Mijn SS test

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Erikje
Mijn SS test

Bericht door Erikje » zo mei 15, 2005 1:01 pm

Dit is "m geworden...

Afbeelding
Afbeelding

Eerste reactie op SS"en..... Ik vind het allemaal nogal tegenvallen.... ::)

Erikje

Hilco

Re:Mijn SS test

Bericht door Hilco » zo mei 15, 2005 4:49 pm

Ik weet niet met welke verwachtingen je je bosracer hebt omgebouwd naar SS.

blijkbaar erg hoge verwachtingen als het tegenvalt...........................

verklaar je nader?

Erikje

Bericht door Erikje » zo mei 15, 2005 5:07 pm

In 2 km 10 x stoppen om de ketting er weer omheen te leggen...... zwarte klauwen etc.

Nee geintje,

Het ligt misschien aan het verzet (44x14) maar zo lastig op gang te komen, en mijn duimen en wijsvingers willen zo graag..... Een ander verzet lijkt mij (42x14 of 15) te min omdat ik anders teveel toeren moet maken als je eenmaal met 33 per uur voortschrijt. Wat wel leuk is, is dat je automatisch harder gaat en beter moet anticiperen (voor mijn gevoel dan). Een stoep is sneller dichtbij dan anders.
En wat betreft de techniek (van de fiets dan), ketting moet op een mooie manier gespannen worden, mét veer, dit werkt wel, maar niet echt OK.

Verder had ik een "kick" verwacht gezien de vele halleluja topics in het SS-forum.

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mei 15, 2005 6:12 pm

Dat verzet is idd een grote mannen verzet, ik heb op mijn racer 44-16 en dat vind ik groot genoeg (soms zelfs nog te groot, maar ik ben dan ook niet zo sterk..) als er enigzins hoogteverschil te overbruggen is..

In het bos, met klimmetjes enzo, is 2:1 (of iets groter) vaak precies goed en dan beleef je pas echt de kick, vooral als blijkt dat je de klimmetjes waar je voorheen je 32 achter moest schakelen gewoon met dat zelfde verzet omhoog fietst...

Maar ja, als het niet je ding is, het zij zo, goed dat je het probeert (al is dit natuurlijk geen MTB, waardoor de vergelijking niet goed op gaat).

En die spanner is idd bagger zo, maar dat had je geloof ik zelf ook al door...

Als je er mee blijft rijden zijn er vast wel tips om hem beter te maken ;)

Halleluja!!

Erikje

Bericht door Erikje » zo mei 15, 2005 7:02 pm

JJ schreef:
Dat verzet is idd een grote mannen verzet,

Mijn dank is groot, ik rij alleen maar verhard met deze, in Friesland amper heuveltjes, alleen maar tegenwind.....

[
JJ schreef:
Maar ja, als het niet je ding is, het zij zo, goed dat je het probeert (al is dit natuurlijk geen MTB, waardoor de vergelijking niet goed op gaat).

Daarom juist dacht ik dat het wel strak zou zijn, zo zonder geschakel, en ik was een 48-14 gewend als ik op gang was, dus 44-14 zou dan helemaal makkelijk zijn.... dacht ik

[
JJ schreef:
En die spanner is idd bagger zo, maar dat had je geloof ik zelf ook al door...

Uh, wat? Daar komt een Point ding voor in de plaats... of zelf nog eens iets maken als de winkels open zijn ::), en niet om 23:00 uur nog iets proberen te maken...

[
JJ schreef:
Als je er mee blijft rijden zijn er vast wel tips om hem beter te maken ;)

Vol verwachting, want ik zal er nog even mee moeten blijven rijden, de vrouw had alweer commentaar, jij bent ook nooit tevreden met wat je hebt.., zei zij met 3 bikes...
JJ schreef:
Halleluja!!

Amen!

Erikje

Pino

Bericht door Pino » zo mei 15, 2005 10:07 pm

"de vrouw had alweer commentaar, jij bent ook nooit tevreden met wat je hebt.., zei zij met 3 bikes..."

Heeft "je vrouw" 3 bikes of zeurt ze over 3 van jou?

Alsof het om aantallen gaat .........

Erikje

Bericht door Erikje » ma mei 16, 2005 7:41 am

Zij heeft 3.... :-X

Erikje

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma mei 16, 2005 9:25 am

Het is wel een stevig verzetje, maar met 32-16 (of wat dan ook) kun je in Friesland ook niet zo veel. Remedie: Verhuizen! ;) :-* Probeer een 32-16/15 en ga eens in heuvelachtige gebieden rijden, gegarandeerd krijg je de kick!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma mei 16, 2005 9:29 am

42-16 op mijn Cross-Check met verglijkbare bandenmaat. Amper ooit nog behoefte tot schakelen, alles tussen grofweg 23 en 42km/u is goed te "betrappen". Onder de 23km/u tegenwind wordt het rot, boven de 42 begin ik te stuiteren. Maar vooral ideaal voor mijn 32km/u kruissnelheid, net onder de 100rpm.

Leuke bike! Misschien kun je met dezelfde ketting wel gewoon een 16t kwijt, zonder spanner?

Erikje

Bericht door Erikje » ma mei 16, 2005 11:36 am

Cloxxki schreef:
42-16 op mijn Cross-Check met verglijkbare bandenmaat. Amper ooit nog behoefte tot schakelen, alles tussen grofweg 23 en 42km/u is goed te "betrappen". Onder de 23km/u tegenwind wordt het rot, boven de 42 begin ik te stuiteren. Maar vooral ideaal voor mijn 32km/u kruissnelheid, net onder de 100rpm.

Leuke bike! Misschien kun je met dezelfde ketting wel gewoon een 16t kwijt, zonder spanner?

Kijk, zulks een commentaar wou ik horen..... die 16 is wellicht idee, niet veel groter ivm idd veel stuiteren... Ik heb het programmatje FIXMEUP reeds geïnstalleerd, alleen nog even de achtervork opmeten, wellicht komt daar iets moois uit.
BTW, ik rij altijd rond de 35 op dit ding, dus de overbrenging zou mooi zijn.

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma mei 16, 2005 12:07 pm

Erikje schreef:
BTW, ik rij altijd rond de 35 op dit ding, dus de overbrenging zou mooi zijn.

Dat zeg ik, verzet voor grote meneren :o

Erikje

Bericht door Erikje » ma mei 16, 2005 12:13 pm

Deze grote meneer wordt toch steeds kleiner :P, niet alleen lichamelijk maar ook wat betreft overbrenging...... 16 is het geworden en perfecte kettingspanning!

Geen kettingspanner meer nodig, en met wegkomen meer lol omdat het een stapje lichter is.

Alleen nog het buitenblad naar binnen brengen voor de betere kettinglijn, alleen, is het normaal dat het buitenblad nét niet op de plek van het middenblad past? "t Scheelt een millimeter aan alle 4 de kanten.

Ennuh, hoeveel kan een 7-speed ketting oprekken? In percentage dan want je weet niet hoeveel schakels er nog op zitten en ik ook niet en heb geen zin om ze te tellen...

Erikje

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma mei 16, 2005 9:22 pm

>>Misschien kun je met dezelfde ketting wel gewoon een 16t kwijt, zonder spanner?
>16 is het geworden en perfecte kettingspanning!

Tja, wat zal ik zeggen...het oog van de meester he... 8)

Met 44/16 is bij 35km/u het leven GOEEE!!!

bettes

Bericht door bettes » wo mei 18, 2005 10:17 pm

Het lijkt wel of je bij de benoeming tot mod er een fully-rigid-semi-wegfiets-ding bijkrijgt. Ik heb ook zo een ding gevonden in mijn kelder. (mijne is wel niet SS maar wel met weinig gears)

Wat doe je ermee?

Afbeelding

greetz
bettes

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do mei 19, 2005 7:07 am

bettes schreef:
Wat doe je ermee?

Singlespeed maken ;)

bettes

Bericht door bettes » do mei 19, 2005 10:58 am

Dàt durf ik dan ook nog net niet... heb wel DX SS cogs thuis liggen maar misschien eerst ff kijken wat voor een wegverzet ik wil dan eens testen.

The power off the dark side is strong... must resist I have to.

greetz
bettes

dr.dré

Bericht door dr.dré » do mei 19, 2005 11:19 am

Bettes,

Hou het simpel voor je test, gewoon je cassette eraf, 16T (14, 15 of 18 kan ook) BMX tandwiel erop ( ff uitvullen), derailleur uitlijnen en van je shifter afblijven of gelijk er af slopen.

Erikje

Bericht door Erikje » do mei 19, 2005 6:19 pm

bettes schreef:
Het lijkt wel of je bij de benoeming tot mod er een fully-rigid-semi-wegfiets-ding bijkrijgt. Ik heb ook zo een ding gevonden in mijn kelder. (mijne is wel niet SS maar wel met weinig gears)

Ah, Ruben moest bij jou dus ook enige steekpenningen overhandigen in de vorm van wat ijzer....

Erikje

Plaats reactie