd ;) En waarom ik? Ik denk dat het is om de vlaamse leden te plezieren.

Erikje

Bericht door Erikje » zo mei 15, 2005 1:07 pm

Ik wil (als 2e dan maar) ook reageren op Luc zijn statement.

Ook ik heb nergens gezien dat er mensen werden uitgenodigd zichzelf kandidaat te stellen c.q. namen te noemen. Wat ik wel heb gezien is een e-mail in mijn Postvak-In van de initieerder van DP, ene Ruben met een uitnodiging.

Ik denk ook niet dat DP een democratie is. Er is ooit een idee ontstaan, en dat idee is uitgebouwd. En daar kunnen mensen aan meehelpen, bijv. mods. En het eindresultaat met een bepaalde visie heet DP. En van DP kunnen mensen gebruik maken. En ze kunnen tips geven, en advies.

Als ik jouw reactie lees zou het denk ik in jouw ogen zelfs zo kunnen zijn, democratisch in ieder geval, dat wij als DP gebruikers Ruben naar huis kunnen sturen.... 8)

Erikje

k@tze

Bericht door k@tze » zo mei 15, 2005 1:26 pm

Welkom heren... wie snijd de taart aan?

bettes

Bericht door bettes » zo mei 15, 2005 1:53 pm

k@tze schreef:
Welkom heren... wie snijd de taart aan?

In houffa betaal ik eentje als je me weet te vinden (zal wel in lachouffe of jupiler zijn in plaats van taart)

greetz
bettes

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo mei 15, 2005 2:32 pm

En nu hopen dat er is een keer een goede moderator verschijnt...

;)

Succes.
edit: omschrijf de definitie voor "goede moderator" eens...

Sven

Bericht door Sven » zo mei 15, 2005 3:12 pm

Erikje schreef:
Ook ik heb nergens gezien dat er mensen werden uitgenodigd zichzelf kandidaat te stellen c.q. namen te noemen. Wat ik wel heb gezien is een e-mail in mijn Postvak-In van de initieerder van DP, ene Ruben met een uitnodiging.

Als ik jouw reactie lees zou het denk ik in jouw ogen zelfs zo kunnen zijn, democratisch in ieder geval, dat wij als DP gebruikers Ruben naar huis kunnen sturen.... 8)

Erikje

Hoe waar. Ik stond er zelf ook van te kijken, maar democratie reikt tot een bepaald punt. DIt punt zal op DP dan zijn dat er openlijk tussen de moderators is overlegd, en daaruit een keuze.

Mijn persoonlijke mening is dat het een duidelijke stemronde is geweest. Daarbij, 3000 leden gaan vragen wie Mod moet worden, is ook een hels karwei!

Luc

Bericht door Luc » zo mei 15, 2005 4:30 pm

@ JJ: zoals ik dus zelf ook al zei, geen kwaad woord over de nieuwe moderators, daarvoor ken ik ze persoonlijk niet genoeg en kan en mag ik ze dus ook niet bekritiseren.
Ik bedoelde ook niet een open thread, misschien eerder een sticky en closed threat, waarbij kandidaten zich via mail bij de huidige ploeg aanmelden. Anders wordt het inderdaad een eindeloze zaak, met heel waarschijnlijk ook nog eens een hoop onzin, da"s redelijk voorspelbaar. Het is dan aan de mod-ploeg om bvb. een aantal criteria op te stellen waaraan volgens hen een goede mod moet voldoen en zo dus geschikte kandidaten te screenen.
Mag ik uit je "Misschien ..." afleiden dat jij ook niet 100% op de hoogte was van de kandidaturen? Als dat het geval is, blijf nog steeds mijn vragen hebben bij de manier waarop e.e.a. beslist is, jij behoort voor zover ik weet toch nog steeds tot de mod-ploeg?

@ Erikje: zover wou ik in mijn democratisch idee niet echt gaan dat DP gebruikers bvb. Ruben kunnen "wegstemmen". Ik had het persoonlijk wel correcter gevonden als hij de nood aan nieuwe moderators even openbaar had gemaakt en dat kandidaten zich dan bvb. via mail kunnen aanmelden. Dan heeft iedereen die geïnteresseerd is in die functie tenminste een eerlijke kans gekregen. Nu heb ik die indruk niet. Ruben heeft blijkbaar al op voorhand een eigen, persoonlijke selectie gemaakt en dan enkele mensen uitgenodigd. Zijn selectie lijkt mij wel ok, daar niet van, de toekomst zal het uitwijzen.

@ D"n Helle: het is misschien een hels karwei, maar een forum met 3000+ leden is dan ook geen klein vriendenclubje meer en daar gaat dan inderdaad behoorlijk wat werk en organisatie in steken.

Castor

Bericht door Castor » zo mei 15, 2005 4:51 pm

Vanwaar die roep om democratie/inspraak?
De site en het forum zijn gewoon particulier eigendom.
Dat dat wordt opengesteld en voelt als een online huiskamer, soit

Maar dat Ruben mensen selecteert die samen met hem de kar trekken lijkt me prima.
Dat vervolgens die mensen gezamenlijk vers bloed selecteren als er een paar vertrekken vind ik nog beter, zo krijg je een hecht team.

Een verkeerde keuze kan voorkomen, maar met zelf aanmelden of nog erger stemmen voor een mod is de oogst zeker niet per definitie beter.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo mei 15, 2005 5:06 pm

Castor schreef:
Vanwaar die roep om democratie/inspraak?
De site en het forum zijn gewoon particulier eigendom.
Dat dat wordt opengesteld en voelt als een online huiskamer, soit

Maar dat Ruben mensen selecteert die samen met hem de kar trekken lijkt me prima.
Dat vervolgens die mensen gezamenlijk vers bloed selecteren als er een paar vertrekken vind ik nog beter, zo krijg je een hecht team.

Een verkeerde keuze kan voorkomen, maar met zelf aanmelden of nog erger stemmen voor een mod is de oogst zeker niet per definitie beter.

Vermeld dan ook even waarom dat zo slecht zou zijn.

les alpes

Bericht door les alpes » zo mei 15, 2005 5:14 pm

kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen beheerder (bettes) en moderator (d"n helle) ?

thx

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mei 15, 2005 6:01 pm

Luc schreef:
Mag ik uit je "Misschien ..." afleiden dat jij ook niet 100% op de hoogte was van de kandidaturen? Als dat het geval is, blijf nog steeds mijn vragen hebben bij de manier waarop e.e.a. beslist is, jij behoort voor zover ik weet toch nog steeds tot de mod-ploeg?

Ik ben alleen Mod van het singlespeed gedeelte, omdat ik een tijdje terug aan Ruben heb gevraagd of er een singlespeed onderdeel aan het Forum kon worden toegevoegd. Ik wist dus ook helemaal niks van de nieuwe Mods en dat is goed zo.

Maar zoals een van de laatste topics op het singlespeed forum al zegt, singlespeeders zijn allemaal aardige mensen dus er valt weinig te moderaten ;D

Plaats reactie